2013-05-15, 13:37
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Finns det någon speciell plats ni vill ha sökt igenom här på Flashback så kan jag bege mig iväg, men inga black ops bakom Eldmannens hus tack

Karatetränarens stuga i Lakaträsk kanske? lite långt. Men om vi ponerar att han haft något med hennes försvinnande att göra så känns det som att han lär ha koll på omgivningen i och kring Lakaträsk och känns rent spontant att det skulle vara ett bra ställe att gömma en kropp på i och med att det ligger utanför staden, mycket skog runt om osv.

Var ju nån udda händelse som hade hänt där tidigare, men användaren ville inte säga vad det var utan kontaktade polis istället. Vet vi vad som hade hänt?
Citera
2013-05-15, 13:39
Medlem
Citat:
Finns det någon speciell plats ni vill ha sökt igenom här på Flashback så kan jag bege mig iväg, men inga black ops bakom Eldmannens hus tack

Jättebra initiativ. Du kan väl åka till B*dsv*djan och se och se vad KJ pysslar med. Kanske kan du ringa på och se om han vill ta en pratstund. Sedan kan du väl ta en sväng till S*v*st och kolla familjen MB. Jag förstår om du inte vågar ringa på men du kan ju ta en sväng runt huset nattetid och plåta lite bilder genom fönstren.
Citera
2013-05-15, 13:41
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Karatetränarens stuga i Lakaträsk kanske? lite långt. Men om vi ponerar att han haft något med hennes försvinnande att göra så känns det som att han lär ha koll på omgivningen i och kring Lakaträsk och känns rent spontant att det skulle vara ett bra ställe att gömma en kropp på i och med att det ligger utanför staden, mycket skog runt om osv.

Var ju nån udda händelse som hade hänt där tidigare, men användaren ville inte säga vad det var utan kontaktade polis istället. Vet vi vad som hade hänt?

Tror MB är från lakaträsk från början? alltså borde han riktigt bra kunskaper om området, Flera andra B*rg på FB bor i lakaträsk ser ut som nån yngre bror mm
Citera
2013-05-15, 13:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Hon är från malmö? Det där var lite väl långsökt. Varflr skulle hon vara inblandad i VB's försvinnande? hon lär väl knappast ha någon relation med VB eller nån i VB's bekantskapskrets..

Bara för att folk skriver udda saker betyder det inte att dom är misstänkta, måste ju finnas andra grunder att gå på. T.ex att dom har nån sorts relation eller dylikt.

Hon kan ha koppling till grabben som hittades avliden, inget konstigt att anhöriga studerar i andra delar av landet. Nej, den här kvinnan visar bara på bristande kunskap om vad media är till för och har troligen ingenting med försvinnandet att göra.
Citera
2013-05-15, 13:44
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jättebra initiativ. Du kan väl åka till B*dsv*djan och se och se vad KJ pysslar med. Kanske kan du ringa på och se om han vill ta en pratstund. Sedan kan du väl ta en sväng till S*v*st och kolla familjen MB. Jag förstår om du inte vågar ringa på men du kan ju ta en sväng runt huset nattetid och plåta lite bilder genom fönstren.

VBs mamma skriver ju på MSP sida att Vb skulle plugga hos en kompis som bor i B*den eller S*v*st. Det e alltså där MB med familj bor? Hon kanske skulle motionera/springa/träna med sin älskare innan hon skulle "plugga"
Citera
2013-05-15, 13:45
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Highfive: får skriva om då, jävla segt att skriva på tele. Ja pappan har setts på kvällen med ett fiskespö och cykel. Har inga nya uppgifter gällande det. Har inte tillgång till dator så därför har inte skrivit här mer. Kan inte kolla citerade inlägg på appen... Har du någon fråga?

Jag har funderat mycket när det gäller den här tjejen. Desto mer man gräver desto mer mystik.

Jag tror att en stor nyckel i det här telefonen hennes. Hon hade tydligen smartphone. Om polisen fixar användar-uppgifter så kan dom logga in på appstore/itunes och där lär det finnas mycket information. Hon kanske hade någon dejting app och valde träffa en person via den. Hon verkar va väldigt godtrogen så ingen omöjlighet.

Har sett att ni skriver om KJ. Vet inte om det har framkommit, men han har asperger. Det förklarar hans beteende lite mer. Man brukar se han på stan med militärkläder. Han har även gott med soft air gun i centrum. Vill minnas att han blev anmäld för det. Några lumpare som ringde polisen eller hur det nu var. Och förstår varför han inte vill prata med journalister.

Hoppas polisen kommer med information snart.
Citera
2013-05-15, 13:45
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jo, ett stort område, vid och kring Gammelängsberget, kanske får du sällskap.
Citera
2013-05-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Vem skulle det annars vara, liksom

Skrev så för att jag inte har sett något sånt inlägg så jag vet väl inte om hon har skrivit de eller om de är tomma påståenden som mycket på de här skit forumet är. Ids då fan inte svara mer, känner hur IQ nivån sjunker ju mer man skriver. Pz
Citera
2013-05-15, 13:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Highfive: får skriva om då, jävla segt att skriva på tele. Ja pappan har setts på kvällen med ett fiskespö och cykel. Har inga nya uppgifter gällande det. Har inte tillgång till dator så därför har inte skrivit här mer. Kan inte kolla citerade inlägg på appen... Har du någon fråga?

Jag har funderat mycket när det gäller den här tjejen. Desto mer man gräver desto mer mystik.

Jag tror att en stor nyckel i det här telefonen hennes. Hon hade tydligen smartphone. Om polisen fixar användar-uppgifter så kan dom logga in på appstore/itunes och där lär det finnas mycket information. Hon kanske hade någon dejting app och valde träffa en person via den. Hon verkar va väldigt godtrogen så ingen omöjlighet.

Har sett att ni skriver om KJ. Vet inte om det har framkommit, men han har asperger. Det förklarar hans beteende lite mer. Man brukar se han på stan med militärkläder. Han har även gott med soft air gun i centrum. Vill minnas att han blev anmäld för det. Några lumpare som ringde polisen eller hur det nu var. Och förstår varför han inte vill prata med journalister.

Du skrev att din källa är pålitlig/trovärdig. Är det så fortfarande och på vilket sätt är den personen trovärdig?

Vill minnas det vart ett pådrag i Luleå också i våras ang en kille som viftat med ett pistolliknande föremål i en bil utanför en skola. Det var också ett soft air gun. Kan det var den där KJ också?
Citera
2013-05-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1

Det har förekommit tidigare att han har Aspergers. Någon länkade till ett tidningsklipp om en person som hade skjutit vilt med soft airgun i centrala Boden. Kan det ha varit han?

Sedan undrar jag om det kan finns någon sorts koppling mellan familjen MB och KJ. Är det någon som vet något om detta? I alla fall borde det inte vara omöjligt med tanke på att VB har haft ganska mycket kontakt med båda. Hon ska bland annat ha varit kompis med MBs dotter och ha varit KJs X.
Citera
2013-05-15, 13:57
Medlem
highfives avatar
Citat:

Jag tänkte ta en tur till Boden i morgon. Ska kolla lite i området kring Aldersjön, men även fiskeplatsen i Bodsvedjan med omnejd.
Citera
2013-05-15, 13:58
Moderator
OYs avatar
Vet vi när sms:t som handlade om irritation skickades, är det klarlagt?

Tänker på det här som jag fått tillsänt mig och också publicerat tidigare.

samma ****** säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

Sanningshalten vet vi förstås ingenting om. Ponera att det stämmer, kan detta vara vad som gjorde VB irriterad, att hon var tvungen att gå hem på kvällen när hon ställt in sig på att få skjuts?

Vad jag kan förstå så måste ursprungsinformationen till den här uppgiften komma från antingen vännen med lägenheten eller den vän som fick sms:t, vem kan annars veta det här med att skjutsen inte blev av? Hur som helst måste ursprungskällan ha varit i kontakt med VB efter det att hon lämnade vännen, jag kan inte se annat än att det måste vara så. Jo, ett alternativ är att det fanns fler personer hemma hos vännen. Vem såg eller hörde av VB sist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in