2013-05-13, 12:11
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja det verkar vara en MÖP, vapenfixerade personer som stoltserar med vapen och annat på nätet är en stark varningssignal, inte sådant folk man vill ha inom Försvarsmakten.

Säger ryktet varför han blev kickad? Jag har mina aningar om varför, men vad säger ryktet? Vad vet du mer om den här mannen?

Personligen tycker jag att han inte ger sken utav att vara en sådan man studerar ihop med, iaf inte teknik på högskolenivå. Till och med eldmannen känns som en bättre studiekamrat.

Väldigt förutfattade meningar!
Känner många som håller på med Vapen och soft air gun, och det är bra killar!
Sedan finns det säkert stolpskott överallt, vilket intresse man än har.
Citera
2013-05-13, 12:15
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Kan du berätta om hans uppträdande under eftersöket, pratade du med honom, hörde du något samtal han ev. hade med någon annan person. Hur verkade han, lugn, nervös, överdriven osv.

Nej jag pratade inte med honom personligen men jag såg och hörde honom prata med andra. Verkade inte vara några större konstigheter. Inget misstänksamt eller udda beteende.
Citera
2013-05-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Denna Softairgun-snubben gick i min klass ett år på gymnasiet, sen hoppade han av. Tvivlar att detta är någon som kunde hjälpa henne med sin läxa.

Har han inte fullföljt NA-linjen på gymnasiet läser han inte TF på universitetet och gränsen mellan att vara en studiekompis och kk kan ju vara hårfin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~
VB har en fjärde profil: Inte speciellt använd, men för sakens skull kommer den här: https://www.facebook.com/bangsuan.vattchareey* (a)

Verkar inte vara samma VB dock och inte heller någonting att gå på där.

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tänker på videon hon spelat in och som också finns på hennes FB-sida. Jämför animeringen med eldklotet och så går ni in på han med "eld i hårets" FB och kollar hans film. Visst är det likt?

http://umenytt.se/2013/05/11/vatchareeya-bangsuan-boden-bortrovad-av-utomjordingar-video/

Sen hör man en mansröst på VB videon också när det smäller.

För övrigt verkar det vara så att lärar *nd*rs FB är stängd.

Stängd? Från vad? Skolan? Nu blev jag väldigt nyfiken!

Edit: Ahh såg att det var hans FB-konto du menade, men den är då inte stängd :/
Citera
Medlem
Redheadwitchs avatar
Jag håller verkligen med dig , de frågorna känns mest berörda ..
Citera
2013-05-13, 12:17
Medlem
Att den här pluggkompisen dyker upp igen i tråden är intressant. Han var ju med ganska mycket i början. Sedan kom någon in som kallade sig Bodengrabb som påstod att han hade träffat denna kille på skallgången med MPS. Han sa att killen var den sista som hade sett VB och att han skulle bo på Bodsvedjan och heta T*mm* "T*mp*" P*rsson har jag för mig. Han skulle ha varit en udda typ och varit med i hemvärnet.
Han hade även sagt till Bodengrabb att han hade gett VB en gul ICA-kasse att bära sina böcker i på hemvägen.
Sedan började folk på tråden anklaga Bodengrabb för att vara ett troll och sedan försvann han.

Den nya pluggkompisen bor också på Bodsvedjan och verkar ha varit med i hemvärnet. Alltså verkar Bodengrabbs berättelse stämma till viss del men inte namnet.

Hur som helst så har polisen ganska tydligt deklarerat att man tror att han är oskyldig och att han har talat sanning om när VB lämnade honom.
Citera
2013-05-13, 12:18
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Har han inte fullföljt NA-linjen på gymnasiet läser han inte TF på universitetet och gränsen mellan att vara en studiekompis och kk kan ju vara hårfin.

Kan addera att jag har för mig att han gick vidare på IV-programmet, har för mig att det heter så. Där går det inga raketforskare.
Citera
2013-05-13, 12:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Väldigt förutfattade meningar!
Känner många som håller på med Vapen och soft air gun, och det är bra killar!
Sedan finns det säkert stolpskott överallt, vilket intresse man än har.

Man kan vara en bra människa trots att man är en MÖP eller har ett specialintresse för vapen, dock är det inte liktydigt med att man är lämplig som soldat inom Försvarsmakten. Jag talar av erfarenhet, det är inte ovanligt att personer som befinns olämpliga råkar ha ett onormalt intresse för vapen, snudd på fixerad. Och blev kan kickad, vilket ett rykte säger, då är man inte lämplig. Det finns några alternativ, visat bristande omdöme, kanske gjort sig skyldig till förseelse, det kan vara olämplig/otillåten vapenhantering, uttalat missaktning mot någon och att det strider mot Försvarsmaktens policys m.m.

Han verkar inte vara urtypen för studier på högskolenivå, särskilt inte om han avslutat utbildning i förtid, det talar emot att han skulle kunna vara en studiehjälp för VB.
Citera
2013-05-13, 12:24
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att den här pluggkompisen dyker upp igen i tråden är intressant. Han var ju med ganska mycket i början. Sedan kom någon in som kallade sig Bodengrabb som påstod att han hade träffat denna kille på skallgången med MPS. Han sa att killen var den sista som hade sett VB och att han skulle bo på Bodsvedjan och heta T*mm* "T*mp*" P*rsson har jag för mig. Han skulle ha varit en udda typ och varit med i hemvärnet.
Han hade även sagt till Bodengrabb att han hade gett VB en gul ICA-kasse att bära sina böcker i på hemvägen.
Sedan började folk på tråden anklaga Bodengrabb för att vara ett troll och sedan försvann han.

Den nya pluggkompisen bor också på Bodsvedjan och verkar ha varit med i hemvärnet. Alltså verkar Bodengrabbs berättelse stämma till viss del men inte namnet.

Hur som helst så har polisen ganska tydligt deklarerat att man tror att han är oskyldig och att han har talat sanning om när VB lämnade honom.

Eftersom delar av Bodengrabbs historia faktiskt verkar stämma, så verkar det ju som att han faktiskt kan ha rätt i vissa saker (t.ex. det med gul ICA-kasse). Då uppstår en annan fråga, varför skrev Bodengrabb fel namn? Om det var så att pluggkompisen ljög om sitt namn då är det ju väldigt suspekt. Men det är även konstigt om Bodengrabb ljög om namnet, förstår inte vad han skulle ha för anledning till att göra det om personen ändå inte är misstänkt.
Citera
2013-05-13, 12:28
Medlem
Scybalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hon var thailändska och hennes beteende var inte annorlunda utan thailändskt och behöver inte betyda att hon lider av massa konstigheter.

Hur "är" en person med thailändskt beteende?

Utveckla gärna.
Citera
2013-05-13, 12:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Var det inte så att Bodengrabb påstod att T*mpy INTE fick tjänstgöra i Hemvärnet då han inte klarade någon form av psyktest? Alltså, han har aldrig tjänstgjort som hemvärnssoldat, aldrig antagits och således inte kunnat bli kickad, så uppfattar jag saken.

Den här TP kan dock ha varit inneboende hos KJ. De har en sak gemensamt, ett intresse för Försvarsmakten vilket framgått av Bodengrabbs inlägg angående det jag beskriver ovan, samt vad som framkommit om KJ. Bodengrabb menade att TP är skriven i Sävast, men har tillgång till bostad i Bodsvedjan.
Citera
2013-05-13, 12:30
Medlem
Scybalas avatar
Citat:
Var det inte så att Bodengrabb påstod att T*mpy INTE fick tjänstgöra i Hemvärnet då han inte klarade någon form av psyktest? Alltså, han har aldrig tjänstgjort som hemvärnssoldat, aldrig antagits och således inte kunnat bli kickad, så uppfattar jag saken.

Jo, det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in