2013-05-12, 15:06
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Se där, då hade jag rätt i mina funderingar. Har följt tråden hela tiden, men inte velat lägga mig i Jag har ansett det underligt att det hela tiden menas att VB bor med sina föräldrar. Detta efter att jag läst på hennes Fb att mamman frågat vad hon brukar äta till frukost. Att mamman har hennes lösenord till Fb kan vara till ett konto som VB skaffat när hon var väldigt ung och mamman hade gjort som man ska : Hållit ögonen på vad hon gjorde där. Sedan har VB som mera vuxen skaffat ett (två) nya konton.
Betr att VB har en del udda vänner, så läste jag på hennes Fb att hon tyckte att vi skulle titta på ett klipp från Fråga doktorn. Det handlade tydligen om någon typ av kampsport utövad av personer med handikap...Jag tittade inte på klippet då. Det kanske man skulle göra, men det torde inte ge något spår i fallet.

Ja såg det klippet med hon har delat det av *icke *erg *nnikas man, Dom är ej vänner på FB nu alltså måste VB haft lite koll på hans konto eftersom hon länkade det från hans sida...
Citera
2013-05-12, 15:08
Medlem
Nu verkar inlägget "kanske inte vid liv" vara borta från facebook. har farbror blå knackat på och väckt liv i holken tro?
Citera
2013-05-12, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Angående det där med att VB inte var vän med karatetränaren på fb; kan han inte ha tagit bort henne alldeles nyligen, innan vi började granska hans profil?

Sen märkte jag att han har en son i samma ålder som VB, men verkar vara från ett tidigare förhållande, då han anger en annan kvinna som mor på sin fb. Kan han vara intressant?

Jag tycker det är något skumt med tränarens fru, och VBs mamma (som tidigare nämnt ser ut att vara yngre än VB och är inne och snokar på dotterns fb-sida). Något är det som inte stämmer.

Men bilden som hennes mamma har är inte hon. VB:s mamma ser inte ut så ens. Det är någon kändis från thailand
Citera
2013-05-12, 15:12
Medlem
ReedMes avatar
MB skriver: "Ämnen jag glänser i: Matematik, bild, data, teknik. " på sin sida. Kan han vara kompisen som hjälpte henne med studierna? Ingen ur hennes klass ska ju ha hjälpt henne med det, enligt någon här i tråden.

http://hem.passagen.se/mickebe*/ (r)
Citera
2013-05-12, 15:12
Bannlyst
Rikskrim får nog skicka upp några utredare. Den lokala polisen verkar ju inte komma nån vart.
Citera
2013-05-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Att VB försvunnit frivilligt börjar bli en självklarhet,att umgås i dessa kretsar måste
ta på psyket.Igår satt VBs Mamma och gillade inlägg på dotterns fb-sida
-bara det att hon har inloggningsuppgifterna till en 20-årings sida är märkligt.
Idag sitter hon och skriver om någon An*ika på MPS istället för att koncentrera
sig på söket. Och sen har hon kontakt med skribenter i tråden och sprider information
om sin dotters intima aktiviteter,stackars VB och arma polis som måste ta itu med sånt här.

Familjeproblem som nu utspelar sig inför öppna ridåer av Mamman kan aldrig föra något
positivt med sig.

Så du tror alltså att Ploy har försvunnit frivilligt efter att ha varit hemma hos en kompis och pluggat till 21 på kvällen. Hon skulle på hemvägen då ha fått för sig att sticka iväg efter att bussarna har slutat att gå och utan en pinal på sig utom möjligen några skolböcker.
Att mamman hade inloggningsuppgifterna kan verka konstigt men Ploy hade 3 konton på fejjan och mamman hade troligtvis bara tillgång till 1. Mamman verkar också väldigt ungdomlig och dom var kanske mer som kompisar än mor och dotter.
Citera
2013-05-12, 15:13
Medlem
MB jobbade på sushi och te igår fick jag veta nyss
Citera
2013-05-12, 15:14
Medlem
läste lite på k-tränarens sida...ang en bil som han lämnat in som det va fel på..
Mi*ke Ber* Kvitto finns och jag har visst stämpel liggandes i kofferten i form av ett basebollträ.
den 21 januari kl. 11:37 · 8

så han ger stämplar med basebollträ
Citera
2013-05-12, 15:15
Medlem
Behöver ej vara nått skumt med VBs mamma kan enbart handla om att hon ej kan de svenska sociala koderna. Kulturkrock= därför hon gick in på VBs facebook.
Citera
2013-05-12, 15:16
Medlem
just_a_girls avatar
Instruktörsträning till kl. 21.00 på lördagar för MB http://www.bodenbushido.se/?page_id=17 då hade han precis tränat klart när VB försvann.
Citera
2013-05-12, 15:19
Medlem
utifrån den försvunnes adressuppgifter bor det en person på samma adress fast med ett annat thailändskt efternamn. mamman? syster? det dumma är att det på den andra personen inte finns något lägenhetnsnr så man kan inte se om de bor i samma lya.

det skulle vara intressant att veta om hon bodde själv. borde rimligen varit så då det tog 3 dagar innan det anmäldes.
Citera
2013-05-12, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Behöver ej vara nått skumt med VBs mamma kan enbart handla om att hon ej kan de svenska sociala koderna. Kulturkrock= därför hon gick in på VBs facebook.

Du har helt rätt i detta. Hon är förtvivlad hennes mamma och hon anar att det är brott som ligger bakom. Mer kan jag inte gå in på just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in