Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Äntligen, där kom den. Detta är den första kommentaren jag har läst från någon som har gått i samma plugg. Att hon troligtvis hade Aspergers har jag tidigare misstänkt och hennes beteende verkar vara precis så som man tänker sig. Socialt inkompetent och har letat efter en fadersgestalt.
Det är det här som troligen är orsaken till att hon bara blev 20 år. Vissa människor som den här AN kunde tydligen inte acceptera att det finns människor som är annorlunda.
Hon var thailändska och hennes beteende var inte annorlunda utan thailändskt och behöver inte betyda att hon lider av massa konstigheter.
Det finns definitivt folk som inte klarar av att hantera denna typ av personlighet och därmed så var hon förmodligen ett problem för någon.
Att den här Annika skulle vara inblandad är inte alls troligt, med tanke på hennes kommentarer, men om hennes man eller någon annan person var utsatt för hennes massiva uppmärksamhet så kan det ha lett till att någon ville röja henne ur vägen.
Att det fanns en schism med någon verkar ju ganska klart, sms:et och polisanmälan talar för det, men frågan är vem och varför, om det nu är samma person.
Jag skulle nog titta närmare på den person som helt enkelt såg henne sist i livet, alltså den person som hon var hemma hos på kvällen. Även om någon säger sig ha sett henne efter att hon lämnade honom så kan hon ha gått tillbaka eller träffat honom igen, han kanske sprang i fatt henne. Dessutom kan alltid vittnen se fel.
Självmord kan man inte heller utesluta dock så tror jag att det ligger ett brott bakom detta försvinnande.