2013-05-13, 11:38
Medlem
Kompisen hon pluggade hos innan hon försvann var Kristoff*r Kibba J*hansson, som för övrigt enligt källor även är ex-pojkvän till VB. Killen poserar med diverse vapen på varenda bild på facebook.

https://www.facebook.com/krist*ffer.k.j*hansson.3

* = o
Senast redigerad av blomvattnare 2013-05-24 kl. 02:14. Anledning: maskat namn
Citera
2013-05-13, 11:39
Medlem
Läget som det är just nu:

jag skulle vilja veta vilket håll hon var påväg när vittnet såg henne utanför kompisens bostad. var hon påväg mot bussen? var det i riktning hemåt?

vad beror mängden sms och telefontrafik under kvällen på? Är detta normalt? jag har ingen aning för jag använder inte själv teknikens under som exempelvis sms. Har polisen kunnat lokalisera denna trafik till någon av de mobiler de gått igenom? antagligen inte. vems mobil är det isåfall som de inte samlat in? Har flickan kontakt med någon/några som hon börjat prata med via nätet, som ingen annan vet om? Om det stämmer som beskrivs, att hon är godtrogen, så varför inte gå med på en träff?

jag tror att polisen i nuläget behöver lokalisera alla hennes internetkonton, epostadresser och få åtkomst till dem. Mycket talar för att flickan varit mycket aktiv och social på nätet, och jag tror att svaret kan finnas där, om det nu inte är så att flickan valt att försvinna själv.
Citera
2013-05-13, 11:40
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjsgirl
Kompisen hon pluggade hos innan hon försvann var Kristoff*r Kibba J*hansson, som för övrigt enligt källor även är ex-pojkvän till VB. Killen poserar med diverse vapen på varenda bild på facebook.

https://www.facebook.com/kristoffer.k.johansson.3

Konstigt att dom inte är vänner på fb! Spec som om det va dit hon skulle å plugga...Eftersom han inte kan ha nåts av hennes status uppdatering annars har han precis tagit bort henne
Senast redigerad av blomvattnare 2013-05-24 kl. 02:12. Anledning: maskat namn
Citera
2013-05-13, 11:41
Medlem
Citat:

Pluggat? Han ser ju ut som en blivande raketforskare... NOT...
Senast redigerad av blomvattnare 2013-05-24 kl. 02:11. Anledning: maskat
Citera
2013-05-13, 11:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Äntligen, där kom den. Detta är den första kommentaren jag har läst från någon som har gått i samma plugg. Att hon troligtvis hade Aspergers har jag tidigare misstänkt och hennes beteende verkar vara precis så som man tänker sig. Socialt inkompetent och har letat efter en fadersgestalt.
Det är det här som troligen är orsaken till att hon bara blev 20 år. Vissa människor som den här AN kunde tydligen inte acceptera att det finns människor som är annorlunda.

Hon var thailändska och hennes beteende var inte annorlunda utan thailändskt och behöver inte betyda att hon lider av massa konstigheter.

Det finns definitivt folk som inte klarar av att hantera denna typ av personlighet och därmed så var hon förmodligen ett problem för någon.

Att den här Annika skulle vara inblandad är inte alls troligt, med tanke på hennes kommentarer, men om hennes man eller någon annan person var utsatt för hennes massiva uppmärksamhet så kan det ha lett till att någon ville röja henne ur vägen.

Att det fanns en schism med någon verkar ju ganska klart, sms:et och polisanmälan talar för det, men frågan är vem och varför, om det nu är samma person.

Jag skulle nog titta närmare på den person som helt enkelt såg henne sist i livet, alltså den person som hon var hemma hos på kvällen. Även om någon säger sig ha sett henne efter att hon lämnade honom så kan hon ha gått tillbaka eller träffat honom igen, han kanske sprang i fatt henne. Dessutom kan alltid vittnen se fel.

Självmord kan man inte heller utesluta dock så tror jag att det ligger ett brott bakom detta försvinnande.
Citera
2013-05-13, 11:44
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, han är skriven på Flottiljvägen, det var det jag skrev. Om dörrknackning skedde där kan det vara kompisen.

Utifrån de namnen, kollade jag lite på Facebook och jag antar att kompisen hon var hemma hos är:
https://www.facebook.com/krist*ffer.k.johansson.3 (* = o )
Denna person är nämligen den enda person där VB har kommenterat eller liknande, hon har kommenterat hans bild på hans hund "snyggingen".
Dock är de inte vänner på Facebook? Har han tagit bort henne? Eller skämdes han för att visa offentligt att de var vänner? Han har inte ens skrivit något om att hon är borta, lite konstigt eftersom hon försvann efter ha varit hos honom.
Kan tänka mig hon var en tjej som blev utnyttjad eftersom hon var naiv och i behov av uppmärksamheten. Med utnyttjad menar jag att killar säkert hade sex med henne, för de visste hon inte skulle säga nej.
Citera
2013-05-13, 11:45
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Kompisen hon pluggade hos innan hon försvann var Kristoff*r Kibba Johansson, som för övrigt enligt källor även är ex-pojkvän till VB. Killen poserar med diverse vapen på varenda bild på facebook.

Ser ut som en "soft air gun kille"...
Inget konstigt med det.
Citera
2013-05-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
VB kan nog mycket väl ha hittat på någonting helt på egen hand hon tänker nog inte riktigt som vi gör vad det verkar.

Sannolikheten att hon skulle avvikit av egen fri vilja är ytterst liten av följande skäl.
1. Hennes förehavanden under dagen tyder inte på en person som är på väg att sticka.
2. Hon hade bara träningsoverall på sig och kanske några skolböcker. Hade ingen plånbok eller pass eller något annat med sig.
3. Tidpunkten. Det gick inga bussar vid den här tiden.
4. Vad jag vet finns inget spår av henne som uttag av pengar eller något liknande.
5. Om hon irrade runt i skogen borde hon ha hittats vid det här laget.
6. Att hon skulle ha lämnat allt, inte hört av sig och varit borta så här länge tyder i sig på att hon inte är borta frivilligt.
Citera
2013-05-13, 11:46
Medlem
MrFolds avatar
cutcut1337:s inlägg var förstås väldigt intressant och det stärker väl ytterligare den bild många av oss haft redan av flickan. Vore väldigt bra om det kunde verifieras från annat håll också.

Dessvärre är jag rädd att det inte hjälper polisen särskilt mycket (rimligen har de redan uppgifter/kännedom om hennes personlighet).

Att människor kan ha haft ska vi säga "viss" anledning att vara arga på henne utan att någon annan person gjort något direkt otillbörligt hoppas jag alla begriper. Likaså att några arga kommentarer på facebook inte direkt är underlag för att börja misstänka någon för mord.

Personligen tycker jag att dessa fakta bara gör frågan om vad som hänt ännu mer oklar och oviss.
Citera
2013-05-13, 11:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kompisen hon pluggade hos innan hon försvann var Kristoff*r Kibba Johansson, som för övrigt enligt källor även är ex-pojkvän till VB. Killen poserar med diverse vapen på varenda bild på facebook.

Äntligen börjar det lossna, Boden har vaknat. Vad vet du om den här pajsaren då?
Citera
2013-05-13, 11:47
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Utifrån de namnen, kollade jag lite på Facebook och jag antar att kompisen hon var hemma hos är:
https://www.facebook.com/krist*ffer.k.johansson.3 (* = o )
Denna person är nämligen den enda person där VB har kommenterat eller liknande, hon har kommenterat hans bild på hans hund "snyggingen".
Dock är de inte vänner på Facebook? Har han tagit bort henne? Eller skämdes han för att visa offentligt att de var vänner? Han har inte ens skrivit något om att hon är borta, lite konstigt eftersom hon försvann efter ha varit hos honom.
Kan tänka mig hon var en tjej som blev utnyttjad eftersom hon var naiv och i behov av uppmärksamheten. Med utnyttjad menar jag att killar säkert hade sex med henne, för de visste hon inte skulle säga nej.

Det senaste hon gillat nåt på hans sida är den 19 jan inget efter men en del innan så där borde d hänt nåt som gjort att dom inte va vänner längre!
Citera
2013-05-13, 11:50
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Det senaste hon gillat nåt på hans sida är den 19 jan inget efter men en del innan så där borde d hänt nåt som gjort att dom inte va vänner längre!
Så hon gick hem till någon hon var ovän med och pluggade tänkte du??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in