Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Hmm, där ser man.
Det känns som att du vet något, eller har misstankar. Speciellt angående detta Lakaträsk (eller vad det nu hette) då du frågat om det men inte nämnt varför du tyckte det var intressant?
Jag är precis som andra skrivit här, nu mest intresserad över varför hon inte anmäldes saknad förrän på tisdagen, det kanske finns en förklaring till det men då vore det ju rätt bra att få höra den så att man kan gå vidare från den teorin.
Någon skrev nyligen att föräldrarna inte bor med VB? Är detta bekräftad information? För vad jag förstått var det bara styvpappan som arbetade på annan ort. Vart finns informationen att mamman inte heller bor i Boden med VB?
Till sist tycker jag att det verkar obehagligt tyst från "bekanta" till VB. I såna här fall brukar ju alla plötsligt träda fram och bli väldigt berörda och känna de eftersökta hundra gånger mer än de egentligen gör. Men vi får inte höra mycket alls. Få uttalanden från mamman, inget från pappan (inte konstigt i och för sig då han inte verkar van facebook, men kanske borde blivit intervjuad) och inget från bekanta vänner, klasskamrater eller träningsbekanta. Tidningen verkar inte överdrivet intresserad av att få tag på personer heller. Sen polisens tvetydiga svar gör inte saken bättre.
Till sist, om denna bananman som kommenterar då och då i tråden nu har pratat med mamman via facebook och fått informationen att VB och en tränare skall ha haft sex borde han kunna lägga upp en bild på chatten/meddelandet så som han gjorde med hennes kommentar om *nnik* i mps-inlägget. Annars tror jag inte på den informationen alls. Får man sådan info via facebook skall man kunna visa den tycker jag.