2013-05-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaskader
MB äger sushi och te i Boden
Samma ägare i Luleå, Piteå och Boden eller olika? Franchising?
Citera
2013-05-12, 14:31
Medlem
Astrologeens avatar
Ni pratar om Lakaträsk, varför skulle man vilja ha en kvinna begravd/gömd runt sitt sommarställe? Tanken skulle ju äta upp honom levande.

Dock är det väl sannolikt att han kanske har bra kännedom i trakten runt Lakaträsk, något ödsligt ställe. Där det inte är någon jaktmark eller liknande.
Citera
2013-05-12, 14:32
Medlem
just_a_girls avatar
Finns en bil, Ford Courier, 98 med texten "Thai & Kök" till salu i Boden om man går in på blocket, står under bildelar som reservdelsbil och lades upp den 10 maj. MB äger inte ngt sådant ställe?
Citera
2013-05-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag hoppas att ni som sitter och spekulerar om mord på basis av ev. tidigare förhållanden, olycklig kärlek och svartsjuka inser att dessa fakta (om de nu är sanna) talar minst lika mycket (förmodligen mer) för ett frivilligt försvinnande. Det har nästan blivit en trådsanning här nu att VB är utsatt för ett brott, men i verkligheten finns det inte en enda tydlig indikation på att så är fallet. Att omständigheterna runt försvinnandet och vad som är känt om personen ger anledning att misstänka brott mer än i de flesta andra försvinnanden som tas upp här är inte samma sak och om fler personer kunde begripa det vore mycket vunnet.

Själv är jag just nu mest intresserad av att få veta:

- Varför anmäldes hon inte försvunnen förrän på tisdagen?
- Orsak till att hennes besök hos studiekompisen inte blev känt förrän på fredagen
- Vad polisanmälningarna hon lämnade in avser.
- Hennes allmänna sinnestillstånd vid tiden för försvinnandet.

Varför skulle hon hålla sig undan frivilligt?
Styvpappan? Pådrivande mamma?
En tanke jag fick var att hon ville skapa tyngd bakom sina anmälningar?

Hennes sinnestillstånd ja... om hon tränade hos Pontus så kan man undra om hon kanske också har nåt handikapp, något slags socialt handikapp? Det skulle kunna förklara hennes få och även några udda vänner.

Vad säger statistiken? Är det inte så att de flesta försvunna håller sig undan frivilligt?
Citera
2013-05-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Samma ägare i Luleå, Piteå och Boden eller olika? Franchising?

Osäker på om han äger de också eller om de är franchisings. Han arbetar jämt i köket på den i Boden
Citera
2013-05-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag hoppas att ni som sitter och spekulerar om mord på basis av ev. tidigare förhållanden, olycklig kärlek och svartsjuka inser att dessa fakta (om de nu är sanna) talar minst lika mycket (förmodligen mer) för ett frivilligt försvinnande. Det har nästan blivit en trådsanning här nu att VB är utsatt för ett brott, men i verkligheten finns det inte en enda tydlig indikation på att så är fallet. Att omständigheterna runt försvinnandet och vad som är känt om personen ger anledning att misstänka brott mer än i de flesta andra försvinnanden som tas upp här är inte samma sak och om fler personer kunde begripa det vore mycket vunnet.

Själv är jag just nu mest intresserad av att få veta:

- Varför anmäldes hon inte försvunnen förrän på tisdagen?
- Orsak till att hennes besök hos studiekompisen inte blev känt förrän på fredagen
- Vad polisanmälningarna hon lämnade in avser.
- Hennes allmänna sinnestillstånd vid tiden för försvinnandet.

Jag är nyfiken på i vilket mentalt tillstånd hon befann sig i, för där finns ju i så fall en möjlig infallsvinkel.
Citera
2013-05-12, 14:37
Medlem
Elefantomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag håller med dig om att hon huvudsakligen har äldre vänner. Men det är inte så länge sedan hon gick på gymnasiet och där finns ju klasskamrater som borde kunna berätta om hur hon är. Det är möjligt att hon höll sig för sig själv, men då kunde ju någon skriva det i alla fall.

Sedan funderar jag fortfarande på vilken kille hon var tillsammans med? Det var inget jag själv såg på MPS sida, utan det var någon som återgav det här på tråden. Innebörden ska väl ha varit ungefär så här "hoppas min sons ex kommer tillrätta". Då undrar jag vem denne sonen är? När ska hon ha varit tillsammans med honom och hur länge?

Om jag har förstått det hela rätt så är detta VB:s ex-pojkvän https://www.facebook.com/alexander.flygare.* (5)
Citera
2013-05-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaskader
Osäker på om han äger de också eller om de är franchisings. Han arbetar jämt i köket på den i Boden

Även nu efter försvinnandet?
Citera
2013-05-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Hmm, där ser man.
Det känns som att du vet något, eller har misstankar. Speciellt angående detta Lakaträsk (eller vad det nu hette) då du frågat om det men inte nämnt varför du tyckte det var intressant?

Jag är precis som andra skrivit här, nu mest intresserad över varför hon inte anmäldes saknad förrän på tisdagen, det kanske finns en förklaring till det men då vore det ju rätt bra att få höra den så att man kan gå vidare från den teorin.

Någon skrev nyligen att föräldrarna inte bor med VB? Är detta bekräftad information? För vad jag förstått var det bara styvpappan som arbetade på annan ort. Vart finns informationen att mamman inte heller bor i Boden med VB?

Till sist tycker jag att det verkar obehagligt tyst från "bekanta" till VB. I såna här fall brukar ju alla plötsligt träda fram och bli väldigt berörda och känna de eftersökta hundra gånger mer än de egentligen gör. Men vi får inte höra mycket alls. Få uttalanden från mamman, inget från pappan (inte konstigt i och för sig då han inte verkar van facebook, men kanske borde blivit intervjuad) och inget från bekanta vänner, klasskamrater eller träningsbekanta. Tidningen verkar inte överdrivet intresserad av att få tag på personer heller. Sen polisens tvetydiga svar gör inte saken bättre.

Till sist, om denna bananman som kommenterar då och då i tråden nu har pratat med mamman via facebook och fått informationen att VB och en tränare skall ha haft sex borde han kunna lägga upp en bild på chatten/meddelandet så som han gjorde med hennes kommentar om *nnik* i mps-inlägget. Annars tror jag inte på den informationen alls. Får man sådan info via facebook skall man kunna visa den tycker jag.
Citera
2013-05-12, 14:42
Medlem
En sak som jag verkligen skulle vilja veta nu är om k-läraren och VB varit vänner på Facebook, och isåfall när denna vänskap avslutats. Polisen borde, om möjligt kolla detta. Det måste finnas någon som kan svara på ifall de funnits på varandras vänlistor. Kanske därför de anlitat it-experter.

Lutar det inte lite emot att, om ett brott har skett, så borde det skett i ett hem? möjligtvis i en villa. Det som talar emot att något hänt i en lägenhet gör att det säkerligen förts ett jävla liv, och att grannar lagt märke till detta, samt att det är svårt att om man bragt någon om livet och ska bära iväg kroppen, så ska man ta sig igenom ett trapphus. Det som talar emot att det hänt något utomhus runt 21-23tiden en lördagkväll är att många kanske rör sig ute och hade hört/sett något, samt att det blir svårare att sopa igen spåren. Jag tror stenhårt att hon stuckit hem till personen som begått brottet den kvällen, och att personen i fråga bor i en villa, och där har något spårat totalt. En villa med garage så att man smidigt kan skyffla in kroppen i en bil och köra iväg, långt som fan under natten för att göra sig av med den.

Men åh, vad jag hoppas att hon bara ledsnat och stuckit iväg till nån snubbe hon är nykär i, och snart kommer tillbaka.
Citera
2013-05-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Även nu efter försvinnandet?

har inte vart där senaste veckan så kan inte svara på det tyvärr
Citera
2013-05-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
I natt nämnde ngn Lakaträsk och menade att det skett någon annorlunda aktivitet igår....vet dock inte vad. Det är en liten by, bor en 40 pers där. http://www.boden.se/bodens-kommun/Naringsliv-ByariBoden_Lakatrask
I början av tråden menar ngn som kallar sig synsk att VB är gömd i ngn stuga,, typ skoterstuga.
Det finns en skoterstuga på sagdställe
intressant...hoppas någon/polisen/MPS kollar upp detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in