2013-05-16, 14:40
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Om VB fick veta ngt som gjorde henne upprörd borde hon rimligtvis ha pratat med studiekompisen, exet om detta. Han bör i din tur ha fört det vidare till polisen men får ingenting yppa om det.
Frågan är vad och vem som kan ha gjort henne så upprörd?
Där tror jag vi har en del av gåtans lösning.....

Finns inget om att något skulle ha gjort henne upprörd. Sista livstecknet var när mobilen slocknade vid 16-tiden enligt en polis som uttalade sig i Nsd. Vilka tomtar styr informationen???
Citera
2013-05-16, 14:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
14:23 samt 15.22 är de 2 senaste facebook inläggen ifrån

Ok. Har det stått i någon tidning eller är det info från polisen? Var in på VB´s FB och där hittar jag inga tider.
Citera
2013-05-16, 14:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det sades på Efterlyst igår att kompisen hämtade henne runt 16 så antagligen är det kompisen.

Föräldrarna var hemma men vet inte hur hon lämnade, som du sa.

Men om polisen går ut med den uppgiften att hon reste i bil, så har den som hämtat henne sagt detta, och det finns ingen anledning att ljuga om det då är ju vederbörande inte klok.
Killkompisen har hon haft en relation till tidigare säger polisen vilket innebär x pojkvän eller liknande.

Enligt polisen ville man ha upplysningar om allt som rör kvinnan i Boden, och ingen verkar ha sett henne mer än den som hämtade henne med bil.
Men varför skulle hon därifrån och inte få skjuts?

Jogga hem?
Gå till någon annan?
Jag får inte ihop det riktigt och att man inte har ett enda spår efter strax innan 21. Innan hon ska ha gått alltså. Och signalen är i de området den fd bor. Sen är det tvärdött.
Mycket märkligt anser jag.

Mobilsignaler och tidpunkter är från polisens presskonferens och Efterlyst.
Citera
2013-05-16, 14:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Driver polisen eller föräldrarna med oss? Nu har ingen sett VB efter klockan 15! Signalerna upphörde en timme efter det.

Alla de där sms-en under kvällen då?????????????????

Och allt snurr om plugga hos kompis, gul kasse. Vad fan, BODENGRABBEN, stick och brinn. Ditt svammel om KJ är ren och skär bluff. Varför ljuger du i tråden, vad är ditt syfte?

Jag har aldrig varit med om ett svamligare försvinnande.

Alltså. VB har blivit mördad av sin styvfarsa, det är vad jag tror nu. Väldigt lite har framkommit om honom i tråden. Fram med allt om karln nu.

Inte heller uppgifterna om NÄR hon blev anmäld försvunnen stämmer. TOMTAR I NORRLAND!!!

Allt det här snurrandet med uppgifter beror på att familjen har något surt att dölja, det verkar inte bättre.

Jag missade att detta var en äldre artikel från 9/5. Sorry för det!
Citera
2013-05-16, 14:43
Medlem
reffis avatar
Citat:
Driver polisen eller föräldrarna med oss? Nu har ingen sett VB efter klockan 15! Signalerna upphörde en timme efter det.

Alla de där sms-en under kvällen då?????????????????

Och allt snurr om plugga hos kompis, gul kasse. Vad fan, BODENGRABBEN, stick och brinn. Ditt svammel om KJ är ren och skär bluff. Varför ljuger du i tråden, vad är ditt syfte?

Jag har aldrig varit med om ett svamligare försvinnande.

Alltså. VB har blivit mördad av sin styvfarsa, det är vad jag tror nu. Väldigt lite har framkommit om honom i tråden. Fram med allt om karln nu.

Inte heller uppgifterna om NÄR hon blev anmäld försvunnen stämmer. TOMTAR I NORRLAND!!!

Allt det här snurrandet med uppgifter beror på att familjen har något surt att dölja, det verkar inte bättre.

Citat:
Det finns INGEN som sett om hon blivit hämtad ens, sista livstecknet via mobilen var klockan 16. Sug på den..

Jag känner som du gör, vet inte vad man ska tro. Men enligt tidningarna så har ju vännen bekräftat att hon varit hos honom.
Citat:
Enligt vännens uppgifter har hon lämnat hans bostad vid 21-tiden på lördagen den 4 maj och själv valt att gå till fots hem enligt Rautio.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7659714

Vilket skulle göra att om styvpappan skulle ha gjort det eller om något hänt i hemmet så borde ju inte utomstående vara inblandad. Känns det som
Citera
2013-05-16, 14:44
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag missade att detta var en äldre artikel från 9/5. Sorry för det!

Vad menar du? Här är det senaste. 16 maj i nsd. Jag fetar det som är knasigt och motsägelsefullt mot tidigare uppgifter.

Programmet Efterlyst tog igår upp Vatchareeya Bangsuans försvinnande den 4 maj. En ny uppgift var att vännen hon besökt även hämtat upp henne vid bostaden.

- Hon valde sedan att gå hem till fots hem. Vi har flera tips men har inte till 100 procent fått bekräftat att det verkligen var hon, säger förundersökningsledaren Kenneth Rautio.

Uppgiften om bilturen har tidigare inte lämnats ut av polisen. Vatchareeyas manlige vän som hon besökte kom med sin bil och hämtade henne vid bostaden på Ugglegatan.

- Vad som är viktigt här är att man inte framställer honom som aktuell i ärendet eller misstänkt för det har polisen inga belägg för. Dessa uppgifter har vi fått genom att höra vännen, säger förundersökningsledaren Kenneth Rautio.

Enligt vännens uppgifter har hon lämnat hans bostad vid 21-tiden på lördagen den 4 maj och själv valt att gå till fots hem enligt Rautio.

- Antagligen mot hemmet, men hon kom aldrig hem.

Polisen har tidigare sagt att man har ett vittne som pekar ut en kvinna som liknar 20-åringen i bostadsområdet. Nu säger förundersökningsledaren Kenneth Rautio att polisen inte med 100 procents säkerhet kan säga att det var 20-åriga försvunna Vatchareeya Bangsuan.

- Vi har fått en massa med uppgifter att hon varit synlig efteråt. Men inte fått bekräftat att det verkligen är hon. Det är fortfarande ett stort frågetecken, säger Rautio.

Sista signalen från den försvunna kvinnans telefon sägs ha skickats vid 16-tiden dagen hon försvann enligt det polisen gått ut med. Enligt NSDs uppgifter har 20-åringen skickat flera sms efter den tidpunkten, något som polisen utelämnade under presskonferensen som hölls i samband med försvinnandet.

Vill du kommentera det?
- Nej, det finns ingen anledning att jag säger något. Vi vill vara fullständigt säker på hur telefontrafiken gått innan jag går ut med något. Jag kan varken bekräfta eller dementera uppgifterna. Innan spaningsledningen lämnar ut uppgifter vill vi ha torrt på fötterna, säger Kenneth Rautio.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-16 kl. 14:47.
Citera
2013-05-16, 14:44
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ok. Har det stått i någon tidning eller är det info från polisen? Var in på VB´s FB och där hittar jag inga tider.

Placera mupekaren över datumen på respektive inlägg så får du tidangivelse.
Citera
2013-05-16, 14:49
Medlem
Citat:
Jag förstår inte mamman. Hon borde ha förstått att dotterns facebook absolut inte ska användas och att det dessutom är totalt galet att "gilla" något vad det än är. Frågan är varför hon loggade in, var det för att kolla lite själv, eller trodde hon i sin enfald att någon skulle tro att det var VB? Har hon kanske skrivit för VBs räkning under en längre tid? Jag undrar när VB senast var i skolan, uteblev hon från undervisningen långt innan hon försvann?

Precis min teori i ett inlägg jag skrev för ett par timmar sedan!
Citera
2013-05-16, 14:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det finns INGEN som sett om hon blivit hämtad ens, sista livstecknet via mobilen var klockan 16. Sug på den..
Sista livstecknet bör ha varit sms:et hon enl. pressuppgifter avsänt 18:40 till en kompis, och där hon enl. kompisen verkar ha retat upp sig på något eller någon:
Från tiden hon lämnat sin egen bostad fram till 18:40 har man sagt sig ha uppfångat ett antal signaler (samtal, sms, eller bara att mobilen utsänt vissa positioneringssignaler) samt ev. också någon signal från tiden innan/i samband med att hon ska ha lämnat sin "pluggkamrats" bostad.

Men som sagt: Ingen har sett henne hämtas vid sin bostad, och ingen har sett henne lämna någon annans bostad.
Citera
2013-05-16, 14:52
Medlem
Här uppfattas hon som en normal och trevlig tjej

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7657274
Citera
2013-05-16, 14:54
Bannlyst
Citat:
Antar ni länkat till detta i NSD tidigare. Har plockat ut två saker ur artikeln.

"Vi har kanske ett bra tips men får kanske inte tag i personer som vi måste prata med". Vem skulle detta kunna vara?

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7659714

Ja, vem är det som är försvunnen och som man inte kan prata med?
Citera
2013-05-16, 14:55
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Men vad är det frågan om? Hur?
Nån som har nån förklaring?
Jag får intrycket av en tjej som har det svårt.
En främmande fågel i de norrländska skogarna. Svårt att få vänner och kontaktsökande på ett sätt som skrämmer bort folk.
Beskrivs som blyg,naiv och "konstig".
Kanske hon fantiserar lite för att förgylla tillvaron?
Nåt so mgör att hon råkar i konflikt med folk utan att förstå varför.
Det måste vara tungt. Därför är jag itne främmande för att hennes försvinnande är självvalt.
Kanske har ho nblvit kallad Bängsuan av folk som tycker hon är bäng?

Skulle vara intressant att veta hur det gick med hennes studier, något måste ha "förändrats" som i så fall gjorde som vi kan anta att hon inte tog examen 2012? Eller? Studier kan leda till att en person som redan har det svårt tappar tron i övrigt. Svaren finns nog i hennes liv, mycket kring henne själv pekar på en person som skulle kunna ha gjort något mot sig själv. Jag är inte säker att det finns en GM, förutom människor som inte förstod sig på henne och vissa frös ut henne som t.ex. AN:s familj. Om nu studierna också knakade då kan man bara tänka sig, att hon tappade tron på sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in