2013-05-13, 22:52
Medlem
Starbacks avatar
Hennes mamma beter sig onekligen skumt. Det är ännu underligare att polisen utan att
ifrågasätta,tar allt som "vännen" hon pluggade hos sa, för givet. Vad säger att hon alls var där?
Även han hade möjlighet att på Fejjan läsa att hon skulle ut och jogga. Då hade han 7-8
timmar på sig att ställa till sattyg. Det där "hon gick klockan 9" tror jag inte alls på.

Vilka studenter sitter förresten med läxorna en hel lördag (6 tim) fast vårljuset strilar in.

Jag vet att det är en hypotes men vad sägs om hypotesen att "vännen" och VB planerat ett litet
kärleksmöte men att "vännen" som tidigare varit ihop med VB fick se henne gå in eller ut hos
en annans killkompis, blivit sotis och börjat planera om sin eftermiddag?
Citera
2013-05-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Grov överdrift, önskade hon verkligen livet ur någon? det beror väl på hur man tolkar det.

Jo det har du rätt i. Men användaren uttryckte iallafall helt klart att hon inte är värd att leta efter.
Citera
2013-05-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajja
Det känns som att människor som är nämda i denna tråd bör tänka både en och två gånger innan de accepterar någon vänförfrågan på facebook! Man vet aldrig hur det kan vinklas och vridas
Tänker samma...det är inte värt att försvinna för då får man FB på sig, ngn diagnos osv..och tänk på de stackars vännervsom nagelfars...nej bäst att försöka hålla sig levande och i synhåll
Citera
2013-05-13, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Upptäckte ev att en av brödernas nya vän på FB bor på Flottiljvägen 4 i Boden och delar lägenhet med en J*h*n L*rss*n.

Inget namn som varit på tapeten?
Finns det någon i Boden som inte har varit på tapeten?

Detta börjar gå för långt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon skrev att han sett åtta civilbilar på vägen mellan Boden och Luleå. En kamrat till mig berättade att vid 16 00 tiden i eftermiddag passerade en helikopter på osedvanligt låg höjd strax söder om Luleå (parallellt med E4:an).

Eftersom personen som noterat att det var civilbilar och inte några målade kan man ju fundera på om de söker efter någon speciell bil.

Kan naturligtvis vara ett annat uppdrag än VB, men tyckte att det kunde vara värt att nämna detta iaf.

Ang denna polisinsats
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Fick nyss ett PM om att polisen kallat in specialtränade sök-renar från Svaipa sameby.
Bedömer uppgiften som mycket trovärdig då den kommer från en f.d sierska.

Vet också att FBI förskat mycket på renens luktsinne och att dom utvecklat en speciell typ av robotren som bombsniffer. Ska bl.a ha använts i Vitahuset, Boston och Oklahoma.

Kanske ngt för försvaret att ta efter
Citera
2013-05-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcedFred
Ang denna polisinsats
Det är en helt annan väg civilarna var på..Väg 97
Den går förbi Sunderby sjukhus... Råneå är åt ett annat håll på E4
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-05-13 kl. 23:02.
Citera
Medlem
hellb0unds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajja
Det känns som att människor som är nämda i denna tråd bör tänka både en och två gånger innan de accepterar någon vänförfrågan på facebook! Man vet aldrig hur det kan vinklas och vridas

Har inte riktigt hängt med, men vilka tänkte du på då? Alla nämnda har väl varit vänner med varandra sedan tidigare om jag hängt med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Grov överdrift, önskade hon verkligen livet ur någon? det beror väl på hur man tolkar det.

Snarare en underdrift, hennes kommentarer till mamman och andra finns här i tråden.
Hon jämställde bland annat VB med en kackerlacka, och det var nog den minst osympatiska kommentaren från An*ika Nordstr*m...

En person som kläcker ur sig de kommentarerna i detta läge har allvarliga mentala problem, och jag hoppas både hon och hennes make har blivit förhörda.

Det är heller ingen tvekan om att det är Annik*s FB-konto heller, jag har kontrollerat via ett stort antal av hennes gemensamma vänner och mer som jag inte vill gå in på...
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Får inte ihop det att nån skulle vilja spärra in henne...det verkar ju som om folk snarare vill hålla henne på avstånd?

Nej, jag får inte heller ihop det.
Citera
2013-05-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nej, jag får inte heller ihop det.
Ung söt flicka...det är ju knappast att de vill spela schack med henne!

Undrar fortfarande om de tidigare anmälningarna har ngt med detta att göra. Vad tror ni?
Citera
2013-05-13, 23:09
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ung söt flicka...det är ju knappast att de vill spela schack med henne!

Undrar fortfarande om de tidigare anmälningarna har ngt med detta att göra. Vad tror ni?

Jag tror det är en sierska som spärrat in henne för att sen kunna tipsa om var hon finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in