2013-05-22, 21:41
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nej, denna professor eller vad han nu var spekulerade bara kring samma fakta som alla andra har, han gav ett inte speciellt förtroendeingivande intryck och programledaren klippte bort honom snabbt.

Han var psykolog och det var bra att han inte fick säga för mycket. Han var verkligen inte förtroendegivande... Jag tror inte att det är en offensiv styckning, det verkar som det varit en ganska stort hål i marken där torson legat.

Snabbt och slarvigt gjort för att bli av med kroppen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Något du kan berätta i PM till mig?

/ nyfiken lulebo

Sorry, vill inte äventyra utredningen om mitt tips visar sig mycket värdefullt.. Men jag kan säga så mycket som att det rör en - hyresbil på märklig plats
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Är jag ute och cyklar nu eller är KJ:s facebook borta?

Den har varit borta i några timmar...
Citera
Medlem
För er som tydligen inte följer tråden så mycket

KJ (kib*a)(*=b) den försvunnes x pojkvän, den sista personen hon träffa innan hennes försvinnande
VB är den förvunne / möjligt mördade
MB va karatelärare till VB
AN är fru till MB

Det är dom högst intressanta namnen
Citera
2013-05-22, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Nae, sitter inte på flashback för att skriva saker som redan finns att hitta bara för att folk är lata.

är det så det låter, då får jag själv sammanfatta utan ha koll (vilka katastrofala FB-deckare vi har här...)

....okay vår unga thai/svenska tjej var kär i macho mannen, han ville inte ha med henne att göra... han stycka henne i småbitar och transportera iväg hon med hjälp av nån´s släkting nissan navarro...... hur rätt har jag på en skala till 10?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Fy fan detta måste väl vara ett av de värsta kriminalfallen i svensk historia ?
Sant en väl godtrogen ung tjej som inte ser varningssignaler när det gäller att välja sin bekantskap
är vad jag känner
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bundys
Då var du väl där för sent! Har hört av två helt olika källor att de höll ner en man utanför.

Får se om efterlyst tar upp något om detta. Dem hade ju livelänk till Boden i direktsändning nyss, där reportern stod vid polisstationen. Dem borde sett detta.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Fast om det nu skulle vara så att hon skulle till en annan kompis så borde den kompisen meddelat det till polisen, alltså att det var h*n som var pluggkompisen och inte KJ. Och om KJ hade kommit och knackat på när hon var med en annan kompis hade det säkert funnits mer vittnen samt polisen hade nog inte agerat som de gör nu.

Kanske, men jag tänker att hon kanske hade planerat att ringa någon, men ännu inte gjort det, eller om man i Boden, som i många småstäder, bara kommer förbi med böckerna under armen...
Citera
Medlem
Bundyss avatar
[quote=Typist]Bra att någon tar på sig att kolla såna saker. Tycker den personen som skrikit varg aldeles för mycket får ta och sluta med sina
Citera
2013-05-22, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bundys
Då var du väl där för sent! Har hört av två helt olika källor att de höll ner en man utanför.

Kan någon ringa MB och höra om han är hemma? Annars kanske det är honom de höll ner?
Citera
2013-05-22, 21:44
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
"- De verkade vara slarvigt ditlagda, som att det var en stressad människa som hade tryckt dit dem och försökt gömma dem."

Jag försöker få ihop det, hur GM har tänkt men det är jättesvårt.

1. Om GM har lämnat kroppsdelarna i stugan för ett bra tag sen, då tänker jag någon dag efter hon försvann, så måste h*n ju ha velat att de skulle vara kvar där? Varför skulle h*n annars lämnat delar kvar där efter mer än två veckor, om h*n hade planerat flytta på dem? Då måste det varit så att GM var under bevakning och inte vågade närma sig stugan. Men huvudet och torso? När hade GM tid att slänga dem? Nej, jag vet inte, men jag tror inte kroppsdelarna i gula huset/stugan har legat där länge. Eller så har de legat där länge, GM åkte dit söndag natt för att flytta bort kroppsdelarna, h*n började med att bära ut huvud och torso, hör röster eller liknande och får panik, slänger kroppsdelarna h*n bär på (försöker halvgömma dem men misslyckas i sin stress) och försvinner därifrån snabbt - det skulle vara en förklaring på varför kroppsdelarna låg spridd.

2. Om GM har slängt kroppsdelarna i stugan nyligen är det för att h*n har haft panik, inte vetat vad h*n skulle göra med delarna och handlat impulsivt. GM har då antagligen åkt dit ett dygn innan fynden gjordes, hann slänga dit vissa kroppsdelar tills h*n hör någon/något som gör att h*n blir stressad och springer iväg med resten av kroppen, och på samma sätt som i punkt 1, slänger h*n det ute i naturen i en impulsiv handling. Men i detta fall är frågan - var har kroppsdelarna legat innan?
Senast redigerad av engultomat 2013-05-22 kl. 21:48.
Citera
2013-05-22, 21:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känner du till om det finns några gamla värnsystem bevarade, skyddsgropar och liknande? Det är lämpliga objekt att spela soft air på. Ett stort fort är i största laget misstänker jag, med tanke på vapnens räckvidd och det oftast lilla antalet spelare så vill man ha en begränsad yta att spela på.

Om jag skulle ut och leta efter VB hade jag valt ett något mindre objekt, behöver inte vara bergrum och bunkrar, räcker med löpgravar, skyddsgropar, mindre byggnader och hinder, typ. Och det skall ligga ödsligt till, ingen genomfartstrafik, inget rekreationsområde, sällan besökt av friluftsmänniskor. Finns det någon sådan anläggning tror jag att det är en idé att kolla där först och främst.

Ääääntligen, skrivkramp, frustrerad. Trots kabelätande hund, kalsonger som polisen sket i, bjärvar och småkryp. Nu måste jag bara säga att den rödhåriga tjockisen från MPS kan ta sin känsla och intuition och stoppa upp i röva. Jag gör anspråk på att vara upphovhenen till den eminenta analysen som pekade ut Gammelängsfortet med omgivning som ett "hett" sökområde. Har för mig att jag nämnde Gammelängsfortet baserat på analys först av alla här i tråden, kunde läsas av den breda allmänheten inklusive MPS innan söken vid nämnda fort gjordes. Jag misstänker å det skarpaste att denna kritiserade rödtotten hämtat sitt uppslag ur mina inlägg i tråden och står sedan helt oförskämt i tv och försöker framstå som Bodens räddare. Helt okej, men kom inte å snacka om intuition och infall. Gammelängsfortet är aktuellt om man tyckter att KJ är högintressant vilket det stora flertalet tycks tycka, och ur detta kom jag fram till att Gammelängsfortet borde visas större intresse.

Jag har vid upprepade tillfällen dryftat Gammelängsfortet och att KJ kan ha en koppling till området utan respons, sedan kommer en kossa från MPS och gör anspråk på att vara ett tankegeni, det är inte "fair play"

Dessutom gjorde den eller de personer ur MPS som gick in i huset utan tillstånd sig skyldiga till olaga intrång vilket är allvarligt i sig. MPS må vara ett bra komplement till räddningstjänt och polis, dock har organisationen åter visat förakt för lagar och regler. Nej, ändamålen helgar inte medlen och i det här fallet har man visat att man inte skyr några medel.

I övrigt känns det som att en satsad hundring på KJ är en förlorad dito, oddsen är inte höga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in