2013-05-16, 10:00
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vem har sagt att man tar en hårlock från barn vid födseln, tror du missförstår. Mina två thailändska barn har vi inte tagit några hårlockar från, däremot har min fru sparat navelsträngarna. Mina svenska barn sparade dock min svenska fru hårlockar ifrån.

Min fru och hennes familj, som just nu sitter i rummet bredvid, 6 personer från 37 år och uppåt, säger att man inte brukar ta hårlockar från någon som är död i syfte att spara som minne.

Vad är det som är så förbannat svårt att förstå.

Jag hoppas och tror att du förstod att detta var ett skämt. Om buddismen har du ingenting att lära mig, har levt med detta sedan årtionden tillbaka.

Hur skulle jag kunna veta att du hade thailändska förgreningar? Nåja, nu har du i alla fall tydligt förklarat att thailändare inte tar hårlockar från döda och att om någon nu gör det (enligt översättaren) så är det inte vedertaget.
Citera
2013-05-16, 10:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hur skulle jag kunna veta att du hade thailändska förgreningar? Nåja, nu har du i alla fall tydligt förklarat att thailändare inte tar hårlockar från döda och att om någon nu gör det (enligt översättaren) så är det inte vedertaget.

Tack, inte meningen att brusa upp, förstod bara inte varför jag upplevdes som otydlig i tidigare inlägg.
Citera
2013-05-16, 10:11
Medlem
highfives avatar
Ogd 586 ? Isuzu Trooper tror jag. Hittade jag efter vägen. Ägare?
Citera
2013-05-16, 10:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Citat:
OGD586,LB,ISUZU PICK UP TFS16P,BLÅ,1990,AVST,080102,S*GHIR, S*MI,SKELLEFTEÅ
*A
Citera
2013-05-16, 10:18
Medlem
EmmaKlaras avatar
VB och hennes pluggkompis tillbringade 5 timmar tillsammans.

Jag undrar hur mycket alkohol det dracks den kvällen, de behöver ju inte ha studerat hela tiden. Jag tror ju att hon på hemvägen blev upplockad i en bil av någon hon känner eller någon okänd.

Om hon var alkoholpåverkad försämras omdömet och man kan ta onödiga risker.
Citera
2013-05-16, 10:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Registreringsnummer: OGD586
Fabrikat: ISUZU PICK UP TFS16P
Färg: BLÅ Fordonsslag: LB
Fordonsstatus: Avställd (2008-01-02)

Tillägg: Kan bekräfta Ull-Strumpas ägaruppgift.
Senast redigerad av Quarrel 2013-05-16 kl. 10:22.
Citera
2013-05-16, 10:20
Medlem
Flash-flashares avatar
Skrev det igår och skriver igen!
Man kan inte säkerställa att VB och mobilen befinner sig på samma plats bara för att mobilmasten tagit emot signaler från mobilen.
Särskilt inte om man kan misstänka att ett grovt brott begåtts!
Har hon däremot pratat i mobilen kan de nog säkerställas till 99% att hon är vid liv och i närheten av sin mobil just då, men dessa uppgifter har ju bara polis och utredare tillgång till just nu!
Citera
2013-05-16, 10:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det är handlingarna som är viktiga, och som avgör om vi slipper att återfödas.
Målet är nirvana.
Man skulle kunna tänka sig att VBs sätt att vara är buddhistiskt präglat, goda kommentarer, god inställning till omgivningen, allt för karman och målet är att slippa återfödas.

Nej. Målet är att bli fri från begär.

Att slippa återfödas är inte någon givet sjävändamål. Det finns enl. buddhismen s.k. Bodhisattva som väljer leva kvar i samsara för att upplysa/hjälpa andra.
Citera
2013-05-16, 10:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
*A
Ok. Står övergiven på en väg sedan en vecka. Ska kolla den på genvägen. Står cirka 3,5 mil från Boden
Citera
2013-05-16, 10:28
Medlem
Bissingers avatar
Besviken på Efterlyst, tycker de klappar snuten medhårs för ofta och pressar för lite.

Jag tror inte på den som säger sig ha spännande info från mps, han vill bara vara intressant.
#lösrycktgutfeeling

Det heter VAR och inte VART, de flesta av gångerna faktiskt. Så kan ni inte skilja på det så säg hellre VAR så låter ni inte så imbecilla fullt så ofta.

Så kompisen hade druckit öl (men inte hon?) och hon bestämmer sig för att gå därifrån redan tidig kväll. 'Glad och som vanligt'. Jaha ja, låter ju väldigt glatt och vanligt *harkel*

Man sparar hårtofsar, fotavtryck, tänder och fan vet vad, allt som går att spara från sina bäbisar. Det är en ofarlig och ibland fånig (när det blir för mycket) biverkning av att bli förälder. Det är globalt, mänskligt och kulturoberoende.

Jag är ny här och helt tagen av Flashback. Fan vad spännande. Shit vad ni är duktiga!
Och många skratt har jag fått här också.
Puss och kram

Citat:
Nej. Målet är att bli fri från begär.
Jag tror målet är att bli fri från lidande, och att bli fri från begär är en väg till det. eller?
Senast redigerad av Bissinger 2013-05-16 kl. 10:34.
Citera
2013-05-16, 10:34
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Blev upphämtad vid bostaden
Citat:
Polisen har tidigare sagt att man har ett vittne som pekar ut en kvinna som liknar 20-åringen i bostadsområdet. Nu säger förundersökningsledaren [KR] att polisen inte med 100 procents säkerhet kan säga att det var 20-åriga försvunna [VB].

- Vi har fått en massa med uppgifter att hon varit synlig efteråt. Men inte fått bekräftat att det verkligen är hon. Det är fortfarande ett stort frågetecken, säger [KR].
Citera
2013-05-16, 10:40
Medlem
Ja, död är hon nog. Några reflektioner och jag punktar upp dem:

*Hon var enligt sitt sista sms arg på någon = självmordsvarningsklockor ringer. Risk för att bli så arg och besviken att man spontant och helt oöverlagt hoppar i älven. Bråk med pluggkompisen kanske? (vilket vederbörande aldrig lär erkänna i så fall, av rädsla för att bli misstänkt). Eller arg på en kille som nobbat henne?

* Hon har tidigare tydligen hotat med självmord när hon inte fått någon kille osv (enligt Flashbackanvändare alltså) och den typen av folk som säger något kan vara labila på riktigt och till slut skrida till verket.

* Hon kom enligt egen uppgift in med dåliga betyg på en tuff utbildning. Det må så vara att hon hade matteskalle, för det har man om man läst typ to.m matematik E, men hon hade inte gått utbildningen särskilt länge utan började väl i januari och att sätta sig och plugga en lördagkväll med en kompis, tyder väl på visst behov av att antingen plugga inför tenta som kommer snart eller att det helt enkelt går så jädrans trögt med studierna att man behöver akut hjälp av någon och då offrar man en lördagskväll för det.

* Har spekulerats i diagnoser, att hon är konstig osv och det är svårt att sia om, men jag håller inte med om att jag tycker hon sett "normal" ut på alla bilder. På en facebook hon har hon ju spammat med bilder på sig själv framför en webbkamera och där tycker jag hon ser lite ut som ett "freak", det är något galet med ögonen, minerna och håret osv, men jag vet att det är svårt att analysera bilder så och hon kanske ville se galen ut. Jag tippar dock på en psykiatrisk diagnos, om nå´n diagnos finns alltså, Kanske manodepressiv, då kan man få dåliga betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in