2013-05-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Kolla videon killen har!
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151499468869193&set=vb.704074192&typ e=2&theater

Från 0:40 i klippet ser man i bakgrunden en tjej som matchar VB, hon sitter lite avsides, verkar dricka te medan alla andra super och hon verkar väldigt mån om att dölja sitt ansikte från filmen!

VAR HITTAR MAN VIDEON ? HITTAR BARA EN KONSER VIDEO.....
Citera
2013-05-13, 23:12
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Snarare en underdrift, hennes kommentarer till mamman och andra finns här i tråden.
Hon jämställde bland annat VB med en kackerlacka, och det var nog den minst osympatiska kommentaren från An*ika Nordstr*m...

En person som kläcker ur sig de kommentarerna i detta läge har allvarliga mentala problem, och jag hoppas både hon och hennes make har blivit förhörda.

Det är heller ingen tvekan om att det är Annik*s FB-konto heller, jag har kontrollerat via ett stort antal av hennes gemensamma vänner och mer som jag inte vill gå in på...

Det är ett ganska stort steg att gå från att ha ev psykiska problem och bete sig som ett svin på facebook till att döda någon, men visst var det otrevliga kommentarer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag tror det är en sierska som spärrat in henne för att sen kunna tipsa om var hon finns.
Kanske det ...lite PR för företaget kanske?
Nej seriöst...det finns inte mkt att gå på alls. Poliserna håller på info men de hade samlat in en del bevis i alla fall. Hoppas detta löser sig snart och flickan är välbehållen och vid liv.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ung söt flicka...det är ju knappast att de vill spela schack med henne!

Undrar fortfarande om de tidigare anmälningarna har ngt med detta att göra. Vad tror ni?

Jag vill inte förstå. Ska man försöka få ihop det gör det alltför ont.

Nej, jag tror inte att anmälningarna har med det att göra. Men det är bara vad jag tror, förstås.
Citera
2013-05-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Det är ett ganska stort steg att gå från att ha ev psykiska problem och bete sig som ett svin på facebook till att döda någon, men visst var det otrevliga kommentarer.

Sant, jag har också svårt att tro att någon som har något med VB's försvinnande att göra, skulle skriva sådana kommentarer efter försvinnandet, men de kan ju ha information som Polisen har nytta av...
Citera
2013-05-13, 23:22
Medlem
Polisen har tagit flera telefoner i beslag för att kartlägga kvinnans alla kontakter före försvinnandet. Ledtrådar är bland annat ett tiotal utgående samtal eller sms från hennes egen mobiltelefon under lördagen. Även kvinnans dator analyseras. En framgång i spaningsarbetet är också att vännen som hon på Facebook skrev att hon skulle besöka efter joggingpasset, är identifierad. Avståndet mellan kvinnans hem och vännens bostad är bara två kilometer. Enligt polisen är han dock inte misstänkt för brott. I samband med besöket hos vännen, iakttogs kvinnan för övrigt av ett vittne.

– Versionen ser ut att stämma. Hon har varit hos honom och studerat, säger Ulf Sköld, Norrbottenpolisens chef för brottsutredningar, till tidningen NSD.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fortsatt-sokande-i-boden_8164852.svd
Så kanske dags att sluta spekulera kring studiekamraten?
Citera
2013-05-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Det verkar vara något/någon dom är ute efter, för ikväll står det flera civila polisbilar inbackade gömda efter 97:an, plus att jag låg bakom en civil polisbil när jag körde mot boden, men jag kovände i sävast vid golfbanan (mitt ärende var NLL relaterad SJSU) och accelerar upp, då kommer det en annan civilbil upp bakom mig.. så jag är hyfsat säker på att dom är nåt på spåren, att dom letar efter någon speciell bil eller person, för helikoptern har kört efter sträckan med.. och inte militärhelin utan polisens heli.. synd som fasen att dom infört RAKEL..

Är man paranoid så ser man poliser i varje buske...
Btw. Ser på din avatar att du gillar UE.
Måste väl finnas många ställen att undersöka runt Boden?
Citera
2013-05-13, 23:27
Medlem
Citat:
Polisen har tagit flera telefoner i beslag för att kartlägga kvinnans alla kontakter före försvinnandet. Ledtrådar är bland annat ett tiotal utgående samtal eller sms från hennes egen mobiltelefon under lördagen. Även kvinnans dator analyseras. En framgång i spaningsarbetet är också att vännen som hon på Facebook skrev att hon skulle besöka efter joggingpasset, är identifierad. Avståndet mellan kvinnans hem och vännens bostad är bara två kilometer. Enligt polisen är han dock inte misstänkt för brott. I samband med besöket hos vännen, iakttogs kvinnan för övrigt av ett vittne.

– Versionen ser ut att stämma. Hon har varit hos honom och studerat, säger Ulf Sköld, Norrbottenpolisens chef för brottsutredningar, till tidningen NSD.

Visst men det är en väsentlig skillnad mellan "ser ut att stämma" och "att den stämmer".
Han liksom det okända kvinnliga vittnet är de sist kända som sett henne för att hon sedan går upp i rök.
Citera
2013-05-13, 23:28
Medlem
bosvens avatar
Kan det vara så att man luskar reda på var Annik*s vrede bottnar,att bilden blir mera klar då.Kanske finns en viktig detalj som är missad..
Citera
2013-05-13, 23:30
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Som den siste som såg henne i livet är det för tidigt att släppa intresset för honom.
Citera
2013-05-13, 23:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Kan det vara så att man luskar reda på var Annik*s vrede bottnar,att bilden blir mera klar då.Kanske finns en viktig detalj som är missad..

Jag skulle vilja påstå att det givetvis ingår i arbetet med att kartlägga VB:s liv. Finns nog mer än en avgörande detalj som inte hittats än tror jag.
Citera
2013-05-13, 23:38
Medlem
MrFolds avatar
Erbjud era konsulttjänster till polisen grabbar! Jag tror dom skulle behöva några fler skarpa hjärnor med förmåga att dra deduktiva slutsatser i utredningen. Dom kanske rentav skickar er att förhöra alla skummisar med FB-konton som på något vis är indragna i den här härvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in