2013-05-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
http://www.tv4play.se/program/nyheterna-luleå?video_id=2354600

Här fanns det lite fler bilder på henne och en teori om att hon blivit bortrövad.

När man kikar på bilderna ser jag inga tecken på aspergers, de jag hittills träffat på med handikappet har sett avvikande ut även på foto. Hon har inte den avvikande utstrålningen. Har den här tjejen fått en del ogynnsamt skvaller riktat mot sig?

Man får hoppas att försvinnandet inte har något samband med att thailändskor behandlas fördomsfullt. Vill det sig illa har några kompisar eller släktingar till pappan fått en galen idé, och de visste i så fall kanske att hon var ensam helgen när hon försvann. Det är inte alltid bra att skriva exakt vad man gör, och när.
Tack för klippet. Intressant att de kollar upp uppgifter av en sierska
Hoppas starkt att hon lever.

Dryftade teorin i helgen om att det kunde varit ngn av hennes föräldrars bekanta som hon fått lift med och att personen gick överstyr...men då var det endast prostitution och karatemannen som gällde. Svänger fort med misstänkta i detta case
Citera
2013-05-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Det ryktas att det vara volvo_144 inblandad.
"Kan nån bekräfta de?"

Haha skämt,

Har ni kommit fram till nått vettigt? har inte läst allt så
Citera
2013-05-13, 22:33
Medlem
Astrologeens avatar
Här är en bild från 30 minuter sedan, det är kanske mörkt från 00:00 till 03:00 sedan så är det relativt ljust i Boden.

http://fuskbugg.se/dl/26cctu/400727_10151436554046947_1504843268_n.jpg
Citera
2013-05-13, 22:38
Medlem
Heh, den här tråden är då sinnessjuk. Min teori har varit att hon blivit överfallen av någon helt random, men börjar nästan luta år nåt annat efter allt i den här tråden. Å ANDRA SIDAN är det mesta här i stort sett påhittat, helt sinnessjuka teorier ofta helt utan grund. Det vi dock vet är att någon på facebook, om nu det är personen som hon utgav sig för att vara eller ej, mer eller mindre önskade livet ur VB. Går inte att dra några vettiga slutsatser gällande försvinnandet där dock. Min förhoppning är att polisen är något på spåren iaf, är ju inte direkt så att de aldrig hänt tidigare att de ligger lågt kring vad de går ut med för information såna gånger.
Citera
2013-05-13, 22:39
Medlem
Någon som känner till Sävastön som nämns i svt nyheter?
Är den stor? Bebodd året om? Terräng osv?

Hrm såg att det var mer ett bostadsområde, lite exklusivt med bro över. Sommarstugor etc.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-05-13 kl. 22:43.
Citera
2013-05-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Någon som känner till Sävastön som nämns i svt nyheter?
Är den stor? Bebodd året om? Terräng osv?

Hyfsat stor (beror på vad man jämför med), helt bebodd och inte så mkt skog åså. Golfbana och bostäder. Ingen ö i den bemärkelsen att man behöver båt eller så, sitter ihop med fastlandet. Så mycket som en ö kan göra iaf.
Citera
2013-05-13, 22:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
http://www.tv4play.se/program/nyheterna-luleå?video_id=2354600

Här fanns det lite fler bilder på henne och en teori om att hon blivit bortrövad.

När man kikar på bilderna ser jag inga tecken på aspergers, de jag hittills träffat på med handikappet har sett avvikande ut även på foto. Hon har inte den avvikande utstrålningen. Har den här tjejen fått en del ogynnsamt skvaller riktat mot sig?

Man får hoppas att försvinnandet inte har något samband med att thailändskor behandlas fördomsfullt. Vill det sig illa har några kompisar eller släktingar till pappan fått en galen idé, och de visste i så fall kanske att hon var ensam helgen när hon försvann. Det är inte alltid bra att skriva exakt vad man gör, och när.

Tack för inslaget. Han säger att allt tyder på att hon inte håller sig borta frivilligt. Och jag som hade hoppats på att hon hade tagit sig en promenad, precis som kvinnan nere i Skåne. Nu är då frågan: Lever VB fortfarande? Jag kommer att tänka på idioten i USA, som höll tre kvinnor inspärrade. Kanske en Copycat?
Citera
2013-05-13, 22:44
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacBlack
Det vi dock vet är att någon på facebook, om nu det är personen som hon utgav sig för att vara eller ej, mer eller mindre önskade livet ur VB. Går inte att dra några vettiga slutsatser gällande försvinnandet där dock. Min förhoppning är att polisen är något på spåren iaf, är ju inte direkt så att de aldrig hänt tidigare att de ligger lågt kring vad de går ut med för information såna gånger.

Grov överdrift, önskade hon verkligen livet ur någon? det beror väl på hur man tolkar det.
Citera
2013-05-13, 22:44
Medlem
highfives avatar
Upptäckte ev att en av brödernas nya vän på FB bor på Flottiljvägen 4 i Boden och delar lägenhet med en J*h*n L*rss*n.

Inget namn som varit på tapeten?
Citera
2013-05-13, 22:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tack för inslaget. Han säger att allt tyder på att hon inte håller sig borta frivilligt. Och jag som hade hoppats på att hon hade tagit sig en promenad, precis som kvinnan nere i Skåne. Nu är då frågan: Lever VB fortfarande? Jag kommer att tänka på idioten i USA, som höll tre kvinnor inspärrade. Kanske en Copycat?

Får inte ihop det att nån skulle vilja spärra in henne...det verkar ju som om folk snarare vill hålla henne på avstånd?
Citera
2013-05-13, 22:48
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Får inte ihop det att nån skulle vilja spärra in henne...det verkar ju som om folk snarare vill hålla henne på avstånd?

Alltså, vet inte om Amanda Berry och de andra två tjejerna var särskilt trevliga heller. (i 'fångeskap')
Citera
2013-05-13, 22:51
Medlem
Det känns som att människor som är nämda i denna tråd bör tänka både en och två gånger innan de accepterar någon vänförfrågan på facebook! Man vet aldrig hur det kan vinklas och vridas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in