2013-05-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Som liten sidoinfo kan sägas att jag under dagen idag färdades mellan Luleå och Sävast på riksväg 97 (jaa den stora vägen mellan Luleå och Boden) och jag kunde räkna till hela 8 civila polisbilar, en del fanns inte ens på hemsidan med listade civilbilar, dom kör i skytteltrafik mellan högkvarteret i Luleå och Boden, brottsutredningen sköts som bekant i Luleå.. så något gör dom ju iallafall för att lösa det.. plus att dom nu gått ut med att dom jobbar efter spåret att hon blivit bortrövad av någon

Mkt intressant information. Många polisbilar brukar betyda någonting i görningen
Citera
2013-05-13, 20:21
Medlem
Tror inte det är Hasse. Känner hans tjej och så. Sonen verkar vara hans allt
:-) en helt random familjefar
Citera
2013-05-13, 20:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Den enklaste förklaringen kan vara den rätta; hon kanske ändrade sig och hoppade över motionen? OM så är fallet - inte skulle hon väl då skriva ännu ett inlägg; "ändrade mig - skiter i att plugga".

Eller så kanske hon skrev så för att verka "duktig".

Jag tror att uppdateringarna på Fejjan övertolkas.

Hmmm, nåväl, så kan det vara. Måste bara inflika, hittar det inte just nu, kanske någon annan kan, att vännen har berättat att VB hade samma kläder på sig när hon kom som hon hade när hon tränade. Ber att få återkomma med det.
Citera
2013-05-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Tror inte det är Hasse. Känner hans tjej och så. Sonen verkar vara hans allt
:-) en helt random familjefar

Oj vad skönt att höra
Citera
2013-05-13, 20:24
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Du talar om autism, högfungerande autism i ngt fall. En person med Asperger klarar sig oftast själv...flera professorer skulle få denna diagnos och forskning menar att flest personer med AS finns i Silicon Valley. De flesta med AS är mycket intelligenta. Hög intelligens, medelmåttig och klara specialintressen med svårigheter med socialt samspel är utmärkande.
De allra flesta med AS klarar sig mkt bra och går på Universitet utan större svårighet.

Mm, det finns faktiskt företag i Sverige som enbart anställer personer med AS. Jag har en släkting som har AS med en IQ på 160, men även för en person som möter honom för första gången är det uppenbart att han är udda. Det går liksom inte att dölja. Därför misstänker jag att om VB har AS så handlar det om en mycket lätt form som knappt märks mer än på hennes beteende, som problem med nära relationer osv.
Citera
2013-05-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hmmm, nåväl, så kan det vara. Måste bara inflika, hittar det inte just nu, kanske någon annan kan, att vännen har berättat att VB hade samma kläder på sig när hon kom som hon hade när hon tränade. Ber att få återkomma med det.

Kan hon ha räknat att springa till kompisen som träning?
Alltså inte varit ut på en ren träningsrunda? Visst var det ett antal km till studiekompisen?
Citera
2013-05-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det har verkat lite så i media men kanske hade hon bytt till andra träningskläder som faktiskt var rena?

Eller så tycker man det är helt normalt beteende att gå svettig till sin kompis om man har samma diagnos som VB?
Citera
2013-05-13, 20:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag skulle helt enkelt tro att hon inte agerade rationellt utan i stark affekt. Hon kanske insåg att det inte var bra men hon var så rasande så att hon inte kunde låta bli.

Jag känner inte alls denna MB så jag ska kanske inte uttala mig. De flesta som har känt honom ger honom bara goda vitsord, men på sin egen blogg beskrev han sig själv som "fullblodsegoist som kan vara generös när det behövs". Man skall inte generalisera men det är ganska allmänt känt att psykopater kan vara jättetrevliga i vissa sammanhang men i andra kan dom visa upp helt andra sidor.
Så skulle dock aldrig en psykopat beskriva sig själv. Det skulle vara att sänka garden alldeles för lågt för att vara bekvämt.
Citera
2013-05-13, 20:30
Moderator
OYs avatar
Här har vi det:

Enligt kamraten ska Vatch*reeya då fortfarande ha varit klädd som hon var när hon gav sig ut för att motionera: i svart jacka, svart byxa med Team Sportia och svart tröja

http://mobil.nsd.se/default.aspx?id=7649916&p=

Berättade VB för vännen att det var så här hon var klädd när hon gav sig ut för att träna kan man ju undra?

Visserligen kan det vara som jag skrev, att hon joggade direkt till vännen, med böckerna i handen.
Citera
2013-05-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Så skulle dock aldrig en psykopat beskriva sig själv. Det skulle vara att sänka garden alldeles för lågt för att vara bekvämt.

En person med antisocial personlighetsstörning skulle inte själv se sig som psykopat. Det är alla andra det är fel på. Håller med om att det skulle att visa ngn svaghet, ens uttala det.
Citera
2013-05-13, 20:32
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag har hört från flera håll att VB hade ett mer eller mindre typiskt "Asperger-beteende" så det är väl inte omöjligt att det fakiskt stämmer. Kan jag tycka helt utan att själv varit i kontakt med henne... Sen vete fasen om det alls har någon betydelse i sammanhanget, personer med den typen av diagnos försvinner antagligen inte oftare än andra.
(Sen tror jag det uppskattas att man talar om att man kopierar något från nätet, typ Wikipedia)

Du har rätt i att jag borde angett källan.

Dock framgår det tydligt att det är omöjligt för en lekman att diagnostisera någon med apergers. Det är stor skillnad på beteenden och diagnos. Många beteenden passar in på flera diagnoser. Dessutom är det en tjej vi talar om och det är betydligt ovanligare att tjejer har aspergers.

Jag delar helt din uppfattning att det är ytterst tveksamt om en eventuell diagnos har någon som helst betydelse i detta fallet.

Jag blir bara så trött på folk som slänger ur sig diagnoser hit och dit. Särskilt när de inte ens känner personen i fråga. Det leder inte till något och rör bara till det hela.
Citera
2013-05-13, 20:32
Medlem
Undrar om polisen har nått spår och misstänkt?
Brukar polisen följa FLASHB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in