2013-05-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Är det nån mer som tittat på resten av *erg som finns på faceb**k dom verkar va ett gäng som kommer från den lilla byn utanför boden Lakaträsk...eller nåt sånt. Fanns det inte ett tips om aktivitet där uppe? Såg nån nämna det i tråden, den här killen är där i från ser ut som en bror till tränaren *obia* *org han har en nyinköpt hagelbössa den 3 maj verkar va en stor släkt från en liten by...

Jag kan gå i god för Tob*as B*rg, att han är helt ofarlig :-D Han är den snällaste bya killen som finns, en riktig "bya" kille som gillar jakt. Han är gift och aldrig någonsin haft nått med polisen eller annat att göra....så näää...lämna han utanför :-)
Citera
2013-05-12, 22:23
Medlem
mickehogbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Är det *nnika *ordmark & *icke *erg du syftar på, så tycker jag att kvinnan har alla skäl i världen att både misstänkas och få all skit hon förtjänar!
De kommentarer hon kläckt ur sig på flera ställen på FB, kommer omöjligen från en frisk människa...

Detta utlägg är genomtänkt innan jag lade fingrarna på tangentbordet btw...

Vad är det för kommentarer hon kläckt ur sig ?
Citera
2013-05-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Jag kan gå i god för Tob*as B*rg, att han är helt ofarlig :-D Han är den snällaste bya killen som finns, en riktig "bya" kille som gillar jakt. Han är gift och aldrig någonsin haft nått med polisen eller annat att göra....så näää...lämna han utanför :-)

Bra du känner alltså familjen. Vad kan du berätta om Mi*a*l och Ann*k*?
Citera
2013-05-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickehogberg
Vad är det för kommentarer hon kläckt ur sig ?

Att VB är en kackerlacka
samt
att hon inte fäller en tår!! (för att hon e försvunnen)
Citera
2013-05-12, 22:25
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Okej då är kanske inte bilspåret lika hett. Var lite mer noggrann innan du lägger ut sådan information.
Lite skumma affärer verkar han trots allt ha. Nolltaxernade bolag kan ändå ha verksamhet. Det kan vara av skattetekniska skäl eller för att dölja saker som man har flera bolag.

Nej, det kan bli illa om man hänger ut fel personer + att poliser som läser här kan råka lägga ner tid på felaktig info. Jag har dock inte lagt ut personens namn och jag tror inte det är många som går in och kollar vilka som ingår i ett bolags styrelse, men jag ska kolla nogrannare nästa gång.

Det kan vara nolltaxerat därför att det var en business som aldrig tog fart också, kanske ville MB gå in i restaurangbranchen men att det var jobbigare än han trott? (tycker dock att kompanjonen verkar skum som är reggad på 5 bolag som nästan alla har noll eller bara några tusen i omsättning)
Citera
2013-05-12, 22:26
Medlem
Keff000s avatar
Citat:

Lite humor på söndagskvällen trots den hemska situationen som råder

EDIT: För visst var du ironisk hoppas jag!?
Senast redigerad av Keff000 2013-05-12 kl. 22:29.
Citera
2013-05-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av circuspuffin
Nu jävlar!!

Ni är ju ta mig fan inte riktigt kloka!! Lägg ner alla era sjuka spekuleringar! Ni sitter och tror att ni har koll på människor som ni inte har en aning om. Jag är nära vän med några av dem ni anklagar och jag VET med 100% säkerhet att de inte har någonting med V:s försvinnande att göra. Ni sitter till och med och filurar på varför ingen bodensare skriver här... ni är ju helt blåsta! Har ni tänkt på hur mycket era fantasier kan skada de oskyldigt anklagade?! Boden är en liten håla vilket innebär att vartenda lilla rykte blir en sanning i mångas öron. Sen spelar det ingen roll hur det slutar, folk i denna kommun kommer ändå förknippa och ha sina misstankar mot dessa människor i evigheter efter detta!!!!! SKÄRP ER!

Tänk igenom era utlägg innan ni lägger fingrarna på tangentbordet.

Nej, a contrario, du är ta mig fan inte klok. Det är ung tjej som är spårlöst försvunnen. Ska du säga att bodensare har mer att förlora än den här tjejen? Och att du dessutom dyker upp efter att "rykten" skapas... Gå tillbaka till din skithåla och stäng din smutsiga munhåla.
Citera
2013-05-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bra du känner alltså familjen. Vad kan du berätta om Mi*a*l och Ann*k*?

Jag känner bara brorsan. Han är helt ofarlig. Vet inget om M.B samt A.N. Tror M.B drev en sushi bar i Boden för nått år sen, vet inte om den är kvar. Ingen aning vem A.N är, önskar man kunde få se en bild på henne, få veta vars hon jobbar. Så man kan få ett ansikte på henne.
Citera
2013-05-12, 22:30
Medlem
Citat:
Hon som är reggad på bilen är folkbokförd på en c/o adress i Järfälla och har en reggad entreprenad firma.

Blev fel där. Såg det först när jag skickat posten.

Men intressant ändå?
Senast redigerad av nattavara 2013-05-12 kl. 22:33.
Citera
2013-05-12, 22:33
Bannlyst
Kollade upp var Annika och Micke bor.

http://www.hitta.se/micael+berg/boden/person/0TP-HKEFFr?var=Boden&vad=mikael+berg

http://www.hitta.se/annika+nordstr%C3%B6m/boden/person/dSj2Zsvbbk

Någon som vet hur långt ifrån det är till där VB var hos sin kompis?
Citera
2013-05-12, 22:36
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Att VB är en kackerlacka
samt
att hon inte fäller en tår!! (för att hon e försvunnen)

Har jag fel om jag minns att väninnan hon kommunicerat med säger motsatsen ungefär så här: "TÄNK PÅ VAD GODHJÄRTAT HON VARIT OCH ALLA HENNES INSATSER".

Vad kan det betyda? Kanske många glada miner från de som tryckt på gilla-knappen som vi också kunnat se på VB:s olika FB-konton i när och fjärran?
Citera
2013-05-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Kollade upp var Annika bor.

http://www.hitta.se/annika+nordstr%C3%B6m/boden/person/dSj2Zsvbbk

Någon som vet hur långt ifrån det är till där VB var hos sin kompis?

Ja då bor hon med stor sannolikhet på samma adress som MB. Hon skall ha befunnit sig på Bodsvedjan när hon var hos pluggkompisen, några kilometer norrut alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in