2013-05-13, 20:32
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Här har vi det:

Enligt kamraten ska Vatch*reeya då fortfarande ha varit klädd som hon var när hon gav sig ut för att motionera: i svart jacka, svart byxa med Team Sportia och svart tröja

http://mobil.nsd.se/default.aspx?id=7649916&p=

Berättade VB för vännen att det var så här hon var klädd när hon gav sig ut för att träna kan man ju undra?

Visserligen kan det vara som jag skrev, att hon joggade direkt till vännen, med böckerna i handen.
Jag hade också för mig att jag hade sett det någonstans.

OK, det är alltså kompisen hon pluggade hos (eller vad de nu pysslade med) som säger detta. Hur vet då kompisen hur V var klädd när hon stack ut för att motionera? Eller är det bara ett antagande eftersom det är ganska sportiga kläder?

Äh, jag tror att uppdateringen övertolkas när det gäller huruvida hon motionerade eller inte.
Citera
2013-05-13, 20:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Här har vi det:

Enligt kamraten ska Vatch*reeya då fortfarande ha varit klädd som hon var när hon gav sig ut för att motionera: i svart jacka, svart byxa med Team Sportia och svart tröja

http://mobil.nsd.se/default.aspx?id=7649916&p=

Berättade VB för vännen att det var så här hon var klädd när hon gav sig ut för att träna kan man ju undra?

Visserligen kan det vara som jag skrev, att hon joggade direkt till vännen, med böckerna i handen.

Polisen frågade förstår kompisen hur hon var klädd. Polisen insåg då att hon hade varit klädd på samma vis som när hon lämnade lägenheten, enligt mammans vittnesmå. Inget konstigt.
Citera
2013-05-13, 20:34
Medlem
Citat:
15:22 postas det sista inlägget på hennes facebook, men inte från en mobil.
Citat:
Ursprungligen postat av Evaldo
På hennes andra profil (www.facebook.com/bangs*an.no01) (u)) har hon delat en länk (har kommit fram till att denna länk går till någon recept/matlagningssida på thailändska) och detta var också den 4e maj kl. 15:42

Är det samma fb-konto som mamman uppdaterade på efter försvinnandet så är väl detta troligen mamman som loggat in på VB:s konto redan samma dag som VB försvann?
Citera
2013-05-13, 20:35
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4iN
Klicka på nyhetsfördjupningen från 24 Norrbotten så får man lite info om Ploy som VB tydligen kallades.
http://www.24norrbotten.se/#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s
Ploy är ett mycket vanligt smeknamn på thailändska tjejer. Betyder ädelsten på thai om jag inte minns fel.
Citera
2013-05-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Tror inte det är XXXXe. Känner hans tjej och så. Sonen verkar vara hans allt
:-) en helt random familjefar

Vad bra! För att helt kunna utesluta honom skulle det vara intressant att veta vad skadan bestod i som han ådrog sig kvällen då VB försvann, samt varför han inte uppsökte läkare direkt om han nu ändå var nykter och kunde köra.
Citera
2013-05-13, 20:37
Medlem
Citat:
Hmmm, nåväl, så kan det vara. Måste bara inflika, hittar det inte just nu, kanske någon annan kan, att vännen har berättat att VB hade samma kläder på sig när hon kom som hon hade när hon tränade. Ber att få återkomma med det.

Det finns i ett uttalande från polisen om just klädsel vid 21-tiden vilket jag blev lite förbryllad över, hur kan han veta att det är samma kläder som hon tränat i, har förmodligen fått sig till uppgiften via media för det var då känt om klädsel.

Dock så kvarstår, hur kom hon sig till Bodsvedjan, finns ännu inget känt vittne som sett henne, ej heller när hon anlänt Bodsvedjan, inga vittnen. Endast ett förutom kompisen ca 21 tiden.
I vilken riktning gav hon sig av från BodSv, finns två tänkbara alternativ ut mot åbergsleden till slipvägen för att sedan gå till brandstation/Boden Arena/hermelinsgatan. En till där man följer gamla svedjevägen förbi f.d. A8 som en del värnpliktiga kommer ihåg, sen cyckelbana längs leden/hermelinsgatan och hem.
Det är intressant om riktningen för det kan ge vittnen om möjlig bil som hon klivit in i på Bodsvedjan. För hon har förmodligen inte flugit därifrån. Finns inte ett vittne som sett denna tjej från hemmet till Bodsvedjan tycker jag är mysko. Blev hon hämtad på ugglan 4 eller dess närhet ???
Citera
2013-05-13, 20:37
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Som liten sidoinfo kan sägas att jag under dagen idag färdades mellan Luleå och Sävast på riksväg 97 (jaa den stora vägen mellan Luleå och Boden) och jag kunde räkna till hela 8 civila polisbilar, en del fanns inte ens på hemsidan med listade civilbilar, dom kör i skytteltrafik mellan högkvarteret i Luleå och Boden, brottsutredningen sköts som bekant i Luleå.. så något gör dom ju iallafall för att lösa det.. plus att dom nu gått ut med att dom jobbar efter spåret att hon blivit bortrövad av någon

Har du någon länk där polisen bekräftar detta?
Citera
2013-05-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Undrar om polisen har nått spår och misstänkt?
Brukar polisen följa FLASHB?

Skulle Polisen följa den här tråden så måste dem anställa fler helt säkert! snart 3000 inlägg och inget vettigt, mitt inlägg är lika intetsägande som hela tråden.
Citera
2013-05-13, 20:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag hade också för mig att jag hade sett det någonstans.

OK, det är alltså kompisen hon pluggade hos (eller vad de nu pysslade med) som säger detta. Hur vet då kompisen hur V var klädd när hon stack ut för att motionera? Eller är det bara ett antagande eftersom det är ganska sportiga kläder?

Äh, jag tror att uppdateringen övertolkas när det gäller huruvida hon motionerade eller inte.

Tror jag också. Hon hade suttit hos kompisen "i flera timmar", jag misstänker att hon lämnade lägenheten en stund efter sista inlägget på fb och promenerade de två kilometrarna till kompisen. Det var hennes motion. Det är ju lätt att ändra sig.
Citera
2013-05-13, 20:40
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Har du någon länk där polisen bekräftar detta?

Polisen sa det på lokalnyheterna för någon timme sen.
Citera
2013-05-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernils
Vad bra! För att helt kunna utesluta honom skulle det vara intressant att veta vad skadan bestod i som han ådrog sig kvällen då VB försvann, samt varför han inte uppsökte läkare direkt om han nu ändå var nykter och kunde köra.

Håller med. Känner inte han så kan inte vara 110% säker.
Men under alla mina år i Boden så har jag aldrig hört nått om han. Någon skrev att han knaprar piller, men det gör var och varannan i Boden (om han nu gör det, det vet jag ej) tror han e 110% reko och mån om sonen
Citera
2013-05-13, 20:42
Bannlyst
Har polisen kollat hemma hos gubbarna Mäk*?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in