2013-05-13, 18:43
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vissa personer med den diagnosen är farliga. Exempelvis den mannen som slog ihjäl en kvinnlig skötare på Flemmingsbergshäktet lär ha haft diagnosen. Det finns även andra fall i Sverige. Dock tror jag inte alls att alla är farliga.
Att den här KJ kan ha haft diagnosen kan ju stämma med att han var kompis med VB som också påstås ha haft Asperger. De kan nog ha trivts tillsammans. Kanske har de träffats på grund av samma funktionshinder.
Sedan om det är han som är mördaren eller inte kan jag inte avgöra, men det kan väl inte uteslutas. Han var ju den sista som såg henne vad man vet och han var vapenintresserad. Han skall dessutom ha haft kännedom om skogar och försvarsanläggningar runt Boden. Man kan hoppas att polisen verkligen gör en rejäl undersökning av honom och allt som honom tillhör.

Lasermannen 2.0 påstår juh att han har det med
Citera
2013-05-13, 18:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Är hon en idrottskvinna då? MB måste pressa henne till träningen med SMS. Inte säkert hon tränade så seriöst. Vissa tycker att 15 min är normalt.

Finns ett klipp på hennes facebook, jag tycker att det liknar hon, tre tjejer som filmas i träningshallen när de utför, ja vad heter det, kator? Ser inte speciellt nybörjare ut, och för att komma dit så tränar man seriöst, hon ser dessutom vältränad ut, inte som många andra plufsiga småbrudar med fläsket hängandes utanför ett par sunkiga träningsbyxor. Hon har delat länk för kosttillskott och något om hälsa, ja, jag utgår ifrån att hon tränar seriöst. Lägg till att någon av hennes tränare haft kontakt med henne, troligen för att uppmuntra henne att komma till träningen för att inte tappa formen, inte hosta hela livet.

Att via facebook deklarera att de ska göra något hälsosamt och sedan inte vara seriös med det gör bara misslyckade trebarnsmammor med brösten hängandes vid knäna samtidigt som de tror att de slutat röka för att de hoppade över morgonens första cigarett. Du förstår säkert vad jag menar.
Citera
2013-05-13, 18:46
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Är hon en idrottskvinna då? MB måste pressa henne till träningen med SMS. Inte säkert hon tränade så seriöst. Vissa tycker att 15 min är normalt.

När jag såg henne första gången på träningen (lite drygt ett år sen) var hon inte direkt atletisk. Inte otränad kanske, men hon kändes inte som någon som fysar varje dag.
Citera
2013-05-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Bara för attkunna har specialintressen vapen och har AS behöver det inte betyda att du är våldsam som person. Bara det är inget kriterie förvåldshandling. Däremot har personer med AS ofta ett starkt uttalat rättspatos och känner de sig kränkta kan de bli hämndlystna, men då oftast i kombination med annan diagnos.

I den här tråden används väl "asperger" ganska slarvigt och vi ska nog inte anta mer än att det bara är en liknande diagnos som dessa eller någon av dessa har.
Citera
2013-05-13, 18:48
Medlem
Än en gång...attha Aspergers syndrom är ingen grund för att bli mördare!
Våldsbrott är vanligare vid adhd diagnos pågrund av impulsiviteten. Om personer med AS skulle ha psykopatiska drag fixerade vid en person så sker dådet ofta planerat istället för impulsivt då personen med AS kan ha känt sig oförrättad och detta byggs upp till ett hat. Dock mkt ovanligt.
Citera
2013-05-13, 18:49
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
När jag såg henne första gången på träningen (lite drygt ett år sen) var hon inte direkt atletisk. Inte otränad kanske, men hon kändes inte som någon som fysar varje dag.

Men du måste väl känna KJ väldigt bra eller? Tänker på din avatar & att han med gillade paintball/soft air gun spel eller? Du bor väl med i boden, Tänker att ni måste juh ha samma intresse eller?
Citera
Medlem
Fick idag reda på att hon har tydligen förut varit försvunnen i 3 dagar ( frivilligt )
Alternativt hon är på utlandsresa med kompisar eller sitter och trycker i en stuga på Sävastön ( ute i älven )
Citera
Medlem
Citat:
I den här tråden används väl "asperger" ganska slarvigt och vi ska nog inte anta mer än att det bara är en liknande diagnos som dessa eller någon av dessa har.

Ja mycket används slarvigt i den här tråden och det kastas misstänkte än hit och än dit och diagnostiseras hej vilt...tyvärr då det ofta gör mer skada än nytta
Citera
2013-05-13, 18:50
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Än en gång...attha Aspergers syndrom är ingen grund för att bli mördare!
Våldsbrott är vanligare vid adhd diagnos pågrund av impulsiviteten. Om personer med AS skulle ha psykopatiska drag fixerade vid en person så sker dådet ofta planerat istället för impulsivt då personen med AS kan ha känt sig oförrättad och detta byggs upp till ett hat. Dock mkt ovanligt.

Vem har sagt att detta brott inte va planerat???
Citera
2013-05-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlarm
Fick idag reda på att hon har tydligen förut varit försvunnen i 3 dagar ( frivilligt )
Alternativt hon är på utlandsresa med kompisar eller sitter och trycker i en stuga på Sävastön ( ute i älven )

Borde inte polisen veta om så är fallet och sluta leta henne?
Citera
2013-05-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Vem har sagt att detta brott inte va planerat???

Det kan det mkt väl varit...ingen aning..om det nu är ett brott. Men att utgå från att en person sommar AS är farlig är vad jag dementerade. Försökte även förklara lite på vilket sätt våldshandlingar oftast utförts av personer med denna problematik kombinerat med antisocial personlighetsstörning, dock som jag tidigare nämnde...inte så vanligt
Citera
2013-05-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ja mycket används slarvigt i den här tråden och det kastas misstänkte än hit och än dit och diagnostiseras hej vilt...tyvärr då det ofta gör mer skada än nytta

Du tolkar lite för ordagrant här tror jag. Har du själv asperger?

Jag har slängt ur mig massor av uppslag här. Jag betraktar det inte som att misstänka någon utan mer som en koll ifall man kan skapa misstanke.

Diagnoser och liknande tolkar jag mer som indikation från en lekman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in