2013-05-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Märkligt, artiklar från 2012 säger att en person med samma namn och dennes familjen skulle utvisas och att han och brodern satt i förvar hos Migrationsverket i Gävle i avaktan på utvisning. Fick de stanna till slut eller rymde de och blev kvar illegalt och det är därför polisen lade locket på angående offer i olyckan på Hedenbasen eller är det inte samma person?

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6660839
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6660832

Har säkert med detta att göra. Det är en mörkläggning på grund av att det var ett känsligt ärende.
Citera
2013-05-13, 17:53
Medlem
de400s avatar
M*cke beskrivs som en väldigt omtänksam och god person. Han är både verksam på en skola och karateklubben. Säkert en förebild för många ungdomar. Han var säkerligen väldigt trevlig mot VB och med tanke på hennes diagnos(?), sätt att fästa sig vid personer så utvecklade hon känslor för honom. Besvarade eller ej. Någon skrev i tråden att VB stalkat en kille i gymnasiet genom att ringa hem osv. Hon kanske gjorde likadant med M*cke. Han berättade för frugan om stalkandet, överdrivet eller VB kanske var helt besatt. Ann*ka har ju i princip pekat ut sig själv som en misstänkt gm. Eller så har olycklig förälskelse slutat i självmord.

Jag tror att något liknande hänt.

Dock är det märkligt att Ann*ka skrev på facebook som hon gjorde, hon borde hålla sig låg.
Citera
2013-05-13, 17:59
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
EDIT;Med tanke på att mamman inte saknade dottern förrän efter flera dagar, inte pappan heller för den delen, så skulle det mycket väl kunna vara så att dottern inte ens sov hemma natten mellan fredag och lördag, eller finns det uppgifter som talar för det?

Något kan ju ha hänt VB redan under fredagsdygnet. Kom hon ens hem från skolan på fredagen? Och vem som har skrivit de två sista inläggen på hennes facebook är fortfarande en öppen fråga för min del.

Men det måste innebära att kompisen också ljuger om att hon var hos honom lördagen d. 4/5?
Citera
2013-05-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Märkligt, artiklar från 2012 säger att en person med samma namn och dennes familjen skulle utvisas och att han och brodern satt i förvar hos Migrationsverket i Gävle i avaktan på utvisning. Fick de stanna till slut eller rymde de och blev kvar illegalt och det är därför polisen lade locket på angående offer i olyckan på Hedenbasen eller är det inte samma person?

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6660839
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6660832

Kanske OT men blev själva rånet uppklarat? Jag har då inte hört att det skulle vara så. Vem är den 23 årige misstänkte?

http://mobil.kuriren.nu/default.aspx?id=6562342&p=
Citera
2013-05-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Han som omkom hette väl R*wa Kh*lil, vet inte om man måste censurera i detta fall men ni kanske klurar ut vad det ska vara.

Edit, vet ej vilka som var med.

Forskade lite, kommer ihåg att denna tjej var en av dem som var i bilen. (Kommer ihåg mig läsa att hon b.la följde med till sjukhuset i Umeå där han avled.)
https://www.facebook.com/*lva.larsson.7 *=a

- Detta var även inte Rawa's tjej, men det var inte VB heller.

Det finns en liten koppling med Budo trasslet.
*lva.lars*on (Edm*n) har inbjudits till minne av den omkomne och där är också paret Lind*erg inbjuden
https://www.facebook.com/groups/121835878017722/?ref=n* (f)
Båda är vän med MB.
Förmodligen ett långskott i en liten stad där nästan alla känner alla..
Citera
2013-05-13, 18:04
Medlem
engultomats avatar
Jag trodde polisen tystnad berodde på att de kanske var något på spåret, men tyvärr inte. "Inget genombrott i spaningarna" meddelar polisen.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6837975
Citera
2013-05-13, 18:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Men det måste innebära att kompisen också ljuger om att hon var hos honom lördagen d. 4/5?

Ja, minsann, huvudet på spiken, det måste det ju göra i så fall. Dock säger jag inte att han ljuger, jag bara spekulerar och då blir detta en konsekvens, mjo, ja, då måste han ljuga om den spekulationen ska kunna vara sann, tänkte inte på D

Jag har också noterat att grabben HAR för VANA att ofta skriva med VERSALER!! Inte för att det har med saken att göra, dock är det så. OT kanske?
Citera
2013-05-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de400
M*cke beskrivs som en väldigt omtänksam och god person. Han är både verksam på en skola och karateklubben. Säkert en förebild för många ungdomar. Han var säkerligen väldigt trevlig mot VB och med tanke på hennes diagnos(?), sätt att fästa sig vid personer så utvecklade hon känslor för honom. Besvarade eller ej. Någon skrev i tråden att VB stalkat en kille i gymnasiet genom att ringa hem osv. Hon kanske gjorde likadant med M*cke. Han berättade för frugan om stalkandet, överdrivet eller VB kanske var helt besatt. Ann*ka har ju i princip pekat ut sig själv som en misstänkt gm. Eller så har olycklig förälskelse slutat i självmord.

Jag tror att något liknande hänt.

Dock är det märkligt att Ann*ka skrev på facebook som hon gjorde, hon borde hålla sig låg.

Jag skulle helt enkelt tro att hon inte agerade rationellt utan i stark affekt. Hon kanske insåg att det inte var bra men hon var så rasande så att hon inte kunde låta bli.

Jag känner inte alls denna MB så jag ska kanske inte uttala mig. De flesta som har känt honom ger honom bara goda vitsord, men på sin egen blogg beskrev han sig själv som "fullblodsegoist som kan vara generös när det behövs".
Man skall inte generalisera men det är ganska allmänt känt att psykopater kan vara jättetrevliga i vissa sammanhang men i andra kan dom visa upp helt andra sidor. Dom vet hur man skall bete sig och hur man kan manipulera sin omgivning. Detta i motsats till en person med Asperger
Citera
2013-05-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag skulle helt enkelt tro att hon inte agerade rationellt utan i stark affekt. Hon kanske insåg att det inte var bra men hon var så rasande så att hon inte kunde låta bli.

Jag känner inte alls denna MB så jag ska kanske inte uttala mig. De flesta som har känt honom ger honom bara goda vitsord, men på sin egen blogg beskrev han sig själv som "fullblodsegoist som kan vara generös när det behövs".
Man skall inte generalisera men det är ganska allmänt känt att psykopater kan vara jättetrevliga i vissa sammanhang men i andra kan dom visa upp helt andra sidor. Dom vet hur man skall bete sig och hur man kan manipulera sin omgivning. Detta i motsats till en person med Asperger

Någon psykopat är han knappast men jag tror faktiskt han skulle kunna agera kyligt om jag bedömer honom rätt.

Att han känner personerna ovan är knappast konstigt med tanke på att han har 900 fb-vänner varav de flesta nog är aktivare människor.
Citera
2013-05-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Hon rippar D*wa i sin FB den 2 maj, dagen efter olyckan som polisen la locket på mer än att de gick fort ute vid hedenbasen. Det var tre ytterligare ungdomar med i bilen men inte ens här på flashback har jag hittat något om olyckan. Kan hon ha varit med vid olyckan ? Känner hon någon/några från olyckan.
Varför sa polisen tydligt, vi lämnar ej ut namnet på den omkomne 19-åringen.
Vem omkom och vilka var med, har någon av dem koppling till VB. Kan VB blivit depp efter dödsfallet ?

Hoppas någon här har svar.

det var nog: R*wa Khal* Hasa* (ain) som omkom i bil olyckan, Han verkar ha en
bror som är bosatt på kavallerivägen i bodsvedjan?!?!
Citera
2013-05-13, 18:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Bra då stärker det vännens berättelse, det han sagt till polisen gäller. OM nedanstående citat från ett PM jag fick stämmer. Tråkigt om folk tycker att vissa personer är läskiga, men någon tycker det om honom iaf., personligen har jag ingen uppfattning.

... Vet iallafall vem Krist*ffer Joha*sson är. Riktigt läskig kille som har Aspergers och hans specialintresse är vapen. Väldigt våldsam när han var liten. ...
Citera
2013-05-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra då stärker det vännens berättelse, det han sagt till polisen gäller. OM nedanstående citat från ett PM jag fick stämmer. Tråkigt om folk tycker att vissa personer är läskiga, men någon tycker det om honom iaf., personligen har jag ingen uppfattning.

... Vet iallafall vem Krist*ffer Joha*sson är. Riktigt läskig kille som har Aspergers och hans specialintresse är vapen. Väldigt våldsam när han var liten. ...

Vissa personer med den diagnosen är farliga. Exempelvis den mannen som slog ihjäl en kvinnlig skötare på Flemmingsbergshäktet lär ha haft diagnosen. Det finns även andra fall i Sverige. Dock tror jag inte alls att alla är farliga.
Att den här KJ kan ha haft diagnosen kan ju stämma med att han var kompis med VB som också påstås ha haft Asperger. De kan nog ha trivts tillsammans. Kanske har de träffats på grund av samma funktionshinder.
Sedan om det är han som är mördaren eller inte kan jag inte avgöra, men det kan väl inte uteslutas. Han var ju den sista som såg henne vad man vet och han var vapenintresserad. Han skall dessutom ha haft kännedom om skogar och försvarsanläggningar runt Boden. Man kan hoppas att polisen verkligen gör en rejäl undersökning av honom och allt som honom tillhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in