2013-05-13, 13:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan det vara polisanmälan som det talades om, förvisso är det ett tag sedan men det talades även om flera anmälningar tidigare.

Oj, ja det kanske det är, missade den kopplingen.

Vidare kan berättas att KJ varit med i hemvärnets ungdomsverksamhet("fy va fint, ska ut och smyga i skogn, i regn och kyla. nästa lika kul som i hvu förutom att man får skuta på varann ;P), han har även stoltserat på bild, torget i Boden sittandes i en buske, klädd i bushrag(dräkt som prickskyttar kan bära), ett soft airgun av prickskyttetyp.

De flesta känner till vad ett sådant uppträdande kan innebära, så kom inte och berätta för mig att den mannen har en nykter och mogen inställning till vapen.

I övrigt finns det all anledning att tro att den här killen känner till ett antal av försvarets gamla fortifikationer i trakterna kring Boden. Spelar man soft air så är de här anläggningarna perfekta miljöer för låtsaskrig. Jag menar inget med detta, konstaterar bara, och det ger en bild av vad det är för en kille.

Och stavar man lagt "lackt" så antyder det kapaciteten för studier på en högre nivå.
Citera
2013-05-13, 13:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Om det är den killen så hade nog bodentjommen rätt. Vill vara militär, men militären vill inte ha honom.
Citera
2013-05-13, 13:18
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Oj, ja det kanske det är, missade den kopplingen.

Vidare kan berättas att KJ varit med i hemvärnets ungdomsverksamhet("fy va fint, ska ut och smyga i skogn, i regn och kyla. nästa lika kul som i hvu förutom att man får skuta på varann ;P), han har även stoltserat på bild, torget i Boden sittandes i en buske, klädd i bushrag(dräkt som prickskyttar kan bära), ett soft airgun av prickskyttetyp.

De flesta känner till vad ett sådant uppträdande kan innebära, så kom inte och berätta för mig att den mannen har en nykter och mogen inställning till vapen.

I övrigt finns det all anledning att tro att den här killen känner till ett antal av försvarets gamla fortifikationer i trakterna kring Boden. Spelar man soft air så är de här anläggningarna perfekta miljöer för låtsaskrig. Jag menar inget med detta, konstaterar bara, och det ger en bild av vad det är för en kille.

Och stavar man lagt "lackt" så antyder det kapaciteten för studier på en högre nivå.

Men asså... det är inte någon förort i fjollträsk du rotar i, utan Boden. Dålig stavning är inte misstänkt.

http://www.forsvarsmakten.se/i19/
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Kolla videon killen har!
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151499468869193&set=vb.704074192&typ e=2&theater

Från 0:40 i klippet ser man i bakgrunden en tjej som matchar VB, hon sitter lite avsides, verkar dricka te medan alla andra super och hon verkar väldigt mån om att dölja sitt ansikte från filmen!

Jag tror inte det är VB faktiskt. KJ verkar vara typen som måste filma och fota varje gång han "festar" eller har "snygga tjejer" i sin närhet, riktig skrytare. Och jag tror seriöst han "skämdes" över sin vänskap med VB, därför de inte är vänner på Facebook, och han skulle nog inte festat med henne när han är med andra vänner.. Jag får sådan känsla, men kan ha fel.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nej, samma kväll. Kass journalist, som vanligt.

Här får du presskonferensen, direkt från hästens mun sas:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...ing-aterupptas

Tack, det brukar vara den bästa informationen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Var hittade du den texten? I NSD:s artikel verkar det helt klart att det var på lördagen hon var hos "kamraten": http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleid=7649916

http://www.metro.se/nyheter/polisen-vadjar-om-tips-om-forsvunna-kvinnan-i-boden/EVHmej!UIHL159kTtdU/
Citera
2013-05-13, 13:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, han har väl blivit förhörd på grund av att hon var senast hos honom, om han är "pluggkompisen". Jag känner mig ganska säker på att alla runt om henne kommer att "frikännas" och att det nu bara gäller att försöka hitta henne.

Jag tycker inte att det finns mer grund för självmordshypotesen än brottshypotesen. Detta är faktiskt ett fall som inte lutar i någon klar riktning.
Citera
2013-05-13, 13:20
Medlem
Hej!

Jag har filmat hela sträckan från kraftstationen upp till skidstugan i Sävast. Är det något ny skulle vilja ha del av? Isåfall måste någon berätta hur jag ska göra så alla kan se filmen.
Citera
2013-05-13, 13:20
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag tycker inte att det finns mer grund för självmordshypotesen än brottshypotesen. Detta är faktiskt ett fall som inte lutar i någon klar riktning.

Jo, efter ryktet att plånbok och nycklar låg hemma tror jag så, och att mobilen senast gav signaler vid vatten.
Citera
2013-05-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Självmord annonseras inte ut, och det förekommer att människor köper möbler timmarna innan, eller bokar möten. Ingen kunde ana. Att man går hem med en kasse böcker och sedan springer ut igen är inget anmärkningsvärt i dessa sammanhang. Det har ryktats om att plånbok och nycklar låg kvar hemma.

"Naiv" tror jag inte är helt rättvisande, om hon hade funktionsnedsättningen aspergers är förmågan att förstå subtila signaler kollapsad.

Att du försöker få detta till ett självmord tycker jag är märkligt. Visst hade hon problem med sociala kontakter vilket troligtvis kan bero på någon sorts högfungerande autism, men att detta skulle leda till självmord förefaller inte troligt. Det är inte ens säkert att hon själv upplevde det som ett problem, det var nog mera omgivningen.
Att först få ett meddelande på dagen som retar upp henne, sedan gå ut på en joggingrunda och sedan gå till en kompis för att plugga verkar inte direkt var upptakten till ett självmord. Hon har heller inte lämnat något avskedsbrev. Skulle hon ha tagit sitt eget liv är det nog bara Luleälven som gäller. Men om hon hade läxböcker med sig borde man ha hittat dom på stranden.
Nej den här teorin håller inte.
Citera
2013-05-13, 13:25
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att du försöker få detta till ett självmord tycker jag är märkligt. Visst hade hon problem med sociala kontakter vilket troligtvis kan bero på någon sorts högfungerande autism, men att detta skulle leda till självmord förefaller inte troligt. Det är inte ens säkert att hon själv upplevde det som ett problem, det var nog mera omgivningen.
Att först få ett meddelande på dagen som retar upp henne, sedan gå ut på en joggingrunda och sedan gå till en kompis för att plugga verkar inte direkt var upptakten till ett självmord. Hon har heller inte lämnat något avskedsbrev. Skulle hon ha tagit sitt eget liv är det nog bara Luleälven som gäller. Men om hon hade läxböcker med sig borde man ha hittat dom på stranden.
Nej den här teorin håller inte.

Jag har läst historier om hur människor köpt möbler timmarna innan, med kompisar som bärhjälp. Kvittot ligger på köksbordet, och personen drar hemifrån och tar livet av sig. Människor har bokat möten, skrivit på facebook hur de ser fram emot saker med mera. De har barn att ta hand om, människor som älskar dem, ingen förstår motivet. Ibland står folk under behandling, men inte alltid. Det är lömskt.

Precis före försvinnandet var VB upprörd, och hon har hört av sig till många.
Citera
2013-05-13, 13:26
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~
VB har en fjärde profil: Inte speciellt använd, men för sakens skull kommer den här: https://www.facebook.com/bangsuan.vattchareey* (a)

Vet att det tidigare i tråden nämndes "prostitution"/människo-handel.

Alla dessa profiler får en att undra, vad morsan och dottern håller/har hållit på med. Det är inte normalt, sedan förekommer det bilder av "mamman" som inte ens ser ut att vara 42 år. Det är så skumt, att man kan undra om kvinnan ens är VB's biologiska mamma. Det ser ut att inte vara en vilken vanlig familj som helst när morsan/dottern uppvisar samma beteende med flera olika profiler.
Citera
2013-05-13, 13:27
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Hej!

Jag har filmat hela sträckan från kraftstationen upp till skidstugan i Sävast. Är det något ny skulle vilja ha del av? Isåfall måste någon berätta hur jag ska göra så alla kan se filmen.

Hittade/såg ni något märkvärdigt på vägen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in