Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Först ska hon ta sig från den position vid Åberget där hon mastades 18:40 - med de skolböcker hon sedan behövt en gul plastpåse till. - Eller menar du att hon stack hem emellan? - Hon ska ju haft sina träningskläder på sig när hon anlänt till KJ.
Du kan se mina tidigare inlägg i den här frågan. I stora drag fokuserar jag på att hennes facebook uppdaterats 14:23 samt 15:22 och detta är inte gjort från mobil. Övriga omständigheter försöker jag passa in i detta faktum.
De sista spåren från Vatch*reeya uppgavs tidigare ha kommit från en mast vid Åberget i Boden som mottagit en signal från hennes mobil vid 15-tiden i lördags.
Strax innan hade hon uppdaterat sin Facebookstatus:
”Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga”, skrev hon.
Vad som givit upphov till den här signalen vet vi inte, och att en mast vid Åberget mottagit en signal kan lika gärna betyda att VB var i Bodsvedjan som invid masten om jag förstått saken rätt.
Att uppdateringarna på facebook gjorts från en fast anslutning utgår jag ifrån, den sista 15:22 nämns inte i det här citatet. Men bör betyda att hon vid 15 tiden befann sig i en bostad, inte vid Åberget utomhus.
Det media menar med strax innan är tiden 14:23.
Om man tittar lite på avstånden mellan hennes bostad och Bodsvedjan/Åberget och funderar lite på promenad/jogga/springa eller bil, och jämför med vad jag skrivit om fast anslutning så ... Får ni allt att passa in? Stämmer det att hon kan ha gjort inläggen själv och i synnerhet, var bör hon ha befunnit sig när inläggen gjordes.
Lägg härtill att inga kända vittnesuppgifter styrker att hon varit ute och tränat, eller varit gående/joggande/springande mellan hemmet och Bodsvedjan eller Åberget.
Jag säger inte att det är något skumt, men behöver hjälp med att reda ut om det är något här som är motsägelsefullt. Spontant känner jag att tidsramarna är lite snäva för att allt känt och hennes intentioner skall kunna passa som hand i handske.
Om vi sedan bakar in vittnes iakttagelse i Luleå blir det än mer förvillande, jag får inte just den uppgiften att passa in med mindre än att hon färdats i bil, frågan är då med vem, vart och varför?