Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det finns flera tränare i just den formen (Ashihara ), MB är den som startat klubben och tränar i alla åldersgrupper och nivåer som jag förstår, sen finns en annan tränare som har delat efterlysningen. Några som inte har FB alt inte varit inne på länge. Men vi kan nog förutsätta att ingen i Boden missat att hon är borta,och det minsta man kan göra är väl att dela då om en elev på ens klubb är väck kan jag tycka.
Det är inte så att jag tycker det är misstänkt på något vis, det var bara en parantes att det ser så annorlunda ut mot för de flesta andra fall med försvunna där anhöriga uttalar sig i media, vänner, lärare, kamrater, tränare osv blir synliga i kommentarer, artiklar och diskussionstrådar.
Du har rätt i det!
När en så pass ung, tillika
aktiv tjej försvinner, så är det faktiskt väldigt märkligt. Hon må har varit själsligt ensam-det vet vi inte, men hon är ju förhållandevis aktiv på
diversesociala media, hon studerar med de sociala sammanhang som följer med det och inte minst har hon åtminstone ett socialt fritidsintresse- kampsport!
Att inte fler kommenterar och saknar och skickar uppmuntran till familj ÄR ovanligt.Vad som också är extraordinärt i detta fall är att hon gjort en mängd polisanmälningar tidigare. Anmälningarnas innehåll vet vi inget om (kan ju handla om att grannen slår sin hund..), men satt i relation till att hon nu försvunnit gör dem
mer intressanta.
Sedan är detta fall enligt mitt förmenande speciellt på det viset att det finns SÅ MÅNGA trådar att bygga rimliga och orimliga hypoteser kring.
Mamman
Suicid
Karatefrun
"Muppen"/främmande galningen
Studiekamraten
Fejkförsvinnande
Prostitution
Styvpappan
Olycka
Finnpajsare
...m.fl
Känns som man får avvakta detta 1-2 dagar innan det möjligtvis klarnar upp i ett visst väderstreck.