2013-05-11, 21:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Så kan det också va men det är den enda kommentaren som hon har gjort & när folk ber henne ta bort den så ingen reaktion väldigt konstigt, Sen blir jag misstänksam när en tjej i hennes ålder gift inte har en bild på FB man brukar ha nån bild antingen en blom bild eller hur man ser ut tex. Antingen är hon gift med världens svartsjukaste kille annars är det nåt annat som inte stämmer, Kontot bara 6 mån gammalt & 27 vänner medans hennes man har 865 vänner eller nåt sånt dom har varit gifta sedan 2006 verkar som hon kravlat upp från ingenstans å hittat 27 vänner, Det verkar som att hon inte varit aktiv alls på nätet hon e vän med en annan som har samma efternamn troligtvis syster hon har inte gillat eller kommenterat nåt alls.

Sen helt plötsligt så gör 1 sak på FB å kommenterar MSP sida med den kommentaren det e skumt, Kanske är hennes man som styr det kontot. Nu spånar jag iväg här men det känns som nåt skumt med det FB kontot & henne

Kanske skaffat kontot för att ha lite koll på mannen, så att han inte har en affär med nån thailändsk karateelev, kan ju vara så? Inte för att jag tror det, men man kan inte utesluta.
Citera
2013-05-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det finns flera tränare i just den formen (Ashihara ), MB är den som startat klubben och tränar i alla åldersgrupper och nivåer som jag förstår, sen finns en annan tränare som har delat efterlysningen. Några som inte har FB alt inte varit inne på länge. Men vi kan nog förutsätta att ingen i Boden missat att hon är borta,och det minsta man kan göra är väl att dela då om en elev på ens klubb är väck kan jag tycka.

Det är inte så att jag tycker det är misstänkt på något vis, det var bara en parantes att det ser så annorlunda ut mot för de flesta andra fall med försvunna där anhöriga uttalar sig i media, vänner, lärare, kamrater, tränare osv blir synliga i kommentarer, artiklar och diskussionstrådar.

Du har rätt i det!

När en så pass ung, tillikaaktiv tjej försvinner, så är det faktiskt väldigt märkligt. Hon må har varit själsligt ensam-det vet vi inte, men hon är ju förhållandevis aktiv på diversesociala media, hon studerar med de sociala sammanhang som följer med det och inte minst har hon åtminstone ett socialt fritidsintresse- kampsport!

Att inte fler kommenterar och saknar och skickar uppmuntran till familj ÄR ovanligt.Vad som också är extraordinärt i detta fall är att hon gjort en mängd polisanmälningar tidigare. Anmälningarnas innehåll vet vi inget om (kan ju handla om att grannen slår sin hund..), men satt i relation till att hon nu försvunnit gör dem mer intressanta.

Sedan är detta fall enligt mitt förmenande speciellt på det viset att det finns SÅ MÅNGA trådar att bygga rimliga och orimliga hypoteser kring.

Mamman
Suicid
Karatefrun
"Muppen"/främmande galningen
Studiekamraten
Fejkförsvinnande
Prostitution
Styvpappan
Olycka
Finnpajsare

...m.fl

Känns som man får avvakta detta 1-2 dagar innan det möjligtvis klarnar upp i ett visst väderstreck.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-11 kl. 21:46.
Citera
2013-05-11, 21:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Du har rätt i det!

När en så pass ung, tillikaaktiv tjej försvinner, så är det faktiskt väldigt märkligt. Hon må har varit själsligt ensam-det vet vi inte, men hon är ju förhållandevis aktiv på diversesociala media, hon studerar med de sociala sammanhang som följer med det och inte minst har hon åtminstone ett socialt fritidsintresse- kampsport!

Att inte fler kommenterar och saknar och skickar uppmuntran till familj ÄR ovanligt.Vad som också är extraordinärt i detta fall är att hon gjort en mängd polisanmälningar tidigare. Anmälningarnas innehåll vet vi inget om (kan ju handla om att grannen slår sin hund..), men satt i relation till att hon nu försvunnit gör dem mer intressanta.

Sedan är detta fall enligt mitt förmenande speciellt på det viset att det finns SÅ MÅNGA trådar att bygga rimliga och orimliga hypoteser kring.

Mamman
Suicid
Karatefrun
Studiekamraten
Fejkförsvinnande
Styvpappan
Olycka
Finnpajsare
...m.fl

Känns som man får avvakta detta 1-2 dagar innan det möjligtvis klarnar upp i ett visst väderstreck.

Kan ju vara anmälningar mot torskar eller hallick, detta ingår i en förundersökning och kan således inte delges allmänheten fullt ut?

EDIT;Och hon har kanske nekat en hallick eller torsk den där kvällen när hon ville känna sig fri att bara umgås med en vän, och när hon går hemåt kommer uppgörelsen med den person som gjort henne irriterad, så kan det också vara.
Senast redigerad av OY 2013-05-11 kl. 21:33.
Citera
2013-05-11, 21:31
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Men hur kan de vara gifta? Inte samma efternamn ens. A*ni*a Nor*str*m . Mi*ke Be*g. Börjar tro att den påstådda frugan är ett troll på FB.

Hur som så har tränaren godkänt hennes status att de är gifta.
Citera
2013-05-11, 21:32
Medlem
Bor hon i Sävast eller Boden? Adopterad eller föräldrar från samma land?
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-05-11 kl. 21:33. Anledning: Tog bort irrelevant information
Citera
2013-05-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Handeln med flickor från Thailand är mer omfattande än vad många tror. Norrbotten är absolut inget undantag. Tvärtom. En av mina grannar brukar byta thaitjej 2-3 gånger per år. Har nu mamman kommit hit från Thailand med farbror S*m*l* så kan man nog gissa att han "köpt" henne. Att sedan dottern är uppväxt med dessa attityder och värderingar gör kanske att inte äpplet fallar så långt i från trädet.

Ni som inte varit in på bröderna M*ki´s sidor kan ju besöka dem och fundera hur kan dessa herrar känna dessa damer? Knappast via akademiska studier eller kampsport.

Jag börjar tro att detta är den bittra sanningen. Sen att hon valt de med handikapp i olika former kanske har sin förklaring

Ja, visst är det så, känner också folk som bara har thai-tjejer. Väldigt vanligt det där.
Citera
2013-05-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Utan att lägga någon värdering i detta, så vet jag vilken klubb hon tränat på, eftersom jag själv tränat där en gång i tiden.
Jag har sett henne där flertalet gånger. Det finns två tränare med svart bälte, vad jag vet.
Jag upplevde dock aldrig något skumt iaf..
Tycker folk ska sluta leka hobbydetektiver och anklaga eller spekulera om oskyldiga människor.

Du har rätt att tycka vad du vill
Har du fler åsikter?
Citera
2013-05-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Men hur kan de vara gifta? Inte samma efternamn ens. A*ni*a Nor*str*m . Mi*ke Be*g. Börjar tro att den påstådda frugan är ett troll på FB.

Dessa två personer bor då på samma adress i Sävast och MPS avslutade sitt sök vid 23 tiden på Torsdag i ett motionsområde ca 100meter från adress där tränaren och påstådd fru bor
Koll med upplysning.se bekräftar att adress är samma för dessa 2 personer

Och MPS vart ju ombedd av Polisen att söka i detta område så något misstänkt hos Polisen måste de ju va
Citera
2013-05-11, 21:38
Medlem
här är första facebook inlägget översatt,

This night i will sleep with u. Dont fear anything esls.just remember you alway have me.even if we are very far. I hope the god will be protact my brother/sister.
Good night

kommentaren;

I will sleep with ploy also.
Now i keep little bit ploy hair to glass.i will keep and lives with me until me dead.i want to go to u but the police tlod me wait for give they question.for evidence more.and they call me question many time.today im shocked and i can not eat food and water also

alltså hon ( mamman ska ha en bit hår från hennes dotter i en glasburk tils hon dör. ja ni kan nog engelska,

enligt kommentaren så är det nog så illa att hon redan är död. :/
Citera
2013-05-11, 21:38
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Du har rätt att tycka vad du vill
Har du fler åsikter?

Inte just nu faktiskt, men det var snällt att du frågade;-)
Citera
2013-05-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jaha och varför väljer denna kampsportande elitstudent med familjeflicksutseende att kalla sin blogg för loveshopthailand?
Vad skrevs på den bloggen? Kan ju varit någon form av "politik" den hade det namnet..
Citera
2013-05-11, 21:40
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Du har rätt i det!

Mamman
Suicid
Karatefrun
Studiekamraten
Fejkförsvinnande
Styvpappan
Olycka
Finnpajsare
...m.fl

Jo det finns så många märkliga saker runt det här,märkliga förhållanden människor emellan, avsaknad av förhållanden mellan andra. Som att ingen känner henne, ingen agerar normalt,jag vet inte men något känns bara så fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in