2013-05-15, 15:20
Medlem
Buddisch13s avatar
Enl detta MP sida så är det inte speciellt konstigt att dom söker där

คั*ลียา แ*ท Hon sa till sin mamma att hon skulle plugga hos en kompis i lörsdag . Vem veta nära kompis som hon ofta umgås och bor i Sävast.eller i Boden. Nu hennes mamma är stor chock.
den 9 maj kl. 07:25 · Gilla

Spec som detta med sävast nämnts av fler st i olika sammanhang

Fick idag reda på att hon har tydligen förut varit försvunnen i 3 dagar ( frivilligt )
Alternativt hon är på utlandsresa med kompisar eller sitter och trycker i en stuga på Sävastön ( ute i älven ) postat av norrlarm

Så nu har vi tjejen som försvara MB & AN som påstår detta, sierskan påstår detta,Norrlarm påstår detta & gubben i thai butiken påstår detta han sa att nu måste man ta båt ut dit & på vintern åker man skoter

Sen så bor MB & AN i Sävast har jag läst i tråden, Kan det varit så att VB träffade "tränaren" redan på eftermiddagen & att dom tränade tillsammans sen spenderade dom kvällen tillsammans nånstans, Ja menar "pluggkompisen" kanske va hennes "alibi" när hon träffade sin älskare, & som den goda vän han är så håller han fast vid den storyn dom kommit överens om eller så e han livrädd för tränaren & vad som ska hända om han säger som det är...

Blev det tillräckligt flummigt för er
Citera
2013-05-15, 15:21
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han dricker inte öl:
http://sv.netlog.com/majoren17/extra

Finns en bild där han är ute och skjuter med sin 'soft' då han håller i en koskenkorva och en på hans facebook säger 'Vad hände med UNF?'

Så vet inte om det gäller numera!

Edit; trodde han var bög först när jag kollade gästboken där men Paul var en Petra. heh
Senast redigerad av Astrologeen 2013-05-15 kl. 15:24.
Citera
2013-05-15, 15:22
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vilket fynd !!!

Här finns ju en del matnyttigt om denne mystiske man.

Han bor över allt och i villa??
Han verkar ha haft en flickvän som heter P*tr* J men skriver samtidigt att han är helt singel.
Han äger en Mercedes 190 E
Han har en SonyEricsson
Bästa reseupplevelsen "Dopp i grytan (afrika)"
Han har kompisar utomlands i Tanzania

Men viktigast av allt, han dricker inte alkohol. Där föll hans historia. Han skulle kunnat skjutsa hem henne i sin Mercedes men han gjorde tydligen inte det. Varför?

Hon skulle ju motionera
Citera
2013-05-15, 15:25
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Hon skulle ju motionera

Eller söka rätt på sin fiskande styvpappa vid älven?
Citera
2013-05-15, 15:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det ante mig Har sett bild från UNF läger, och då slog det mig, men sen har man sett videor från fester. F-n, du hittade en grej här, bra jobbat. , lugn, bara vatten i flaskan.

Så hur kan det här med skjutsen och öl förklaras, något är det som inte stämmer, jag har haft den känslan sedan jag fick PM:et.

Han skrev detta när han var 18, det är 4 år sedan. Är väl inte omöjligt att han vuxit tills så pass så han klarar av att dricka en öl.
Citera
2013-05-15, 15:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilket fynd !!!

Här finns ju en del matnyttigt om denne mystiske man.

Han bor över allt och i villa??
Han verkar ha haft en flickvän som heter P*tr* J men skriver samtidigt att han är helt singel.
Han äger en Mercedes 190 E
Han har en SonyEricsson
Bästa reseupplevelsen "Dopp i grytan (afrika)"
Han har kompisar utomlands i Tanzania

Men viktigast av allt, han dricker inte alkohol. Där föll hans historia. Han skulle kunnat skjutsa hem henne i sin Mercedes men han gjorde tydligen inte det. Varför?
Enligt Transportstyrelsen äger han två fordon:
Registreringsnummer: HBJ336
Fabrikat: HYUNDAI SONATA GLS
Färg: LBLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995

Registreringsnummer: AAG048
Fabrikat: KYMCO AGILITY
Färg: SVART Fordonsslag: MOPED
Fordonsår: 2006
Citera
2013-05-15, 15:32
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Eller söka rätt på sin fiskande styvpappa vid älven?

Jepp. Det är svårt att släppa det sambandet. Undra om någon av anmälningar var mot honom.
Citera
2013-05-15, 15:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han skrev detta när han var 18, det är 4 år sedan. Är väl inte omöjligt att han vuxit tills så pass så han klarar av att dricka en öl.

Jo, ett färskt inlägg indikerar att du har rätt i det här. Dock kvarstår vad jag tidigare redovisat, ett PM med information om öl och skjuts. Som sagt, sant eller inte så är det intressant.
Citera
2013-05-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Hon skulle ju motionera

Skulle det vara lustigt? Hon skulle väl inte motionera klockan 21 på kvällen när hon skulle hem.

Nej jag börjar faktiskt tro lite på teorin att VB inte var hos KJ. Jag börjar tro att han på något sätt täcker upp för någon annan. Någon som har stort inflytande på honom eller som han är rädd för. Det är därför som KJ inte har gjort några uttalanden till media.

Det var därför han talade om för en person under skallgången att han var den sista som hade sett henne. Det var ett villospår. Plastpåsen var ett villospår.

Jag har hela tiden tyckt att det var märkligt att hon skulle ha gått hem till ett gammalt X på Lördagskvällen för att plugga. Särskilt med tanke på att dom inte läser på samma linje och han inte verkar särskilt smart.
Hennes mening "Först ska jag ut och jogga och sedan ska jag till en kompis och plugga^^", känns som lite lurig.

VB hade aldrig kontakt med mördaren på telefon under kvällen, för hon var tillsammans med mördaren hela tiden.
Citera
2013-05-15, 15:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Skulle det vara lustigt? Hon skulle väl inte motionera klockan 21 på kvällen när hon skulle hem.

Nej jag börjar faktiskt tro lite på teorin att VB inte var hos KJ. Jag börjar tro att han på något sätt täcker upp för någon annan. Någon som har stort inflytande på honom eller som han är rädd för. Det är därför som KJ inte har gjort några uttalanden till media.

Det var därför han talade om för en person under skallgången att han var den sista som hade sett henne. Det var ett villospår. Plastpåsen var ett villospår.

Jag har hela tiden tyckt att det var märkligt att hon skulle ha gått hem till ett gammalt X på Lördagskvällen för att plugga. Särskilt med tanke på att dom inte läser på samma linje och han inte verkar särskilt smart.
Hennes mening "Först ska jag ut och jogga och sedan ska jag till en kompis och plugga^^", känns som lite lurig.

VB hade aldrig kontakt med mördaren på telefon under kvällen, för hon var tillsammans med mördaren hela tiden.

Det finns inte många vittnen i den historien, men det fanns ju en till som tyckte sig ha sett VB i bostadsområdet (Bodsvedjan)
Citera
2013-05-15, 15:42
Bannlyst
300+ sidor av svammel och inte ett enda konkret uppslag!
Citera
2013-05-15, 15:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Kan VB blivit berövad livet/bortförd redan under eftermiddagen och telefonen med fler saker sedan röjdes undan senare.

Sms:et hon skickade kan ju ha skickats under eftermiddagen, det enda vi vet är att den som fick det läste det först på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in