2013-05-13, 13:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Men asså... det är inte någon förort i fjollträsk du rotar i, utan Boden. Dålig stavning är inte misstänkt.

http://www.forsvarsmakten.se/i19/

Det är inte misstänkt att stava illa, men det indikerar att man har en något nedsatt förmåga att klara av studier på universitetsnivå. Det kan också vara en anledning till varför VB tänkte sig att plugga hemma hos någon som kan svenska språket bättre än hon själv, dock lär inte den här grabben vara det ultimata stödet känner jag spontant.

Att uppträda med vapen eller vapenreplik på allmän plats inom tättbebyggt område är synnerligen omdömeslöst oavsett om det är i Boden eller på annan plats. Jag förstår fullt ut varför den här killen inte antogs till Hemvärnet om det nu var så.
Citera
2013-05-13, 13:30
Medlem
Citat:
Jag har läst historier om hur människor köpt möbler timmarna innan, med kompisar som bärhjälp. Kvittot ligger på köksbordet, och personen drar hemifrån och tar livet av sig. Människor har bokat möten, skrivit på facebook hur de ser fram emot saker med mera. De har barn att ta hand om, människor som älskar dem, ingen förstår motivet. Ibland står folk under behandling, men inte alltid. Det är lömskt.

Precis före försvinnandet var VB upprörd, och hon har hört av sig till många.

Naturligtvis kan inget uteslutas, men det finns i nuläget inget som pekar i den riktningen. Men som sagt hon kan ju ha blivit kidnappad av CIA för att vara försökskanin i ett psykologiskt experiment också. Inget är omöjligt.
Citera
2013-05-13, 13:32
Medlem
Nog fan borde det väl vara av intresse att hon uppger att hon ska "plugga med" en kille som inte har en susning om vad hon pluggar och att hon stänger av sin mobil under tiden.
"Plugga med" skall nog vara "pluggad av" och det vänder i så fall på steken, eftersom hennes lögn naturligtvis varit riktad mot någon.
Vem/vilka fick höra att hon skulle "plugga" med exet den aktuella tiden?
Hade hon en känd relation vid försvinnandet?
Citera
2013-05-13, 13:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jo, efter ryktet att plånbok och nycklar låg hemma tror jag så, och att mobilen senast gav signaler vid vatten.

Så hon satt hos "kompisen" och pluggade, packade ihop sina böcker i en "gul påse" och sedan gick hon direkt därefter och tog livet av sig, utan att "kompisen" uppmärksammade att hon var "upprörd" för något.

Om nycklarna låg hemma så kan det betyda två saker, antingen var hon hemma efter att hon lämnade kompisen eller så tog hon inga nycklar med sig när hon gick till kompisen.

Hon bodde väl hemma och då kanske hon inte behövde nycklarna sedan var hon väl student och dessa brukar inte ha så feta bankonton så att de hela tiden behöver ha sina kort med överallt.

Har hon varit hemma efter att hon besökte kompisen så finns det ytterligare olika scenarier att fundera kring, vilket inte utesluter varken det ena eller det andra.

Sista uppkopplingen var väl runt 21 tiden då hon var hos sin kompis eller finns det uppgifter om att mobilen kopplat upp sig efter att hon lämnade kompisen?
Citera
2013-05-13, 13:33
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Nej, jag tror inte att KJ hade någon TP inneboende. KJ har aldrig skrivit något sånt/inga bilder med någon TP, och han har ingen kompis som heter T*mmy/T*mpy P*ersson bland sin vänlista.
Bodengrabbs berättelse verkar stämma, alltså allt information om TP som han skrev (hemvärnet osv). Det enda som inte stämde var namnet.

Kom ju fram en person i tråden, som varit medlem sen Nov 12, och skrev "Jag känner T*mpy och han är en av mina bästa vänner.. Hon känner inte jag, aldrig sett.. Inte T*mpy heller.."

Den riktiga TP hade nog ingen aning om vem VB är.

Bodengrabb verkade veta jäkligt mycket, hade varit intressant att få veta varför han skrev fel namn.
Han kanske uppgav det namnet.
Citera
2013-05-13, 13:39
Medlem
Bara två synpunkter:

Läraren An*ers har inte tagit bort VB från sin FB. De är vänner och de "samtalar" ibland i kommentarerna. Så han har säkert inget emot henne. Denna trådsanning uppstod av att nån noterade att hon skrev på Twitter för flera år sen att han tagit bort henne som vän. Det kan ju helt enkelt ha varit att han råkat rensa bort henne av misstag då, och se la till henne igen.

Och att VB och hennes mor har flera FB-konton tror jag är ganska vanligt bland folk som t.ex. har sina rötter och gamla vänner i ett annat land. I synnerhet om det är helt olika skriftspråk dessutom. Jag vet folk från t.ex. Japan, Kina och Mellanöstern som har detta för att det blir så rörigt om de ska blanda ihop svenskan och sina modersmål.
Citera
2013-05-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Nog fan borde det väl vara av intresse att hon uppger att hon ska "plugga med" en kille som inte har en susning om vad hon pluggar och att hon stänger av sin mobil under tiden.
"Plugga med" skall nog vara "pluggad av" och det vänder i så fall på steken, eftersom hennes lögn naturligtvis varit riktad mot någon.
Vem/vilka fick höra att hon skulle "plugga" med exet den aktuella tiden?
Hade hon en känd relation vid försvinnandet?

Det är ju inte alls omöjligt att hon inte gick till kompisen för att läsa läxor. Dock har ju polisen ansett honom helt trovärdig. Kanske är han homosexuell eller något.

Skulle vara intressant att veta mer om kopplingen Bodengrabb, K*bba och T*mpy. Dessa personer är mystiska och deras kännedom om fallet kan vara avgörande. Det fanns någon annan på tråden också som anklagade Bodengrabb för att vara ett troll och sa att T*mpy var helt oskyldig. Vem var denna person.
Citera
2013-05-13, 13:40
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lum
Vet att det tidigare i tråden nämndes "prostitution"/människo-handel.

Alla dessa profiler får en att undra, vad morsan och dottern håller/har hållit på med. Det är inte normalt, sedan förekommer det bilder av "mamman" som inte ens ser ut att vara 42 år. Det är så skumt, att man kan undra om kvinnan ens är VB's biologiska mamma. Det ser ut att inte vara en vilken vanlig familj som helst när morsan/dottern uppvisar samma beteende med flera olika profiler.

Ja, konstig familj måste jag hålla med om. Mamman kommer hit när hon träffar VBs styvpappa. VB följer med. Dock bor mamman och styvpappan inte tillsammans. Men verkar som mamman bor tillsammans med VB. Trots det så anmälde hon först efter fyra dagars tystnad från sin dotter. VB verkar inte vara typen som är ute ofta eller åker iväg med kompisar (hon åkte hem direkt efter flaket, på sin student). Och om det nu var så att det var "vanligt" att VB åkte iväg i några dagar, borde inte mamman åtminstone haft telefonkontakt med sin dotter? Blev hon inte orolig när hon inte fick något sms eller samtal ifrån sin dotter på fyra dagar.

De är inte alls lika. Antar mamman har skönhetsopererat sig (sin näsa och fixat till med rynkor, även ögonen ser väldigt annorlunda ut jämfört med VB).
http://i40.tinypic.com/2ylra82.jpg
Citera
2013-05-13, 13:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Så hon satt hos "kompisen" och pluggade, packade ihop sina böcker i en "gul påse" och sedan gick hon direkt därefter och tog livet av sig, utan att "kompisen" uppmärksammade att hon var "upprörd" för något.

Om nycklarna låg hemma så kan det betyda två saker, antingen var hon hemma efter att hon lämnade kompisen eller så tog hon inga nycklar med sig när hon gick till kompisen.

Hon bodde väl hemma och då kanske hon inte behövde nycklarna sedan var hon väl student och dessa brukar inte ha så feta bankonton så att de hela tiden behöver ha sina kort med överallt.

Har hon varit hemma efter att hon besökte kompisen så finns det ytterligare olika scenarier att fundera kring, vilket inte utesluter varken det ena eller det andra.

Sista uppkopplingen var väl runt 21 tiden då hon var hos sin kompis eller finns det uppgifter om att mobilen kopplat upp sig efter att hon lämnade kompisen?

Nåväl, det är lätt att gå vilse i den här tråden. Här är uppgifterna om vad hon lämnade kvar hemma. Inga nycklar nämns: https://www.flashback.org/sp43401719

Polisen påstår att det inte finns några signaler efter att hon lämnade kompisen. Men jag tycker att polisen lät lite svävande där, skulle inte förvåna mig om dom ljög.
Citera
2013-05-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Hittade/såg ni något märkvärdigt på vägen då?

Gjorde jag rätt nu? Jag filmade mestadels för att det ska bli enklare för dem som inte är Bodensare att se hur terrängen och avståndet är.
Citera
2013-05-13, 13:46
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktura1
Bara två synpunkter:

Läraren An*ers har inte tagit bort VB från sin FB. De är vänner och de "samtalar" ibland i kommentarerna. Så han har säkert inget emot henne. Denna trådsanning uppstod av att nån noterade att hon skrev på Twitter för flera år sen att han tagit bort henne som vän. Det kan ju helt enkelt ha varit att han råkat rensa bort henne av misstag då, och se la till henne igen.

Och att VB och hennes mor har flera FB-konton tror jag är ganska vanligt bland folk som t.ex. har sina rötter och gamla vänner i ett annat land. I synnerhet om det är helt olika skriftspråk dessutom. Jag vet folk från t.ex. Japan, Kina och Mellanöstern som har detta för att det blir så rörigt om de ska blanda ihop svenskan och sina modersmål.

Bra kommentar. Trådsanningar är lömska, de förstör mycket.
Citera
2013-05-13, 13:46
Medlem
Har nu läst vissa delar av tråden och känner att jag måste kommentera här, då både försvinnandet och tråden är väldigt märkliga...

Det mesta har varit rena spekulationer, men det enda av värde som hänt/kommit fram hittills tycker jag är de konstiga kackerlacks-kommentarerna på Facebook och de smått hysteriska försvarstalen a la "jag kan intyga att den och den aldrig skulle kunna begå ett brott för jag känner personen". Den som skriver så märkliga kommentarer helt öppet får räkna med att en själv och ens man blir ifrågasatta. Att något bråk skulle förklara eller ursäkta ett sådant beteende är bara bs. Alla har vi ovänner och människor vi inte gillar, men steget att börja skriva hatiska meddelanden om en försvunnen person är nog gigantiskt för de flesta. Om inte annat på grund av respekt för oskyldiga anhöriga, att man inte vill bryta sociala koder och inte heller väcka polisens misstankar. Detta betyder inte att jag säger att det är tränaren eller tränarens fru, bara att deras och "försvararnas" beteenden är skumma.

Jag hoppas att hon hittas vid liv och att allt har sina naturliga förklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in