2013-05-22, 18:00
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hon skrev det i kommentar på någons facebook där denne "någon" la upp länken från MPS`s efterlysning på VB.

Länk finns i tråden, hinner tyvärr inte leta upp den nu - men någon annan kanske kan göra det?

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Tack snälla för info.

Ja, om någon har lite koll på var denna länk kan hålla hus, vänligen posta.

Sökträffar kackerlacka

Här finns ett inlägg som skriver om Facebooktexten, 2013-05-12, 16:37:
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
För att tycka så illa om VB så verkar ju AN följa allt gällande VB iaf på facebook.
Lite mer bevingade ord från denna stjärna

Wicht*ria Lundb*rg Jo... det gör ont i hjärtat
Hon tränar karate på Bushido center, så det blir så påtagligt "nära". Vi alla hoppas bara på ett lyckligt slut ....och jag vill bara återigen påtala - DET FINNS MYCKET GODHET OCH HJÄLPSAMHET ATT VARA STOLT ÖVER
torsdag kl. 10:29 via mobil · Gilla

An*ika *ordström JAG skulle inte offra en minut för en kackerlacka!!!!
fredag kl. 16:47 · Gilla

Hittade en skärmdump i tråden med citatet "JAG fäller inte en tår!!!!!" samt kackerlackacitatet:
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Polisen bör ta in dem på förhör, både Annik* och Mick*. =/

http://s13.postimg.org/zesac9787/que.jpg

(min maskning)
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-22 kl. 18:06. Anledning: maskning
Citera
2013-05-22, 18:01
Medlem
Sockerarters avatar
Här har vi det!

https://www.flashback.org/sp43538607
Citera
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
P.4 forts. Och fr.a. inte begravning.

Helt riktigt...vid ett sådant överfall finns ju inget alls som binder ihop offer och gärningsman så motivationen att gömma kroppen meddelst styckning torde vara ytterst lågt för en sådan GM.

På sin höjd efter våldtäkt och strypning skulle aset dra in liket i en buske imo, se fallet med den stackars flickan i Göteborg som blev kulturberikad av en babbe hon mötte på spårvagnen.
Citera
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kommer in fler och fler poliser på en parkeringsplatsen vid KJ enligt
en polare. Men samtidigt åker det iväg poliser också.
Ingen som kommit ut från kj vad han kunde sett iaf varken kj eller någon polis.

Dom gör väl teknisk undersökning skulle jag tro? Så KJ är väl knappast hemma.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Och vem fan slaktar en hund istället för att omplacera den? Låter bisarrt. Han har flertalet bilder av hunden på sin facebook.

OM allt kring denna hunden nu stämmer så kan man fundera över om den här hunden till slut blev en belastning för den här ägaren? En ägare med Asperger, alltså.
Ja, OM nu denne hundägaren skulle vara skyldig till mordet, menar jag(tänker på motiv här).
Citera
Medlem
KiaWs avatar
Det skulle uppskattas om användare kunde hjälpas åt att göra en sammanfattning av tråden, vilka som diskuterats och varför.

Förslagsvis genom att någon startar en sammanfattning som citeras och fylls på, dock i förhållandevis objektiva ordalag med länkar.

/Mod
Citera
2013-05-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Inget av det där motsäger KJ som gärningsman

Kanske inte så bra av polisen i så fall.
Att med emfas förklara en gärningsman som helt oskyldig låter inte som den vassaste polisen på plats.
Citera
Medlem
Det är så mycket skumt kring det här fallet. Obehagligt och overkligt på något sätt. En spontan känsla när det uppdagades att kroppsdelar hittades var att det är ett planerat sadistiskt mord... men det är kanske inte särskilt troligt.

En sak jag funderat på är om hon rimligen hade kunnat vara vid liv än...?
Om det var t.ex några fingrar eller tår som hittades i huset, behöver ju inte personen som dessa tillhör vara avliden. Men det är nog också en vild spekulation. Som sagt det verkar vara så mycket konstigt kring allt det här så spekulationerna skenar lätt iväg...
Men med de nya fynden idag så känns det ju med all säkerhet som att VB är död och att hennes kropp (helt eller delvis) nu hittats.

Av någon konstig anledning tror jag inte hon dog samma kväll hon sist sågs. Att hon kidnappats, "rymt" med förövaren, gömt sig i några dagar sen har hon bragts om livet. Hela historien kring MB, saker som hon skrivit i bloggar/fb (sådant som jag läst om tidigare i den här tråden om någon undrar om källa) med mera får mig att tro att hon mådde dåligt på något sätt. "Utanförskap", mobbing - kan ju säkerligen ge människor behov av att söka kontakter på annat håll, och att bli väldigt naiv i vem man träffar och så vidare. Känns som att jag skriver luddigt men ni kanske förstår hur jag tänker....
Men att hon på något sätt känt förövaren och frivilligt, i alla fall till en början, tagit kontakt med honom, känns ju som det mest troliga.

KJ, MB.... träffade hon någon annan som ingen visste om? For hon till honom i hemlighet när hon lämnat KJ? Träffat någon via internet, börjat umgås med - och så vidare. Kanske inte omöjligt. Är ju säkert intressant för polisen att gå igenom hennes dator till exempel om man nu inte redan gjort det. Ja, ytterligare ett inlägg med lite lösa spekulationer....

Måste bara få ge en känga till AN. Vem skriver sådant? Att i sitt hat och ilska, egna dåliga mående, tänka sådana tankar kan väl vem som helst göra men att ha mage att rakt ut skriva sådant är ju rent ut sagt förjävligt.
Tragisk händelse detta. Jag lider med alla som har drabbats och vill ge MSP en massa kramar för att ni gör det ni gör
Citera
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7668191

Någon som vet något om dessa "indikationer" på varför missing people sökte just vid fyndplatsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Jag har missat... hur fick MPS tips om kroppsdelarnas fyndplats egentligen?

De fick inget tips.
Citera
2013-05-22, 18:03
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte tips utan intuition och med kompetens att begripa var man ska leta, och det växer inte på träd direkt med så pass pålästa människor som MPS.
Ledaren för MPS har uttalat sig i flera medier om varför dom letade just där.
Rena proffsen om du frågar mig.

Fast fan... jag tror jag läst någonstans att de åkte dit efter tips från någon... men det lär jag ju inte hitta nu..
Citera
2013-05-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
På MPs hemsida skriver iallafall någon:

Nätet dras åt runt karatetränaren MB likadan bil som han äger har setts vi fyndplatsen & vid minst ett annat intressant ställe...

http://www.facebook.com/MPSweden?fref=ts

Kanske någon härifrån men är det så att MB är en misstänkt person i det hela också?

Vilket är det andra intressanta stället och vid vilken tidpunkt har bilen setts vid fyndplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in