2013-05-15, 14:55
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Du skrev att din källa är pålitlig/trovärdig. Är det så fortfarande och på vilket sätt är den personen trovärdig?

Vill minnas det vart ett pådrag i Luleå också i våras ang en kille som viftat med ett pistolliknande föremål i en bil utanför en skola. Det var också ett soft air gun. Kan det var den där KJ också?

Jo den är trovärdig. Svårt hur den är pålitlig utan att outa mig själv. Observtion av en granne är allt jag kan säga om det. Men om han for och fiska eller cykla runt kvarteret vet jag inte.

Att KJ är i luleå och viftar med en soft air gun finner jag osannolikt. Låter mer som en fjortis som har gjort det. Så som jag läser KJ så är han en vanlig snubbe och sticker ut på det sätt som aspergare gör. Oftast har dom ju en hobby de brinner för.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det har förekommit tidigare att han har Aspergers. Någon länkade till ett tidningsklipp om en person som hade skjutit vilt med soft airgun i centrala Boden. Kan det ha varit han?

Sedan undrar jag om det kan finns någon sorts koppling mellan familjen MB och KJ. Är det någon som vet något om detta? I alla fall borde det inte vara omöjligt med tanke på att VB har haft ganska mycket kontakt med båda. Hon ska bland annat ha varit kompis med MBs dotter och ha varit KJs X.

Samma här. Tror inte han skulle göra något sådant. Jag känner inte till någon koppling i alla fall, men ta en titt på facebook. Om dom nu skulle ha någon slags koppling så vet inte jag vad ska dra för slutsats av det? + Boden är ju inte så stort

Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Ska kolla närmare på det, vet vart du menar.

http://i41.tinypic.com/nzmved.png

Bra bra. Om du nu går dit och kollar runt så kolla efter den gula påsen det har varit snack om. Och andra påsar också.
Citera
2013-05-15, 14:56
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det bekräftat att det är VB mamma som använt VB facebookkonto? Kan det vara någon av VB väninnor som haft tillgång till kontot?

Enligt en familjemedlem var det VB:s mor som använde hennes konto sedan vet jag inte hur trovärdig den källan är.

Citat:
Men enligt uppgifter till Aftonbladet var det inte Vatch*reeya själv som varit inloggad på Facebook – utan hennes mamma.
– Hon var inne på hennes konto i går kväll och tittade på grejer, och i stället för att logga in på sitt eget konto har hon använt hennes. Jag var själv här och såg det, säger en familjemedlem.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16756954.ab
Citera
2013-05-15, 14:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
mm tycker det pratas mycket om sävastsön nu kanske nåt vittne har sett henne i närheten? polisen säger väl vart mp ska söka om dom får nåra indikationer?

Polisen tilldelar sökområden som de vill ha avsökta mht vad som framkommer i utredningen. Områden kan vara mer eller mindre heta, och ett intressant område kan nedprioriteras om nya uppgifter tillkommer som gör att ett annat område anses vara mer intressant. Det fluktuerar ofta över tid.
Citera
2013-05-15, 15:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Enligt en familjemedlem var det VB:s mor som använde hennes konto sedan vet jag inte hur trovärdig den källan är.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16756954.ab

Om den familjemedlemmen varit i kontakt med aftonbladet och inte är modern så finns en öppning för att det inte är modern som använt kontot.

Vad jag vet har modern inte uttalat sig öht, verkar som om att det är folk kring henne som sköter kommunikationen med omvärlden, det är inte misstänkt, dock uppseendeväckande.
Citera
2013-05-15, 15:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det detta du menar? Från ett PM jag fick.

samma ****** säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.
Han dricker inte öl:
http://sv.netlog.com/majoren17/extra
Citera
2013-05-15, 15:06
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Hörde nyss att mp söker febrilt på sävastön och dom ska hålla utik efter glasögon vita tennis skor och svarta kläder...

Har de hittat något som tillhör VB, eftersom det ska hållas utkik efter persedlar? Inte VB?

Inte långt ifrån karatetränarens hem tillika..
Citera
2013-05-15, 15:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han dricker inte öl:

Det ante mig Har sett bild från UNF läger, och då slog det mig, men sen har man sett videor från fester. F-n, du hittade en grej här, bra jobbat. , lugn, bara vatten i flaskan.

Så hur kan det här med skjutsen och öl förklaras, något är det som inte stämmer, jag har haft den känslan sedan jag fick PM:et.
Citera
2013-05-15, 15:07
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Vet någon om VBs mamma har någon "skada". Autism, asperger etc? Låter ju jävligt intelligent att logga in på sin ev. bortrövade dotters facebook och dessutom gilla en status?
Citera
2013-05-15, 15:14
Medlem
om jag förstått rätt så bodde VB " hemma hos sin mamma ? right? kan det kanske vara så att tjejen har
"kom ihåg lösenordet" sparat på sin dator/facebook och att mamman då går in och kikar ihop om att hitta nåt som kan leda till var VB är??
Citera
2013-05-15, 15:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Vet någon om VBs mamma har någon "skada". Autism, asperger etc? Låter ju jävligt intelligent att logga in på sin ev. bortrövade dotters facebook och dessutom gilla en status?

Det förmodas väl att ALLA omnämnda i tråden lider av nån sån diagnos?
Inte så konstigt att man varit tvungna att öppna detta centrum då i Boden då?

http://www.asperger.se/Pages/sv-SE/index.html

Välkommen

Till ASP Center, hem för vård och boende i Boden, Norrbotten

Vår verksamhet riktar sig mot individer med neuropsykiatriska funktionshinder samt tilläggsproblematik exempelvis. Psykiska funktionsnedsättningar, psykosocial problematik samt utvecklingsstörning. Vår verksamhet vänder sig till individer av båda könen och vi tar emot gäster från 14 år och uppåt.
Citera
2013-05-15, 15:16
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
om jag förstått rätt så bodde VB " hemma hos sin mamma ? right? kan det kanske vara så att tjejen har
"kom ihåg lösenordet" sparat på sin dator/facebook och att mamman då går in och kikar ihop om att hitta nåt som kan leda till var VB är??

Mjo, det kan nog stämma. Har blivit fördomsfull mot henne med tanke på den sena anmälan och det där. + kom inte ens o fota sin dotter på studenten
Citera
2013-05-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han dricker inte öl:

Vilket fynd !!!

Här finns ju en del matnyttigt om denne mystiske man.

Han bor över allt och i villa??
Han verkar ha haft en flickvän som heter P*tr* J men skriver samtidigt att han är helt singel.
Han äger en Mercedes 190 E
Han har en SonyEricsson
Bästa reseupplevelsen "Dopp i grytan (afrika)"
Han har kompisar utomlands i Tanzania

Men viktigast av allt, han dricker inte alkohol. Där föll hans historia. Han skulle kunnat skjutsa hem henne i sin Mercedes men han gjorde tydligen inte det. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in