Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan vara en bra människa trots att man är en MÖP eller har ett specialintresse för vapen, dock är det inte liktydigt med att man är lämplig som soldat inom Försvarsmakten. Jag talar av erfarenhet, det är inte ovanligt att personer som befinns olämpliga råkar ha ett onormalt intresse för vapen, snudd på fixerad. Och blev kan kickad, vilket ett rykte säger, då är man inte lämplig. Det finns några alternativ, visat bristande omdöme, kanske gjort sig skyldig till förseelse, det kan vara olämplig/otillåten vapenhantering, uttalat missaktning mot någon och att det strider mot Försvarsmaktens policys m.m.
Han verkar inte vara urtypen för studier på högskolenivå, särskilt inte om han avslutat utbildning i förtid, det talar emot att han skulle kunna vara en studiehjälp för VB.
Han verkar inte vara urtypen för studier på högskolenivå, särskilt inte om han avslutat utbildning i förtid, det talar emot att han skulle kunna vara en studiehjälp för VB.
Men okej. vi förutsätter att det är kompisen som har haft ihjäl flickan.
om vittnesmålet stämmer om att någon sett flickan i området efter 21tiden, då måste det krävts att hon kommit tillbaka, alternativt att han sprungit efter. Att han ska ha sprungit efter tvivlar jag på. Att han kan ha ringt och bett henne komma tillbaka - ja en möjlighet. ett samtal eller sms efter att han bett henne komma tillbaka hade polisen dock kunnat spåra. Kommit tillbaka frivilligt? ja, möjligtvis. Men vem är det då hon ringt och smsat med halva kvällen? Och om det varit ett bråk, borde inte grannar hört detta? om han överföll henne utomhus, hur lyckas han då sopa igen spåren? Om han nu är en ex-pojkvän, borde inte folk i hennes närhet veta om han är/varit våldsam mot henne? För är man kapabel att ha ihjäl någon, då är det inte ovanligt att det finns tidigare domar om misshandel eller att man på annat sätt tappat kontrollen.
Redogör gärna för hur du tror att detta gått till, för jag kan inte riktigt se hur det kan ha hänt, och hur han samtidigt sopat igen spåren så snyggt.
I think he doesn't like me."