2013-05-13, 08:25
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Detta är i alla fall för mig ny info:
Hon har lämnat plånbok och samtliga kort hemma. Så där åker mest troligt "naturligt försvinnande".

Folk polisen pratat med är eniga om att hon är naiv/lättledd.

Folk som tar livet av sig brukar inte ta med sig plånbok, kort och andra värdesaker. Så att utesluta naturligt försvinnande tycker jag är lite sådär.
Citera
2013-05-13, 08:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hon har lämnat plånbok och samtliga kort hemma. Så där åker mest troligt "naturligt försvinnande".

Om det är sant lutar det absolut mot människorov tycker jag. Äldre mansperson i vänkretsen som hon har förtroende för känns det som. Hon hade fått sms som gjorde henne irriterad, meddelade detta till en manlig vän, vem är denna vän?
Citera
2013-05-13, 08:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Folk som tar livet av sig brukar inte ta med sig plånbok, kort och andra värdesaker. Så att utesluta naturligt försvinnande tycker jag är lite sådär.

Polisen bör ha sökt på troliga platser för självmord om det är bedömt som sannolikt att hon kan ha gjort det. MSO metoden omfattar även självmordsalternativet, och då tar man reda på vilka platser den saknade har anknytning till, starka känslomässiga band till, m.m.
Citera
2013-05-13, 08:34
Moderator
v50s avatar
Citat:

Har du någon källa till det där, länka gärna till den.
Citera
2013-05-13, 08:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Var har du läst det? I en artikel? Har du länk, i så fall?

Flickan i Malmö, som tog sig en långpromenad på två veckor, lämnade plånbok, nycklar och mobilen hemma. Så det behöver inte betyda något.
Citera
2013-05-13, 08:39
Medlem
Känns som att det antingen är självmord alt kidnappad/mördad o förmodligen av någon hon känner, Om någon okänd överfallit henne borde nått spår typ påsen/böckerna hittats mellan kompisen o hemmet.. Är hon bortförd mot sin vilja har/bör denne haft tillgång till bil..
Skulle hon bara hålla sej undan vart är hon då?
Verkar ju inte ha så många kompisar o sedan bör väl ingen missat att hon är på löpsedlar/nyheterna så dessa borde väl då meddelat polisen..

Ang tjäle så verkar det varit lite av den varan men lätt att kolla genom att ta ett spett o testa att göra ett hål i marken för någon på orten, I ett sandtag är det nog ingen tjäle o man behöver inte gräva så mycket heller utan bara riva ner sand från kanterna så kroppen är täckt..

Jävligt underligt iaf att ingenting kommit fram på 9 dygn sedan sista livstecknet o hur en person kan vara så anonym på så hyfsat liten ort som Boden, Har ju ändå gått skola mm i 8 år där.. Hade det varit mamman kunde man förstått det bättre då hon kunde varit enbart hemma o skött hem/gubben o aldrig visat sej ute
Citera
2013-05-13, 08:41
Moderator
OYs avatar
Vad vi känner till har VB inte setts lämna aktuellt område, varken till fots eller med allmänna kommunikationer. Hon har inte återfunnits i området. Det tyder på att hon antingen mördats och dumpats i älven, eller fraktats från området i bil, eller hålls inlåst inom det aktuella området.

Men det kan inte uteslutas att hon osedd tagit sig till t ex kraftstationen och hoppat i älven, men ingenting tyder på det vad jag förstår. Enligt polisen var hon som vanligt vad nu det kan betyda. Olyckligt kär ligger nog inte långt bort efter vad som framkommit.
Citera
2013-05-13, 08:41
Recently registered
Jag har följt tråden hela tiden, jag vill bara säga jag är tjej och bor i Boden. Om hon har rört sig från Bodsvedjan sent en kväll är det nog väldigt troligt att någon idiot från flykting förläggningen gjort henne nå, eftersom hon tränat karate kanske hon gjorde mer motstånd än väntat å då slutade det illa. Jag å d flesta tjejer jag känner skulle ALDRIG röra oss där kvällstid,för många överfall, blir rädd bara jag tänker på att gå där!!! Måste bara påpeka jag är inte rasist!!!!
Citera
2013-05-13, 08:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Hon verkar ju uppenbarligen ganska skum.
Kommer ni åt hennes Twitterkonto nu, jag lyckas inte.
Citera
2013-05-13, 08:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Känns som att det antingen är självmord alt kidnappad/mördad o förmodligen av någon hon känner, Om någon okänd överfallit henne borde nått spår typ påsen/böckerna hittats mellan kompisen o hemmet.. Är hon bortförd mot sin vilja har/bör denne haft tillgång till bil..
Skulle hon bara hålla sej undan vart är hon då?
Verkar ju inte ha så många kompisar o sedan bör väl ingen missat att hon är på löpsedlar/nyheterna så dessa borde väl då meddelat polisen..

Ang tjäle så verkar det varit lite av den varan men lätt att kolla genom att ta ett spett o testa att göra ett hål i marken för någon på orten, I ett sandtag är det nog ingen tjäle o man behöver inte gräva så mycket heller utan bara riva ner sand från kanterna så kroppen är täckt..

Jävligt underligt iaf att ingenting kommit fram på 9 dygn sedan sista livstecknet o hur en person kan vara så anonym på så hyfsat liten ort som Boden, Har ju ändå gått skola mm i 8 år där.. Hade det varit mamman kunde man förstått det bättre då hon kunde varit enbart hemma o skött hem/gubben o aldrig visat sej ute

Brukar folk som tar livet av sig ta med sig påsar med tillhörigheter vid t ex ett hopp i vattnet. Låter märkligt. Nej, nu när du nämner påsen och böckerna går självmord bort för min del. Man skulle hittar detta vid det här laget. Antingen bortförd med påse och böcker, eller så är påsen uppdiktad.
Citera
2013-05-13, 08:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futurum80
Jag har följt tråden hela tiden, jag vill bara säga jag är tjej och bor i Boden. Om hon har rört sig från Bodsvedjan sent en kväll är det nog väldigt troligt att någon idiot från flykting förläggningen gjort henne nå, eftersom hon tränat karate kanske hon gjorde mer motstånd än väntat å då slutade det illa. Jag å d flesta tjejer jag känner skulle ALDRIG röra oss där kvällstid,för många överfall, blir rädd bara jag tänker på att gå där!!! Måste bara påpeka jag är inte rasist!!!!

De som bor där, har de tillgång till bil, hittar de i trakterna kring Boden? Nej, det alternativet är långsökt.
Citera
2013-05-13, 08:54
Recently registered
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De som bor där, har de tillgång till bil, hittar de i trakterna kring Boden? Nej, det alternativet är långsökt.
Kanske inte men älven ligger just nedanför gångvägen.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in