2013-05-11, 18:40
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbotte
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7650947

Jag är ganska säker på att NSD läser denna tråd.

Ja, kan säga som så att nästan alla dags/kvällstidningar kollar flashback.
Citera
2013-05-11, 18:41
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det skulle visa sig att det är på det viset så tycker jag att hon ska tvingas jobba ihop en flygbiljett till Thailand och dra dit för evig tid, men det är kanske precis det hon vill.

Ja, hon deltar ju i tävlingen "Vi som gömmer oss bland fortifikationer i Boden och kan vinna en resa till Thailand om vi lyckas hålla oss borta i sju dagar"...

En norrländsk variant på "Hunger games" eller hur tänkte du där?
Citera
2013-05-11, 18:43
Medlem
mjayzs avatar
Citat:
Då kanske du kan fråga dem vem vännen är också, en studiekamrat kanske?

Har redan frågat det. Men ingen i deras klass stämmer in, vare sig ålder eller bostadsort.
Kan ju självklart vara någon person i en annan klass. Jag luskar vidare.
Citera
2013-05-11, 18:46
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Jag får konstiga vibbar av den där glasögonprydde herren MB på facebook, han verkar helt klart tänd på VB, hans namn dyker upp överallt. Om såna där äckliga gubbjävlar håller på att nätragga på henne varför låter hon dom hålla på? Hon kanske har anammat den där ålderskillnads-kulturen från Thailand, i sånt fall så är d nog nåt sånt som ligger bakom. Då är d nåt sexuellt rovdjur av modell äldre som har stalkat henne (därav anmälningarna, dock ej så allvarliga så att det bedöms som hotfullt) och sedan kidnappat/våldtagit/mördat. Kolla upp den där MB säger jag bara.
Citera
2013-05-11, 18:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Ja, hon deltar ju i tävlingen "Vi som gömmer oss bland fortifikationer i Boden och kan vinna en resa till Thailand om vi lyckas hålla oss borta i sju dagar"...

En norrländsk variant på "Hunger games" eller hur tänkte du där?

Jag tänkte att om hon håller sig undan frivilligt och känner till pådraget utan att ge sig till känna så bör hon sättas på ett flyg till Thailand per omgående när hon hittas. Hon har kanske en längtan dit men har inte råd, så det blir inte mycket till spott och spe på henne i så fall, dock har hon inte här att göra om det visar sig att hon orsakar skattebetalarna enorma kostnader utan ett synnerligen godtagbart skäl för det.

Och nej, jag har ingen snedvriden syn på människors lika värde, är inte rasist eller SD sympatisör. Dock har jag en i mitt tycke balanserad och nykter syn på vad svenska folket ska behöva tåla i form av galna upptåg.
Senast redigerad av OY 2013-05-11 kl. 18:50.
Citera
2013-05-11, 18:51
Medlem
Det är någonting väldigt konstigt med alla dom där polisanmälningarna. För när en person försvinner som gjort anmälningar så har polisen inga som helst problem att säga "Den försvunne har gjort en anmälan om misshandel mot en person". Nu är dom tysta. Dom säger även "Flertalet", vilket är betydligt fler än 2, 3, 4 stycken. Då heter det "några", "ett par" osv. Flertalet = Väldigt många. Tycker snarare det låter som 15-20. Man anar även en uppgivenhet i polisens sätt att formulera sig. Som om dom inte har trott på dom. Anmälde hon folk till höger och vänster tro? Det är någonting konstigt. Som att polisen inte bryr sig om anmälningarna.
Citera
2013-05-11, 18:53
Medlem
KiaWs avatar
Enligt N*Belle K* P S*b är C*t F*nt* hennes syster och VB hennes kusin. Det ska finnas en bror också som av någon anledning har samma efternamn som VB trots att han också borde vara kusin då:
http://www.facebook.com/maebell.nongfanta/about

CF har ju med anledning av kommentarer på MPS antagits vara mamman, men det är nog så att mamman kanske inte har något facebookkonto och därmed lånat det.
Det stämmer lite bättre med övrig info, som tex en förlovning ganska nyligen, det är kanske inte så vanligt när det gäller en gift kvinna i den åldern mamman är.
Citera
2013-05-11, 18:55
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Jag tänkte att om hon håller sig undan frivilligt och känner till pådraget utan att ge sig till känna så bör hon sättas på ett flyg till Thailand per omgående när hon hittas. Hon har kanske en längtan dit men har inte råd, så det blir inte mycket till spott och spe på henne i så fall, dock har hon inte här att göra om det visar sig att hon orsakar skattebetalarna enorma kostnader utan ett synnerligen godtagbart skäl för det.

Och nej, jag har ingen snedvriden syn på människors lika värde, är inte rasist eller SD sympatisör. Dock har jag en i mitt tycke balanserad och nykter syn på vad svenska folket ska behöva tåla i form av galna upptåg.

Håller med dig om att om hon nu har hållt sig borta frivilligt så är d helt sjukt och borde straffas rättsligt, men varför hålla på att hänvisa till födelselandet om hon nu bor i sverige och är svensk medborgare? Alla svenskar som håller på så då? vart ska vi skicka dom? Tänker t.ex. på den där fittan som "försvann" i egypten medan hon knullade araber och sket i sitt nya jobb, eller den där äckliga kråkan som blev "kidnappad" ner till GBG, men i själva verket bara höll sig undan frivilligt.
Citera
2013-05-11, 18:57
Medlem
Citat:

Det är ju inte omöjligt att en person av någon anledning vill hålla sig för sig själv. Men däremot vara så välplanerad att man tex inte använder betalkort under en hel vecka.. Nä om nån blir nedstämd så, visst slå av telefonen och så. Men som sagt vad skulle människan leva av om hon håller sig undan frivilligt.
Citera
2013-05-11, 18:59
Medlem
Oavsett bakgrund till fb-uppdateringar så tror jag dessa nya omständigheter kommer leda till gåtans lösning inom kort!

Blir inte heller förvånad om MPS nästa skallgång ställs in med kort varsel.
I så fall är försvinnandet förmodligen fejk!

Om det inte ställs in så tyder det troligen på att polis arbetar efter teorin att någon har tillgång till hennes konto eller tvingar henne att skriva.

Nej! MPS är inte POLISEN, men de arbetar i nära samarbete och MPS håller sig uppdaterade.
Citera
2013-05-11, 18:59
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Hennes Facebook-konto aktivt senaste dygnet
Citat:
Statusuppdateringen lades ut vid 23-tiden på lördagen och har gillats antingen av [VB] själv eller någon med tillgång till hennes Facebook.

Polisen ska nu försöka få reda på mer, och har kontaktat Facebook vars servrar finns i USA.

– Men rent allmänt kan jag säga att USA har speciella regler och i bland kan det vara svårt att få upplysningar därifrån.

Har hennes mobiltelefon varit aktiv sedan lördagen då hon försvann?

– Det är inget jag kan kommentera.
Varför har polisen blivit förtegen med det helt plötsligt?
Citera
2013-05-11, 19:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Håller med dig om att om hon nu har hållt sig borta frivilligt så är d helt sjukt och borde straffas rättsligt, men varför hålla på att hänvisa till födelselandet om hon nu bor i sverige och är svensk medborgare? Alla svenskar som håller på så då? vart ska vi skicka dom? Tänker t.ex. på den där fittan som "försvann" i egypten medan hon knullade araber och sket i sitt nya jobb, eller den där äckliga kråkan som blev "kidnappad" ner till GBG, men i själva verket bara höll sig undan frivilligt.

Okej, det var kanske lite väl förhastat, ett uttryck för en ilska jag inte borde ha då vi ännu inte vet om hon gäckar polisen. Men om det visar sig att det är på det viset bör hon straffas, men det kan vi diskutera om det blir aktuellt.

Vad säger ni, tror ni att hon lever och gäckar polisen, eller är det troligare att någon vän/släkting har tillgång till kontot och spelar oss ett spratt, eller att en kidnappare/mördare tvingat av henne inloggningsuppgifter? Det sistnämnda känns mindre troligt, går ju att spåra var denne person opererar ifrån kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in