2013-05-13, 08:58
Medlem
highfives avatar
Tänker på videon hon spelat in och som också finns på hennes FB-sida. Jämför animeringen med eldklotet och så går ni in på han med "eld i hårets" FB och kollar hans film. Visst är det likt?

http://umenytt.se/2013/05/11/vatchareeya-bangsuan-boden-bortrovad-av-utomjordingar-video/

Sen hör man en mansröst på VB videon också när det smäller.

För övrigt verkar det vara så att lärar *nd*rs FB är stängd.
Citera
2013-05-13, 09:01
Medlem
Woolyhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Ja hon verkar väldigt förtjust i Ander(s). Han har också ARR Produktion son hon gillar sidan på, i övrigt är det bara ca 35 andra som gillar den om jag minns rätt. Funderade på vem som tagit bilderna på henne, alltså de bilder hon har på FB son uppenbart är tagna av fotograf och det är nog Ander(s) skulle jag tro. Tänkte på en annan sak angående Annikas kommentar om kackerlacka. Vad är dessa kända för? Snabb förökning. Där har vi ett motiv för vilken gift man som helst, tänk om VB var gravid?! Hoppas farbror blå har möjlighet att ta ut eventuella sjukhusjournaler på VB.

Inte omöjligt, jag kollade hennes youtube-konto, där hade hon kommenterat minst 2 st videos på dödföda barn, det skulle hon antagligen inte gjort om det inte var för att hon är / varit i samma sits antagligen.. bara en teori.
Citera
2013-05-13, 09:02
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Folk som tar livet av sig brukar inte ta med sig plånbok, kort och andra värdesaker. Så att utesluta naturligt försvinnande tycker jag är lite sådär.

Vill inte käfta men är nyfiken. Hur vet du att det förhåller sig så? Min uppfattning är att det påverkas av ett antal faktorer. Dels om det är ett sedan en tid planerat självmord. Dels varför man tar livet av sig.
Citera
2013-05-13, 09:03
Bannlyst
Citat:
Folk som tar livet av sig brukar inte ta med sig plånbok, kort och andra värdesaker. Så att utesluta naturligt försvinnande tycker jag är lite sådär.

Så självmord är naturligt?
Citera
2013-05-13, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Har du någon källa till det där, länka gärna till den.

Nej. Har fått det från polisen.
Det kommer nog ut i dag, men det lär stämma. Denna källa har aldrig svikit.
Citera
2013-05-13, 09:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tänker på videon hon spelat in och som också finns på hennes FB-sida. Jämför animeringen med eldklotet och så går ni in på han med "eld i hårets" FB och kollar hans film. Visst är det likt?

http://umenytt.se/2013/05/11/vatchareeya-bangsuan-boden-bortrovad-av-utomjordingar-video/

Sen hör man en mansröst på VB videon också när det smäller.

För övrigt verkar det vara så att lärar *nd*rs FB är stängd.

Verkar vara samma typ av effekt, men är de släkt på något vis är det kanske inget konstigt. Vem har lärt henne filmeffekter, var väl någon filmare nämnd här har jag för mig?

Vad är det för lärare du syftar på?
Citera
2013-05-13, 09:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Verkar vara samma typ av effekt, men är de släkt på något vis är det kanske inget konstigt. Vem har lärt henne filmeffekter, var väl någon filmare nämnd här har jag för mig?

Vad är det för lärare du syftar på?

Nej. De är inte släkt. Däremot är styvpappan och eld i hårets broder vänner på FB. Läraren nämndes i tråden för cirka tio sidor sedan. Lärare på Björknäs gymnasiet i Boden. Filmaren är S*bast**n S*ur* , men han känns lite utanför det hela. Boende på Bodsvedjan dock.
Citera
2013-05-13, 09:11
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen bör ha sökt på troliga platser för självmord om det är bedömt som sannolikt att hon kan ha gjort det. MSO metoden omfattar även självmordsalternativet, och då tar man reda på vilka platser den saknade har anknytning till, starka känslomässiga band till, m.m.

Det finns inga "sannorlika" platser för självmord. Hon kan ha hoppat i älven och då hittar inte MPS eller polisen henne om de bara söker på marken.
Citera
2013-05-13, 09:13
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Så självmord är naturligt?

Ja, det är ett naturligt fösvinnande såtillvida att hon inte blivit kidnappad av en pedofil/våldtäktsman/anders eklund psykopat i ett samhälle som är väldigt litet dessutom.
Citera
2013-05-13, 09:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det finns inga "sannorlika" platser för självmord. Hon kan ha hoppat i älven och då hittar inte MPS eller polisen henne om de bara söker på marken.

Polisen har sökt med hund på älven. Men jag förmodar att vattnet är så strömt att en kropp snabbt kan ha flutit i väg långa sträckor. Söket gjordes ju flera dagar senare.
Citera
2013-05-13, 09:17
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Polisen har sökt med hund på älven. Men jag förmodar att vattnet är så strömt att en kropp snabbt kan ha flutit i väg långa sträckor. Söket gjordes ju flera dagar senare.

Ja luleå älv är väldigt strömt på flertal ställen så även om hon finns i älven han den ligga och "snurra" i en virvel ändå tills det börjar bildas gaser och flyter upp.
Citera
2013-05-13, 09:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja luleå älv är väldigt strömt på flertal ställen så även om hon finns i älven han den ligga och "snurra" i en virvel ändå tills det börjar bildas gaser och flyter upp.

Å, fy sjutton, det låter inget vidare. Jag antar att vattentemperaturen håller sig under tio grader året runt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in