Citat:
Ursprungligen postat av Evaldo
Den
29e november 2011 har VB skrivit detta på hans fb-logg:
"JAg vill inte fråga men jag måste fråga har du Ica/coop kort? hur sätta man in pengarna på kortet? jag fick ica kortet i torsdags och vet inte hur man använda den :=)" Lite märkligt, enligt mig.
Exakt en vecka senare dvs. den
6e december 2011 har VB delat en länk på hans logg där det är en video på 2 hundar som äter. Antar att And*rs blir less på henne och tar bort henne som vän på FB. Det gör du såklart henne ledsen och det är då nästa dag VB twittrar om att "And*rs ,My teacher , took me away from his friends list

I think he doesn't like me."
Den här And*rs blir bara mer och mer intressant för mig. En sak som jag inte begriper är att han har 3 följare på Facebook varav en utav dom är Chr*stian S*lberg som nämns längre bak i tråden. Är det så att den här killen försöker ta reda på någonting om sin vän VB? Eller vet han någonting men berättar inte? Kan VB ha gått/åkt till And*rs efteråt? Hmm...
Hon blev alltså borttagen på vänlistan både av And*rs, den forne läraren, och karatetränaren? Hon sökte sig till äldre män (även om hon hade med dem att göra i olika sammanhang)? Kan man tänka sig att hon saknade en far?
Vi vet inget om hennes bakgrund, men hon kom hit med sin mor? Kanske blev dessa avvisanden för mycket för en tjej med tungt bagage? Vem är hennes far? Hur levde hon i Thailand?
Jag börjar tro att hon kanske var mycket olycklig ändå, och det på grund av många avvisanden i kombination med jobbig uppväxt (gissning, vet vi inget om) samt eventuellt handikapp (gissning, vet vi inget om). Hon sökte mycket kontakt... och blev kallad "kackerlacka"? Ska man se det hur denna synvinkeln är det inte omöjligt att hon blev aggressiv mot sig själv, och begick självmord. Sådant kan hända utan varningar innan.
Betänk i vilken ålder hon kom hit, 12 år. Precis när puberteten drar igång för många, tonåren inleds och därmed den viktiga frigörelsen från föräldrarna. Hur kan ett barn frigöra sig, som blivit uppryckt från sin trygghet, sin invanda miljön? Det blir en dubbel belastning på ett barn, något hon kanske senare haft svårt att hantera? Hon sökte trygghet, men blev avvisad, ingen förstod hennes behov? Hon har gjort en extrem resa, bytt kultur, hamnat i mörka, kalla Norrland. Allt är annorlunda, det finns inte något att känna igen. Klart att hon utvecklat en melankolisk, längtande sida, eller? Jag tycker att det är lätt att förstå. Hon kan ha varit en annan person hemma i Thailand, med sin thailändska identitet, än den hon blev här.
En del pratar om att hon var lite utanför i klassen. Hur lätt är det att snabbt glida in i gemenskapen för en person som kanske inte kan språket,
och kanske har sorg? Hon kanske saknade sitt liv, sina kompisar, sin miljö. Kanske ska allt som hänt, hennes personlighet, hennes intressen, hennes olika facebook-konton, ses i ljuset av detta? Hon har fått bygga en ny identitet, i en miljö som starkt präglas av fördomar mot thailändska kvinnor. Se bara hur denna tråd spottat på henne...
Jag hoppas att hon tagit en timeout hos en kärleksfull person, och att hon kommer tillbaka snart. Tyvärr tror jag nu att hon kanske hoppat i älven. Våren, med det obarmhärtiga ljuset, är för en del extra plågsam, då kommer mycket smärta fram. Med tanke på årstiden och hennes kanske många personliga sorger kan det här ligga nära till hands att tro. Om det inte ligger till på det här viset, tror jag på någon okänd gm, jag vill avskriva varenda kotte i hennes omgivning. Tror att allt är stora härvor av mänskliga tillkortakommanden, missförstånd och att allt eskalerat åt fel håll. Om något går fel, är det stor risk att andra händelser krokar i, och så blir personen stigmatiserad av sin omgivning. Kan något sådant ha hänt henne? "Kackerlacka" enligt karatefrun?