2013-05-22, 16:59
Bannlyst
Varför lägger man inte bara liket i en tunna och fyller på med kaustiksoda och vatten?
Borde ju göra stor skada snabbt på kroppen. Ett par dagar i skogen och allt borde vara lugnt.
Citera
Medlem
Typists avatar
http://www.24norrbotten.se/ säger "enligt uppgifter till Norrbottens Kuriren"? Varför står det inte på kurirens hemsida om de ringat in en misstänkt, borde ju vara viktigare än alla andra pressmeddelanden de annonserat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Inte ens polisens hundar reagerade, enligt uppgifter i media, så varför skulle vanliga hundar göra det.

Mina reagerar på levande människa.
Mina reagerar inte alls när vi passerar gammalt dött djur men väl levande djur.

Passera bro där gubbe satt och fiskade under bron, hunden markerar at det är någon under bron.
Passera död grävling-ointressant.
Levande grävling.högintressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Varför ringar man in honom? Var hämtar man inte bara honom och har honom i förvar tills de fått bevisen klara? Jag menar nu kan han ju ta livet av sig .

Vet vi att man inte redan har plockat in honom?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
VB hade omvittnat stort behov av bekräftelse, och jag förmodar att hon då led av låg självkänsla, ett resultat av lång tids mobbing. Detta kan ha gjort att hon körde över varningsklockor och gjorde henne mer utsatt. Hon hade kanske aldrig ens sett åt den här personen, om varningssystemet fungerat. Mina cents.
Citera
2013-05-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Varför ringar man in honom? Var hämtar man inte bara honom och har honom i förvar tills de fått bevisen klara? Jag menar nu kan han ju ta livet av sig .

Ja "ringar in" låter märkligt. Det är ungefär som om det stod en massa poliser runt huset och inte vågade gå in. På nyhetsinslaget visar dom ju dessutom en bild på KJs hus så det är ju ingen tvekan om att det är han det är fråga om. Nu är det väl bara att gå in och plocka honom om dom inte redan har gjort det.
Citera
2013-05-22, 17:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlies17
Min andra hälft har idag varit med och gjort fyndet bakom huset. Inom någon timme kan jag berätta exakt vad de hittat. Men hen sa över telefon att "de va grisigt"

Även om du vet, tänk på att läsare i tråden inte har tillgång till krishjälp, även saker i text kan skada. Ta det lite lugnt med informationen, även för hennes anhöriga. Allt berättar polisen inte ens för anhöriga.
Citera
2013-05-22, 17:02
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Vadå bästa plats. I det här huset blir dom garanterat hittade efter ett tag. Det finns folk som rör sig i skogarna och soft airgun-folk som leker krig. Det hade varit mycket bättre att lägga dom helt öppet så att djur hade kunnat äta upp dom. Men lägger man dom i ett hus så blir dom liggande tills någon går in i huset. Dessutom kunde ju MPS se delarna när dom tittade in genom fönstergluggen. Hade han velat gömma dom hade dom väl inte legat mitt på golvet.
Nej nu får det vara slut med det här tramset. Delarna låg där dom låg för att dom skulle hittas.

Vad är det som säger dig att styckningen inte kan ha skett i huset? En ramp upp till ett uppbrutet fönster.. lättare att få in en hel kropp. Hinner inte slutföra styckningen, delar blir kvar, påbörjar nedgrävningen av bålen, hinner inte det heller, varför kan man bara ponera i. Stress? Dessutom bör nog djur ha kunnat hitta in genom hålet i fönstret om det var så stort att MPS kunnat "titta direkt in".. och känt lukten... ? Så öppet låg de ju faktiskt, kan man säga.
Citera
Bannlyst
Jag tror faktiskt 24Norrbotten mest "hottar upp" gamla nyheter, alltså skriken osv som underförstått kommer från KJ:s grannar. Som man möjligen haft kontakt med.
Man drar alltså en rövare, eftersom det är 100 procent säkert att polisen kommer höra KJ igen i någon form. Att inte göra det vore ju löjligt.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Även om du vet, tänk på att läsare i tråden inte har tillgång till krishjälp, även saker i text kan skada. Ta det lite lugnt med informationen, även för hennes anhöriga. Allt berättar polisen inte ens för anhöriga.

Lägg av! Jag vill ha full information om fynden. Styr inte tråden på det viset.

Citat:
Ursprungligen postat av Charlies17
Min andra hälft har idag varit med och gjort fyndet bakom huset. Inom någon timme kan jag berätta exakt vad de hittat. Men hen sa över telefon att "de va grisigt"

Man tackar och avvaktar din information och här råder ingen censur oavsett vad du skriver om då det gäller fynden.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-22 kl. 17:05.
Citera
2013-05-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Vad är det som säger dig att styckningen inte kan ha skett i huset? En ramp upp till ett uppbrutet fönster.. lättare att få in en hel kropp. Hinner inte slutföra styckningen, delar blir kvar, påbörjar nedgrävningen av bålen, hinner inte det heller, varför kan man bara ponera i. Stress? Dessutom bör nog djur ha kunnat hitta in genom hålet i fönstret om det var så stort att MPS kunnat "titta direkt in".. och känt lukten... ? Så öppet låg de ju faktiskt, kan man säga.

Polisen har väl uttalat sig om att det inte är troligt att huset är styckplatsen?
Citera
2013-05-22, 17:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Jag vet inte varför du läser denna tråd om du är känslig. Alla här är över 18, iaf är gränsen så. Här läggs det upp så mycket FUP med vidrigt innehåll. Det man kan göra om det är väldigt stötande är att lägga det i en "spoiler" så förstår alla att det KAN innehålla info som kanske inte är så trevlig.

Jag ser fram emot informationen och jag tror fler än jag gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in