2013-06-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
NSD har idag den 4/6 publicerat en tidslinje i fallet som inte överensstämmer med vad Efterlyst uppgett vad gäller dagen för anmälan om hennes försvinnande. NSD påstår idag att anmälan kom in den 7 maj.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7681147

Varför dessa så helt olika uppgifter på punkten om när anmälan om hennes försvinnande kom in?

Troligtvis följande,

första kontakten tas med polisen söndag 5 maj om att hon är försvunnen, polisen får ca 20 st/dag i sverige, man ligger lågt, kollar upp vissa ledtrådar, olyckor etc, sen anmäls hon formellt försvunnen tisdag 7 maj för hon har fortfarande inte återkommit hem och anmälaren anser det är orimligt att hon är borta frivilligt.
Citera
2013-06-05, 00:02
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Antingen är det ju så som du skriver det med hennes ex.. Eller kan det vara något polisen inte vet säkert och kollar upp. Eller vet dom säkert. Har det något med anknytning till KJ att så kommer det ju stå i FUP!

Det känns som att det är fler inblandade, medhjälpare, eller iallafall vet något mer:/

Det finns säkert människors i KJs närhet som vet mer än vad de berättat till polisen. Men medhjälpare...njae, tror polisen hade blivit varse om det vid det här laget faktiskt. Men visst det är ju inte omöjligt.

Eller tänker du på medhjälpare- som i att någon har hjälpt honom att städa eller göra sig av med bevisföremål?
Citera
2013-06-05, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robberazz
'
Det var ju mycket prat om det där tidigare, men sen blev det knäpptyst... så undra om polisen utreder nånting ang. hoten mot VB... Det var väll karate tränaren och/eller hans fru som hotat VB och blivit anmäld vad jag vet iaf...

De vänder på varenda sten ikring VB, bekanta, vänner mm så att man inte missar något om man mot förmodan är inne på fel spår med MtGM.
Samma gäller givetvis MtGM och hans vänner och krets.
Citera
2013-06-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Synd att det inte finns någon precisering av tidpunkten för iakttagelsen. Det skulle underlätta att bestämma vilken tid kroppsdelarna kom dit.
dom borde kanske kommit dit 14-15 maj å första fyndet gjordes 20maj på kvällen
Citera
2013-06-05, 00:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
dom borde kanske kommit dit 14-15 maj å första fyndet gjordes 20maj på kvällen
Nej, enligt Akrobaten0808 kom de tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jag kan gå in och bekräfta killen och tipset om korpar.

Var o bowlade i Boden helgen efter 4,5 maj, o då berättade en vän till mig att en annan vän hade sett dessa korpar
på en löprunda kring nu FP.

Jag hälsade min vän att hälsa denna vän att pronto ringa polisen eller MPS. (inte någon vän till min vän som jag känner eller ens har träffat, helt annan umgängeskrets)
kompisen skulle göra sitt bästa att övertala snubben att ringa snuten.

Så jag kan INTYGA ATT KILLEN INTE LJUGER OM TIPSET OCH ATT HAN FAKTISKT RINGDE IN TILL EFTERLYST. För jag frågade min vän ett tag senare om snubben ringt snuten, min polare sa ja det har han, efter att alla tjatade på han så ringde han.

Idioter på efterlyst
Citera
2013-06-05, 00:16
Medlem
Citat:
Nej, enligt Akrobaten0808 kom de tidigare.
aha ok 10-12 maj då
Citera
2013-06-05, 00:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
varför sa han inte bara att han satt på hans brorsas ex. ifall han inte äns har någon halv eller styv syrra.
Nej du dina fåglar sätter jag inte många spänn på..

Det här vill jag fråga om. Du säger att KJ skulle ha varit med brorsans ex, och att KJ kallade broderns ex för "halvsyster". Stämmer det? I så fall tycker jag att bröderna kanske har en lite oklar historik ihop. Det är väl ändå ganska ovanligt och konstigt att man gör så?
Citera
2013-06-05, 00:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Synd att det inte finns någon precisering av tidpunkten för iakttagelsen. Det skulle underlätta att bestämma vilken tid kroppsdelarna kom dit.
Det enda jag hittar, https://www.flashback.org/sp43536828
Citera
2013-06-05, 00:32
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robberazz
'
Det var ju mycket prat om det där tidigare, men sen blev det knäpptyst... så undra om polisen utreder nånting ang. hoten mot VB... Det var väll karate tränaren och/eller hans fru som hotat VB och blivit anmäld vad jag vet iaf...

Tror jag av nån anledning inte det var...låter som ett rykte i en skandalsugen småstad..
Citera
2013-06-05, 00:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Som jag sa förr, grabben i huset hade skrivit från hennes fb konto.
Enligt rykten i en skola. Brukar inte tro på rykten, men det kan säkert stämma.

Nyfiken på det här också. Går ryktet att AB skrivit på ANs facebook? Vadå?
Citera
2013-06-05, 00:36
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Antingen är det ju så som du skriver det med hennes ex.. Eller kan det vara något polisen inte vet säkert och kollar upp. Eller vet dom säkert. Har det något med anknytning till KJ att så kommer det ju stå i FUP!

Det känns som att det är fler inblandade, medhjälpare, eller iallafall vet något mer:/

Polisen vet med största säkerhet vad anmälningarna gäller, tror inte det har något att göra med det som hänt. Men vad vet man..
Jag lutar oxå åt att fler är inblandade, någon nära vän till KJ med liknande intressen. Kanske allt börjat på skoj och urartat. Däremot tror jag att han själv utfört själva styckningen, det känns inte som en gruppaktivitet. Men återigen, vad vet man egentligen?
Citera
2013-06-05, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Tror jag av nån anledning inte det var...låter som ett rykte i en skandalsugen småstad..

all denna info kommer från Svensk Media... och inte genom några tjattriga bodensare
det var min syster som berättade att hon läst detta, så jag har ingen källa att stärka det med dock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in