2013-06-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Inte utan personens samtycke ( underskrift) .. Om personen i fråga är myndig ålder

Läkarintyg ska bifogas.

På samma ansökan kan man skriva in förslag på VEM man vill ska bli ens
godman.
Japp
Sedan bestämmer tingsrätten om man är lämplig som god man eller ej.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
var det inte 9 hugg?

Två dödande och sju som var placerade intill varandra och kanske i form av skiss eller mönster enligt en sk fågel.
Citera
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Har sökt men kan inte hitta vars informationen om att han sitter på rättspsyk i Öjebyn kommer ifrån. Någon som vet vem som delgett tidningarna detta?

Det framgår av åklagarens anmälan, 2013-05-31, om häktning på sannolika skäl.

Citat:
FÖRVARINGSPLATS
Rättspsykiatrin i Öjebyn

Tillägg: Det framgår alltså av en allmän handling hos tingsrätten.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-03 kl. 22:59.
Citera
2013-06-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem har sagt att benen var uppspikade, det har jag missat i så fall?

någon "ny" kom med info där källor till h*n skulle ha skvallrat att bla benen var uppspikade på väggen. om det inte är borttaget finns det lite längre bak i tråden.
Citera
2013-06-03, 22:54
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Instämmer helt i det du säger. Det som pågår här - och bland människorna i Boden - är ingenting annat än en modern form av 1600-talets häxprocesser. Taktiken är densamma: att göra en höna av en fjäder. I takt med att tråden växer, blir spekulationerna om kroppsdelarnas placering allt vidrigare. Den ene vill överträffa den andre. Hur många varianter på benens placering i huset finns det nu? De låg ner, stod lutade mot väggen, var upphängda i rep i taket - i ett kryss dessutom - och dagens senaste var väl att de var uppspikade i taket eller på väggen, jag minns inte nu. Och som om det inte räckte med detta, får vi nu "veta" att BO hade fått håret avrakat, tänderna utslitna och livmodern bortsprättad! Räcker det inte med att vi vet att den stackars, unga kvinnan är död? Måste ni fortsätta att skända henne och hennes minne även in i döden?
Vi borde alla besinna oss och visa respekt. Men somliga här har väldigt svårt för det. Det är sorgligt. Har ni aldrig tänkt på att ställa frågan: Om det varit min syster, mamma eller nära vän som dött under så vidriga omständigheter, hade ni då velat att hennes namn dragits i smutsen på samma sätt? Jag tror inte det
Jag skulle nog vara jäkligt nöjd om rätt GM åkte fast. Och jag tror att majoriteten i tråden inget hellre önskar än att VBs baneman ska få sona.
De anhöriga kommer att få höra sanningen, kanske ännu värre än vad som skrivs i tråden.
Dessutom tvivlar jag på att de har ork att läsa på Flashback.
Citera
2013-06-03, 22:56
Medlem
bekräftar du sammanblandningen ??
eller har advokat JK dubbla lojaliteter ??

jag tror jag ger upp med denna tråd igen

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Han fungerar som simtränare numera. Bl a varit Sundsvall och Älvsbyn.
Citera
2013-06-03, 22:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Vad det beträffar styckningen är det ju ganska intressant om den är gjord på ett anatomiskt sätt eller bara med kniv/såg eller yxa på chansartade ställen. Det är ju inte omöjligt att stycka utan såg om man tar varje del vid leder. Tror inte att någon som inte varit med och skurit ner ett djur (läs jakt) klarar att dela en kropp vid lederna. Detta skulle i så fall tyda på ganska mycket mer blod/vätska när muskler delas än när man tar det i naturliga hinnor. Så som någon var inne på, har denna häktade gentleman någon erfarenhet av jakt?

Han har nog använt motorsåg. Lätt att låta kedjan gå över ansiktet också.
Citera
2013-06-03, 22:57
Medlem
Citat:
Har sökt men kan inte hitta vars informationen om att han sitter på rättspsyk i Öjebyn kommer ifrån. Någon som vet vem som delgett tidningarna detta?
Här har du en artikel

http://www.nsd.se/nyheter//artikel.aspx?articleid=7687920
Citera
2013-06-03, 23:00
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Suck!!

Tror du att KJ är så pass klar i skallen att han kan skilja på fantasi och verklighet?

Det finns skäl till varför man som förälder agerar i vissa lägen och jag skulle inte ens komma på tanken att lägga in en ansökan om att bli god man för något av mina barn om det inte fanns allvarliga brister i dennes sätt att hantera sitt förhållande till samhället.

Uppenbarligen har KJ,s föräldrar haft den oron att han inte fullt ut fungerar som vi andra.

Vet man säkert att det är KJ:s föräldrar/förälder som sökt god man för sonen? Vi vet att pappan är god man, men var han också sökande? Det kan faktiskt röra sig om person utanför familjen.
Citera
2013-06-03, 23:04
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Han har nog använt motorsåg. Lätt att låta kedjan gå över ansiktet också.

Då lär det ju finnas spår utspridda över halva Norrbotten...
Citera
2013-06-03, 23:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Vet man säkert att det är KJ:s föräldrar/förälder som sökt god man för sonen? Vi vet att pappan är god man, men var han också sökande? Det kan faktiskt röra sig om person utanför familjen.

Helt osannolikt att det är någon utanför som sökt, men allt finns ju i tingsrättens arkiv, jag tror att MrsMagoo länkade till ärendenummer men är inte helt säker.

KJ,s far är i alla fall god man och bara det indikerar att familjen är medveten om att KJ inte är riktigt som vi andra.
Citera
2013-06-03, 23:05
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

Det framgick av häktningsframställan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in