2013-06-05, 00:40
Medlem
MegaLomanis avatar
Nu får jag komma med en gissning. Om händerna skulle hittas, t ex i en soptunna utmed vägen, så kommer de att ligga i en gul plastpåse från ICA Boden med KJ fingeravtryck på.
Det är klart att de finns där. Hon fick ju plastpåsen av honom för att bära hem sina böcker i, eller hur?

Det är också den påsen, som legat i skuffen på KJ bil och läckt lite, gissar jag vidare.

Vi vet ju inte vad polisen hittat i KJ lägenhet. Undrar just, om de funnit ett enda spår av, att hon någonsin varit där?

Vem var det för övrigt, som kom på att KJ var pluggkompisen? Mamman visste det tydligen inte, men så snart efterlysningen kom ut hos MPS med flera, så visste alla att hon skulle till en kompis för att plugga inför en tenta. KJ fick kanske veta det den vägen också.

Det har visserligen antytts att VB var lite originell av sig i vissa avseenden, men om hon skulle plugga inför en tenta i något hårdtuggat tekniskt ämne, varför skulle då detta ske just hos ett tidigare ex, som själv dessutom verkade kunna ha vissa deduktiva svårigheter?
Senast redigerad av MegaLomani 2013-06-05 kl. 00:43.
Citera
2013-06-05, 00:44
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robberazz
all denna info kommer från Svensk Media... och inte genom några tjattriga bodensare
det var min syster som berättade att hon läst detta, så jag har ingen källa att stärka det med dock!

Måste missat det. Hur löd rubriken tro "bedragen karate fru hotar student för sexuella trakasserier" eller kanske "karatetränaren -jag ville inte men hon tvingade mig!" Nja...jag vet inte..orkar inte kolla heller då det känns mindre intressant för tillfället.
Citera
2013-06-05, 00:52
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det här vill jag fråga om. Du säger att KJ skulle ha varit med brorsans ex, och att KJ kallade broderns ex för "halvsyster". Stämmer det? I så fall tycker jag att bröderna kanske har en lite oklar historik ihop. Det är väl ändå ganska ovanligt och konstigt att man gör så?

Tror inte det är så ovanligt... Nu kanske det är mina fördomar som talar, men när det inte finns så många att välja mellan så spelar kanske inte tidigare ligg så stor roll...
Däremot att skryta om att ha legat med syrran är inte normalt i mina ögon. Men det är å andra sidan inte mord heller..
Citera
2013-06-05, 00:55
Medlem
Cinnabars avatar
När nämns KJ första gången och av vem? Har kollat genom inläggen till sidan 24. Någon annan får ta över stafetten! (Läs alla inlägg också, lätt att förbise det som varit, kan finnas intressant information som glömts bort.)
Citera
2013-06-05, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
När nämns KJ första gången och av vem? Har kollat genom inläggen till sidan 24. Någon annan får ta över stafetten! (Läs alla inlägg också, lätt att förbise det som varit, kan finnas intressant information som glömts bort.)

Jag tror det var bodengrabb. Vid första Mp söket. Det var då de gått med varandra.

Men vad hände med bodengrabben...försvann han bara. Det kkonstigaste är att han var typ bland de första som nämner Kj. Och sen svamlar han till det med påsar och väskor och försvinner ur tråden. Jag tror att han är vän med Kj.Är säkert inblandad på någevis och försöker lägga hela skulden på Kj. Men drog från tråden när det för mycket frågor
Senast redigerad av mirakelmetoden 2013-06-05 kl. 01:48.
Citera
2013-06-05, 01:55
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
11/5 var Fallen Angel. Kolla på kartan söder om älven. Strax ovanför (cirka 200-300m) Aldersjön finns Väderkvarnshöjden. I det området var spelen. Området är inte genomsökt av MPS (åtminstone i organiserad form).

Detta låter som ett riktigt dåligt skämt.
Finns det någon karta som markerar ytterkanterna på de områden där det gjorts sök?
Citera
2013-06-05, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur pass noggrant i tid kan du precisera iakttagelsen?

Du jag ska kolla upp de ! Skrev tidigare i tråden ang detta
(För den som ids kolla upp det så kan ju lite närmare svar ges redan nu eftersom jag skrev i tråden ganska tätt inpå jag fick höra om korparna)

Men för ett mer korrekt svar måste jag kolla med polarn imorgon !
Citera
2013-06-05, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
aha ok 10-12 maj då

Nja, än tidigare. Bowlingen var ju helgen efter VB försvann. Och det var under bowlingen vi snackade
om det.

Så det bör ju vara mellan 5 maj- 10 maj (under veckan) som killen sett korparna.
Men jag måste kolla med kompisen och dubbelkolla vilken helg bowlingen var, minns inte exakt just nu.

Men som jag fattade det så hade killen som ringde in tipset känt att det var jävligt obehagligt med massa skrikande galna fåglar.. Första han tänkte var såklart - kadaver, typ ren eller nått. Att nån Björn fällt nå djur. Men han hade iaf fått en lustig känsla. Därför la han det på minnet o tillsist ringde han efter tjat från omgivningen.
Citera
2013-06-05, 02:16
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Finns det någon karta som markerar ytterkanterna på de områden där det gjorts sök?

Hittade bara den här länken, finns en karta också som är markerad. Vet inte om det var den du var intresserad av?

http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=3702
Citera
2013-06-05, 02:17
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson

Denna karta hittade jag

https://maps.google.com/maps/ms?msid=216088693186274238329.0004c12e9399cfa9b3c1 c&msa=0&ll=65.776634,21.628449&spn=0.015231,0.0660 47
Citera
2013-06-05, 02:25
Medlem
Cinnabars avatar
Om mordet är svartsjukerelaterat (starka känslor bakom styckmord) kan man tänka sig följande.
KJ stalkar VB, kollar av hennes statusar. Han vet var hon brukar motionera, och nu läser han att hon ska träffa någon annan efter det. Han söker upp henne där hon tränar och där tar det slut.

Kan brottsplatsen finnas nära motionsspåret, var brukade VB motionera? Var hon "planterad" i gula huset vid en annan motionsslinga för att KJ ville att omgivningen skulle tro att hon blivit överfallen av random när hon var ute och tränade? Det vi vet om fyndplatsen är att den ligger i nära anslutning till där folk brukar träna...

Var kan man löpträna på lagom avstånd från VBs adress? Det absolut viktigaste nu bör vara att hitta brottsplatsen.

Har någon sett KJ hos VB vid den tidpunkt när man tror att hon försvann? Kom ihåg att VBs mor inte vet när hon lämnade hemmet, eller hur, bara att det är mellan 15 och 16. Det är inte säkert att han ens var där. Motionärer i Boden bör försöka komma ihåg om de sett KJs bil nära motionsspårets start eller slut den här lördagen.

Ingen har sett VB lämna KJ, och jag tror inte alls hon varit där. Hon försvann redan när hon löptränade. Motion var viktigt för henne, därför tror jag inte att hon varken skulle ljuga om det, beskriva det fel eller hoppa över. Hon löptränade, och kom aldrig hem. Mer komplicerat än så här behöver det inte vara, tyvärr. Studierna däremot var väl inte "toppviktiga", utan här tror jag att VB kunde vara lite mer generös med sanningen. Hon skulle kanske "studera" senare, men i första hand träffa sin hemliga kille.

Jag tror verkligen inte att hon skulle hem till KJ. Kan någon bekräfta att de umgicks efter 2010? Då slutade hon kommentera KJ, han blev polisutredd för något, och hon gjorde också polisanmälningar.

VB hemlighöll något för sin mor tror jag, eftersom modern inte visste vem VB skulle träffa. Hon visste inte vem hon skulle ringa när VB försvann.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-05 kl. 02:35.
Citera
2013-06-05, 03:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Varför inte? De har hand om en hel del rättsfall uppe i norr. Övning ger färdighet som det brukar heta. Dessutom så avviker väl inte Luleå från statistiken desto mer när det gäller uppklarning på brott, vilket borde tala för att Luleåpolisen är lika kompetenta eller inkompetenta som riksgenomsnittet, eller?

Polisens insats kommer att nagelfaras i sömmarna och recenseras när utredningen är klar, det kan vi vara övertygade om. Huruvida betyget landar i en median mellan usel och fullödig återstår att se, och blir betyget allt annat än smickrande trampar "blame game" igång på tema: Vem bär ansvar för att insatsen inte blev bättre/effektivare ? Därefter blir det intressant att se om domstolarna har tillräcklig integritet att styra undan krav på att GM (och eventuella medbrottslingar) skall dömas till vård och inte till fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in