2013-05-12, 20:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Tveksamt att man ska ta livet av sig om man skriver så här...?

Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^

Då gör man väl inte heller smileytecken. Och vem är kompisen hon skulle besöka....vet man det?

Tror inte hon tänkte ta livet av sig klockan 15 00, men kanske sju timmar senare situationen en annan.
Citera
2013-05-12, 20:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Tänkte en tanke, om hon håller sig borta. Kan det vara hos Eldmannen? Han har inte yppat sig nått om att VB är borta? Han bor ju i skogen, på hans bilder kan man se att han har nån stuga ute i vildmarken? Kanske gömmer sig där?

Ja, allt är ju möjligt. Personer med aspergers brukar gärna umgås med folk i andra åldersgrupper än sin egen. Är hon hos någon, är det någon som är på samma våglängd, och är lojal med henne, antagligen en outsider på något sätt.
Citera
2013-05-12, 20:43
Medlem
highfives avatar
Citat:
Tänkte en tanke, om hon håller sig borta. Kan det vara hos Eldmannen? Han har inte yppat sig nått om att VB är borta? Han bor ju i skogen, på hans bilder kan man se att han har nån stuga ute i vildmarken? Kanske gömmer sig där?

Var inne på det i natt, men, men..

I filmen med råttorna och hjulet tycker jag mig se en kvinna sitta i en soffa cirka 1,20 in i filmen. Ju mer jag tittade desto osäkrare blir jag.

Däremot i filmen med marssvinen så hör man tydligt en kvinnoröst. Nu är inte filmerna efter den 4/5, men hon kan ju varit där tidigare också. Hur som helst så verkar R*k* M*k* må sämre än tidigare. Troligtvis har någon form av schizofreni och har ett skov nu.
Citera
2013-05-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tror inte hon tänkte ta livet av sig klockan 15 00, men kanske sju timmar senare situationen en annan.

precis. självmord klockas inte. man kommer inte på när man vaknar en dag att nu, nu är det dags att hänga sig i snaran. Självmordstankar är ofta något som finns med en person under längre tid. Det är en strid som en person kan ha med sig själv i många år. Man han ha en del personer eller saker som håller en kvar. Men tanken ligger vilandes i ens undermedvetna. Och det kan räcka med en liten liten detalj, en händelse som bryter mot visioner och förväntningar, som kan leda till ett beslut, oavsett vilken tid på dygnet det handlar om.
Citera
2013-05-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av da_grace
J*a*e N*** Blanda inte in Micke i de hela han skulle då aldrig göra nån något elakt
för 2 timmar sedan via mobil · Gilla

så någon på min Facebook känner honom!

Så varför har han ett brännbollsträ i kofferten?
Citera
2013-05-12, 20:47
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
En sak att fundera på är att personer med aspergers har dåligt lokalsinne, rent av uselt. kan ha detta handikapp.

Tror du att alla aspergare är stöpta i samma form? Jubelidiot!

I övrigt har det väl kommit fram ovanligt sparsamt om hennes person så att sitta här och dilla om diverse diagnoser tillför väl inget i det här läget mer än att fylla tråden med en massa strunt.
Citera
2013-05-12, 20:48
Medlem
Citat:
Hur vet du att VB inte var impulsiv? Om hon nu tagit sitt liv så lär hon nog varit åtminstone lite impulsiv? Sen kan du jämföra hennes tre FB-konton. Bl a fotona är väldigt olika. På ena kontot (det thailändska) har hon bara foton där hon ser bra ut, men på det svenska gör hon mest grimarser.

Det du beskriver är ofta en missvisande bild av borderline karaktären. Oftast finns det antingen ett neurotiskt drag eller psykotiskt drag.

Borderline är förlegat, numera heter det Bipolär om man nu ska sätta diagnos på någon.
Tycker vi ska akta oss för att sätta diagnos på VB, ingen här på flashback känner henne, vi vill diagnosstämpla henne för det hon skriver på FB.

Det vi vet om VB är:

Barnslig?
Få vänner?
Ingen vän som skrivit åt henne på facebook efter hennes försvinnande förrutom thaivänner?

Kan tyda på att hon haft svårt för att integrera socialt i det svenska samhället, och därmed har få vänner? - Skolan verkar ju ha fungerat gymnaiset, nu...universitetet. Kom till Sverige vid 12 års ålder, går man i 7:an då? Måste ju ha varit jättesvårt för henne att integrera med nya klasskamrater. Språket m.m. Lätt att man blir "utanför" för att man är annorlunda, och därmed kanske dragit sig tillbaka...hittade karaten, sociala koderna är svåra för VB vilket kan uppfattas som konstig av omgivningen....kanske inte vet hur man flirtat, flirtade med karatetränaren....frun blir asförbannad...VB förstår inte varför, vet inte när hon skall "ge sig".

Jag tror helt enkelt att det är inget "FEL" På VB.
Citera
2013-05-12, 20:50
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Tror du att alla aspergare är stöpta i samma form? Jubelidiot!

I övrigt har det väl kommit fram ovanligt sparsamt om hennes person så att sitta här och dilla om diverse diagnoser tillför väl inget i det här läget mer än att fylla tråden med en massa strunt.

Nej, det tror jag inte, så du kan spara invektivet. Det finns mycket som pekar i riktningen aspergers.
Olycklig kärlek, misstänkt stalkning av karatetränaren, nedsättande utrop från de drabbade, med mera.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-12 kl. 20:52.
Citera
2013-05-12, 20:52
Medlem
Scires avatar
Citat:

Det vi vet om VB är:

Barnslig?
Få vänner?
Ingen vän som skrivit åt henne på facebook efter hennes försvinnande förrutom thaivänner?

Och thailändska vänner, räknas inte de som vänner??
Citera
2013-05-12, 20:53
Medlem
Citat:
Var inne på det i natt, men, men..

I filmen med råttorna och hjulet tycker jag mig se en kvinna sitta i en soffa cirka 1,20 in i filmen. Ju mer jag tittade desto osäkrare blir jag.

Däremot i filmen med marssvinen så hör man tydligt en kvinnoröst. Nu är inte filmerna efter den 4/5, men hon kan ju varit där tidigare också. Hur som helst så verkar R*k* M*k* må sämre än tidigare. Troligtvis har någon form av schizofreni och har ett skov nu.

Håller med dig! Verkar inte "kunna hålla ihop sig" alls, därmed alla skumma facebook updateringar. Försökt tyda vad det kan handla om, men har inte en jäkla aning? Ska kika dessa videos igen och se om ja kan tyda nått!
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Borderline är förlegat, numera heter det Bipolär om man nu ska sätta diagnos på någon.
Tycker vi ska akta oss för att sätta diagnos på VB, ingen här på flashback känner henne, vi vill diagnosstämpla henne för det hon skriver på FB.

Det vi vet om VB är:

Barnslig?
Få vänner?

Kan tyda på att hon haft svårt för att integrera socialt i det svenska samhället, och därmed har få vänner? - Skolan verkar ju ha fungerat gymnaiset, nu...universitetet. Kom till Sverige vid 12 års ålder, går man i 7:an då? Måste ju ha varit jättesvårt för henne att integrera med nya klasskamrater. Språket m.m. Lätt att man blir "utanför" för att man är annorlunda, och därmed kanske dragit sig tillbaka...hittade karaten, sociala koderna är svåra för VB vilket kan uppfattas som konstig av omgivningen....kanske inte vet hur man flirtat, flirtade med karatetränaren....frun blir asförbannad...VB förstår inte varför, vet inte när hon skall "ge sig".

Jag tror helt enkelt att det är inget "FEL" På VB.

Biopolär har ersatt mano-depressiv sjukdom. Nog om diagnoser.
Citera
Medlem
Fitnessgirls avatar
Man kan väl se om en mobiltelefon blivit avstängd genom att man stängt av den eller om kontakten brutits helt plötsligt. Isåfall får vi väl veta det snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in