2013-05-12, 17:45
Medlem
Är det bekräftat att V har en diagnos, vilken? Stod tidigt i tråden. Verkar ju kunna stämma med att karateklubben delvis drivs för funktionshindrade.
Citera
2013-05-12, 17:46
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har undrat varför Bodenborna är så tystlåtna om det här fallet, men nu börjar jag förstå. Det är viktigare att att staden inte får negativ publicitet än att sanningen kommer fram.
Det är som jag tidigare har varit inne på att det påminner om Jägarna. Hur tänker folk däruppe egentligen?

Jag bor i Boden, världen snurrar inte runt Flashback så ni vet.
Citera
2013-05-12, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Enligt polisen ska inte VB ha några polisanmälningar mot sig. Sades så på presskonferensen.

Kanske An*ika har det då, förmodligen finns en till att vänta eftersom hon
inte kan hålla fingrarna från tangentbordet utan måste kommentera vad och vem hon ogillar
på nätet. Jag gissar bara utifrån denna tragediteater som finns till förfogande och i allt detta
så tror jag att VBs mamma vet var sin dotter befinner sig. Hon vet nog att VB inte är död.
Det visar Mamman tydligt med att lägga fokus på An*ika,tack och lov raderas hennes
påhitt av MPS från deras fb-sida.
Citera
2013-05-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Jag bor i Boden, världen snurrar inte runt Flashback så ni vet.

Precis. (OT, men snyggt med Dawkins även om Hitchens och Harris är mina favoriter).
De flesta här följer fallet med stort intresse och hoppas att hon hittas. Många hjälper till att leta. Men här inne finns än så länge bara vilda spekulationer, även om vissa är lite intressanta. Har ju inte framkommit någonting väsentligt alls i fallet under helgen.

Men visst skapar ens hjärna teorier. De flesta här tycks dock lite för vilda - Ockhams rakkniv bör nog tillämpas. Min gissning är att hon blev överfallen av någon random längs Åbergsleden intill Ing3/A8. Har ju hänt tidigare.
Citera
2013-05-12, 18:00
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Kackerlacka.
Hmmm, så ungen har kanske blivit nära vän med familjen men sedan knullat med karatetränaren och nu är hon försvunnen. Behöver egentligen inte ha något att göra med Micke och Annika. För annars finns det inga ord att beskriva hur korkade de är.

Kan vara så att hon har haft flera KKs och det har strulat någonstans, thai tjejer tycker om presenter och (äldre) vita män.

Thaitjejer tycker om den hägrande, chimaera tryggheten som "falangens" pengar signalerar.
Inte nödvändigtvis mer än så, om vi skall uttrycka oss svepande angående thailandskor.
Citera
2013-05-12, 18:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Nej, hade du kunnat veta det så hade dom ju kunnat lägga ner hela SKL.

Kläder som tidigare hittades visade sig inte tillhöra Vatchareeya.
– Kläder har hittats, men inget vi kan härleda till henne. Det är gamla grejer i terrängen, säger Karin Eriksson.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16751024.ab

Det är bättre du hänger med i det som faktiskt finns i fallet än att glida ut i redan avklarade detaljer.,
Man måste kunna hålla sig up to date så man inte vilseleder, men det kanske inte är så att du är direkt uppdaterad?

Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Thaitjejer tycker om den hägrande, chimaera tryggheten som "falangens" pengar signalerar.
Inte nödvändigtvis mer än så, om vi skall uttrycka oss svepande angående thailandskor.

Svepande är att det inte har med hennes ursprung att göra att hon är försvunnen.
Vad är chimaera?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-12 kl. 18:03.
Citera
2013-05-12, 18:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Kanske An*ika har det då, förmodligen finns en till att vänta eftersom hon
inte kan hålla fingrarna från tangentbordet utan måste kommentera vad och vem hon ogillar
på nätet. Jag gissar bara utifrån denna tragediteater som finns till förfogande och i allt detta
så tror jag att VBs mamma vet var sin dotter befinner sig. Hon vet nog att VB inte är död.
Det visar Mamman tydligt med att lägga fokus på An*ika,tack och lov raderas hennes
påhitt av MPS från deras fb-sida.

Jag hyser också hopp om att VB kan vara vid liv fortfarande. För ett par år sedan var det ju en tjej nere i Malmö som tog sig en långpromenad på två veckor. Förhoppningsvis blir det likadant här. Men jag är osäker på om mamman skulle veta att dottern lever. Mamman har ju blivit förhörd ett flertal gånger av polisen och dom borde väl ha fått fram nåt i så fall, tycker man.
Citera
2013-05-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Finns nog fler asiatiska kvinnor i Boden än just dom två

Speciellt med tanke på att den ena av dem du nämner inte alls finns i Boden!
Citera
2013-05-12, 18:08
Bannlyst
Någon som har länk till presskonferensen?
Citera
2013-05-12, 18:11
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Å, fan. Själv har jag märkt att det räcker med att titta på en kille för att hans tjej ska gå i taket... kräver inte så mycket skills.

Haha, samma här. Fick en väldigt mordisk blick idag av en tjej då jag hälsade på hennes pojkvän (som är min väns LILLEBROR!) Herreguu...

Men åter till ämnet. Tycker att A**i*a får skylla sig själv då hon drar till sig så mycket uppmärksamhet med sina groteska kommentarer. Klart att folk börjar undra. Och när hon dessutom skriver det så öppet så får det ju en att tro att ANDRA vet om vad VB har gjort mot henne. Helt klart en soppa av intriger. Tror dock aboslut inte att hennes man M**k* skriver från hennes fb-konto. Speciellt inte då det skrivs på hennes vänners loggar.
Citera
2013-05-12, 18:13
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Karatelokalen ligger väl uppe vid dollarstore? Vid bowlinghallen typ?

Den som VB tränade på ligger nere på Prästholmen.
Citera
2013-05-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
An*ika verkar styras av spontana mindre trevliga infall och verkar tappa spärrarna emellannåt.
Bakom denna infektion ligger säkert polisanmälningarna, gjorda av dem båda.
Anmälan och motanmälan och lika snabbt som dom kommer in kastas dom i papperskorgen
för att dom är snudd på patetiska.

An*ika är förbannad tydligt och klart på VB och hennes Mamma,
men här finns nog också en risk att VB kärat ner sig i As man och trott att känslorna varit besvarade
och inte förstått att lägga ner.

Det verkar vara lite mindre smarta människor som startat ett drama i Boden
och nu finns detta till allmän beskådning.

Äh, vad är det som säger att de eventuella känslorna inte var besvarade??? Det kan väl i så fall endast An*ikas man svara på eller hur. Rabiata fruar som inte vet när de har gjort sitt kan mycket väl reagera som An*ika. En "katta" helt enkelt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in