2013-05-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Anser att det fortfarande är av högsta vikt att få reda på vem den är / vilka de är som hon ljög för om träffen med "pluggkompisen". Var kommer uppgiften om "pluggandet" ifrån?

Hon skriver själv på sin sida att hon ska plugga
Citera
2013-05-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Så hon satt hos "kompisen" och pluggade, packade ihop sina böcker i en "gul påse" och sedan gick hon direkt därefter och tog livet av sig, utan att "kompisen" uppmärksammade att hon var "upprörd" för något.

Om nycklarna låg hemma så kan det betyda två saker, antingen var hon hemma efter att hon lämnade kompisen eller så tog hon inga nycklar med sig när hon gick till kompisen.

Hon bodde väl hemma och då kanske hon inte behövde nycklarna sedan var hon väl student och dessa brukar inte ha så feta bankonton så att de hela tiden behöver ha sina kort med överallt.

Har hon varit hemma efter att hon besökte kompisen så finns det ytterligare olika scenarier att fundera kring, vilket inte utesluter varken det ena eller det andra.

Sista uppkopplingen var väl runt 21 tiden då hon var hos sin kompis eller finns det uppgifter om att mobilen kopplat upp sig efter att hon lämnade kompisen?

Nycklarna är intressanta, varför tar man ej med sig nycklar om man skall ut i ett ärende. Ja man har någon hemma och det vet man om. Men om man först skall motionera, sen plugga och dessa två tar längre tid (inpå kvällen) så måste man vara säker på att f-räldrar är hemma så man kommer sig in (portlås ??). Om då nycklar och kort etc ligger hemma och man anmäls ej försvunnen förrän tisdag, hur är det då ställt på ugglan 4 i denna bostad. Tror det finns anledning att närmare syna mor, plastpappa och omgivningen där. Ugglan 4 är iaf utgångspunkten denna em
Citera
2013-05-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag håller med, jag tror inte att C*ttilya Simil* är VBs biologiska mamma (ser snarare ut som en kusin). Men vem som är den biologiska mamman vet jag inte, fast kvinnan från Thai restaurangen var lik VB. Som du säger är det väldigt svårt att kontrollera sådana uppgifter från Thailand. Det känns som att det är så mycket mystik och konstiga människor runt VB, egentligen inte så konstigt om polisen är lite vilsna nu. Dock har de tillgång till väldigt mycket mer material än vad vi har på Flashback.

Den här typen av "släktskapsförhållanden" är inte ovanliga bland dem som söker uppehållstillstånd i Sverige. Det är därför man nu infört DNA-tester av familjer som kommer hit eller vill ha in anhöriga.
Citera
2013-05-13, 14:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Tips mottages tacksamt samlar sådana tips kanske nått av tipset kan hjälpa till att finna tjejen

Jag bor inte själv i Boden, men har viss kunskap om vad som är lämpligt objekt att öva strid på, och jag likställer soft air spel med detta. Och många gånger vill man spela ostört, kanske inget tillstånd att spela från markägaren, och då vill man vara på en avsides plats för att inte väcka uppmärksamhet och därmed riskera att förlora sin perfekta spelmiljö eller att polisen kommer och stör.

Tror att om man tänker lite i de här banorna så kan man sortera bort en mängd platser, för att gå igenom varenda fortifikation i och kring Boden lär ta lång tid, finns massor.

Det kan vara en plats som spelarna använt sig av innan de ens var myndiga och hade rätt att inneha soft air vapen, så kanske är ett objekt inom gång/cykel/moppeavstånd en faktor att räkna med.
Citera
2013-05-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känner du till om det finns några gamla värnsystem bevarade, skyddsgropar och liknande? Det är lämpliga objekt att spela soft air på. Ett stort fort är i största laget misstänker jag, med tanke på vapnens räckvidd och det oftast lilla antalet spelare så vill man ha en begränsad yta att spela på.

Om jag skulle ut och leta efter VB hade jag valt ett något mindre objekt, behöver inte vara bergrum och bunkrar, räcker med löpgravar, skyddsgropar, mindre byggnader och hinder, typ. Och det skall ligga ödsligt till, ingen genomfartstrafik, inget rekreationsområde, sällan besökt av friluftsmänniskor. Finns det någon sådan anläggning tror jag att det är en idé att kolla där först och främst.

Jag tror att alla objekt är avsökta i alla fall inom mobilmastens räckvidd. Försvaret har ju kartor på allt så det är ju ganska enkelt att söka av dessa. En eventuell gärningsman kan ju ha kört liket vart som helst. Han kan ha bränt det, styckat det eller dumpat det i älven. Efter att sökningen har avslutats så kan kroppen ha flyttats till det avsökta området. Personligen tror jag aldrig att man kommer att finna kroppen, men naturligtvis är det ju bra om folk fortsätter söka och inte ger upp.
Citera
2013-05-13, 14:54
Medlem
highfives avatar
Bild på VB när hon fiskar vid Luleåälven 2008

http://www.kuriren.nu/boden/?articleid=3672409
Citera
2013-05-13, 14:56
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nycklarna är intressanta, varför tar man ej med sig nycklar om man skall ut i ett ärende. Ja man har någon hemma och det vet man om. Men om man först skall motionera, sen plugga och dessa två tar längre tid (inpå kvällen) så måste man vara säker på att f-räldrar är hemma så man kommer sig in (portlås ??). Om då nycklar och kort etc ligger hemma och man anmäls ej försvunnen förrän tisdag, hur är det då ställt på ugglan 4 i denna bostad. Tror det finns anledning att närmare syna mor, plastpappa och omgivningen där. Ugglan 4 är iaf utgångspunkten denna em

Jag hittar inte informationen som säger att hon lämnade kvar nycklarna hemma? Var det inte bara plånbok och alla sina kort som var kvar hemma?
Om ens dotter går ut och sedan inte kommer hem på fyra dagar, alla hennes kort och saker är hemma, hur kan anhörig inte bli misstänksam? Trots att "mamman" hade varit hos styvpappan i Kiruna och kom hem söndag kväll eller måndag, så borde det ju ringt några varningsklockor när hon ser att alla VBs saker är hemma och dessutom har VB ej hört av sig på hela helgen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Den där synska kvinnan kanske inte va helt flummig ändå...Hon snackade juh om nån stuga som va sliten mm där VB skulle vara.

Tror knappt på sånt själv men ärligt talat...Kanske dax å kolla upp det tipset med snart

Jag tror inte på sådant, men för alla de som gör det så kan ju det här exemplet ge mer bränsle till brasan. Och av en händelse var den här siaren från Boden.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/siare-hittade-stulen-bil

För övrigt så brukar väl de flesta små stugor i terränglådan vara slitna och åtgångna av vädrets makter.
Citera
Medlem
Citat:
Från VBs fb sida det va det näst sista hon skrev "ut & motionera & sen till kompis å plugga...

Det gör det lite svårare med ett ev. svartsjukespår, men klart är i alla fall att den hon ville föra bakom ljuset besöker hennes fb.
Citera
2013-05-13, 15:00
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känner du till om det finns några gamla värnsystem bevarade, skyddsgropar och liknande? Det är lämpliga objekt att spela soft air på. Ett stort fort är i största laget misstänker jag, med tanke på vapnens räckvidd och det oftast lilla antalet spelare så vill man ha en begränsad yta att spela på.

Om jag skulle ut och leta efter VB hade jag valt ett något mindre objekt, behöver inte vara bergrum och bunkrar, räcker med löpgravar, skyddsgropar, mindre byggnader och hinder, typ. Och det skall ligga ödsligt till, ingen genomfartstrafik, inget rekreationsområde, sällan besökt av friluftsmänniskor. Finns det någon sådan anläggning tror jag att det är en idé att kolla där först och främst.

Fortet ska ju vara förslutet, alltså igensvetsade dörrar och i vissa fall är det fyllda med betong OCH igensvetsade dörrar. Utan det är bara en mycketmycket liten del av fortet som går att få tillträde till. Dock skulle jag ej tro att det är en speciellt lämplig plats att spela air soft i.

Däremot så kan jag tänka mig att skogen just nedanför fortet är ganska aktuell för sådanna aktiviteter, finns ju bunkrar och skyttegravar lite runt om vill jag minnas.

Elljusspåret går ca 300meter från dessa objekt, så det ligger inte så ödsligt. Utan är nog rörelse där titt som tätt, folk som är ute och promenerar med hundar och diverse efter vägarna.
Citera
2013-05-13, 15:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Från VBs fb sida det va det näst sista hon skrev "ut & motionera & sen till kompis å plugga...

14:23 gör hon det inlägget. Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^

15:22 läggs detta ut:

De 5 hemligheterna för ett fungerande förhållande:

1. Det är viktigt att hitta en tjej som hjälper till i hushållet.

2. Det är viktigt att hitta en tjej som får dig att skratta.

3. Det är viktigt att hitta en tjej som du kan lita på och som inte ljuger.

4. Det är viktigt att hitta en tjej som är bra i sängen.

5. Det är viktigt att dessa fyra tjejer inte känner varandra.

En timme efter det att hon skulle ut och träna gör hon ett inlägg till, tränade hon eller satt på facebook? När tränade hon, efter 15:22? Det rimmar ju illa med, nu ska jag ...
Citera
2013-05-13, 15:04
Medlem
sisterroses avatar
Har kommit till sidan 201, för här rör det sig snabbt, men behövde bara slänga in ett eget femöre. Jag har ingen orsak att misstro alla som talar gott om MB, men en god man behöver inte vara gift med en lika god fru (och detta är uppenbart efter ANs hatiska kommentarer), och ev. otrohet behöver inte tyda på att man är en dålig människa. I detta fall tror jag snarare att VB hade en obesvarad förälskelse och kanske visat lite väl mycket intresse, utan att få något konkret intresse tillbaks. Detta enbart borde inte vara orsak till en människas hat och helt känslokalla kommentarer, så något annat har uppenbarligen hänt (det kan vi väl alla vara eniga om, eller?).

Jag håller inte med om att hon måste vara oskyldig bara för att hon inte håller låg profil; man hör ofta om GM som återvänder till brottsplatsen, skickar små ledtrådar, gäckar polisen, etc. och denna kvinna har bevisligen svårt att hålla sina hatiska känslor i styr, vilket får mig att tro att något gått snett i huvudet och lett till en katastrof. Kan man inte ens hålla hatet för sig själv i en situation som är väldigt jobbig för anhöriga, då verkar man, i mina ögon, inte helt oskyldig.

Jag är fortfarande misstänk mot henne och tycker hon borde hamna under polisens lupp lite noggrannare. Vare sig VB lever eller ej, så tror jag AN vet något och/eller är mer direkt inblandad. Vi får hoppas att jag har fel, för hennes och hennes familjs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in