2013-05-14, 11:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den kan stämma om någon plockat upp VB med bil (c:a 30 min körning).

Betyder i så fall att hon hämtats efter 15:22 och åkt direkt till Luleå och Smedjan. Vad skulle hon där att göra, hon skulle träna, kan hon iof ha gjort mellan 14:23 och 15:22, men hon skulle även plugga hos en kompis, så varför Luleå. Det borde hon rimligtvis också skrivit i sin facebookstatus.

EDIT;Hon skulle plugga hos en vän, och vem det är vet vi, han har bekräftat att hon varit hos honom och pluggat, och han bor inte i Luleå.
Citera
2013-05-14, 11:12
Moderator
OYs avatar
MPS facebook;

Jan*ike Nordb*erg Det en som har sett henne i en stuga vid luleå älven med 2 killar
Gilla · Svara · för 12 timmar sedan via mobil

Borde inte polisen kollat upp detta vid det här laget, således falskt rykte?
Citera
2013-05-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bra iakttagelse. Det tyder på att det har någon koppling till fallet och att någon på polisen har koll på FB.

Detta är inte pressmedellandet som gick ut tidigare utan det medellande som vänder sig till vanliga svensson kolla under pressmedellanden så blir allt rätt
Citera
2013-05-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men det senaste från aftonbladet.se säger så här:

Det har under utredningen framkommit att Vatch*reeya Bang*uan kort före försvinnandet varit i kontakt med polisen och gjort flera anmälningar. Vad de gäller, eller om de riktat sig mot någon specifik person, vill polisen dock inte berätta.

Mjo... fast jag tror nog mer på Lars-Ivar Johansson som är den som håller i ärendet när han uttryckligen säger att det inte finns någon hotbild mot kvinnan... framför aftonbladets utsända reportrar som sammanställer fakta från dussintals olika källor.

I artikeln jag länkade så korrigerar han ju dessutom sig själv och specificerar att det han tidigare sagt om att "det finns polisanmälningar" inte är hela bilden. Aftonbladets reportrar har antagligen - liksom till synes många här i tråden - inte sett den artikeln jag länkade i förra inlägget som förklarar att anmälningarna ligger långt bak i tiden.....
Citera
2013-05-14, 11:18
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bra iakttagelse. Det tyder på att det har någon koppling till fallet och att någon på polisen har koll på FB.

Det finns 906 personer i Bodens kommun som är över 16 år gamla och heter Johansson.
I Luleå kommun finns det 2313 personer.

Ni drar hela tiden slutsatser med liten eller ingen grund. Möjligen att någon läser FB-tråden på polisen.

Den troliga förklaringen är som Lalajlaj var inne på att personen är sjuk eller har fått annat förhinder av personlig eller arbetsrelaterad art. I hastigheten valde man en klumpig formulering som togs bort så snart man blev medveten om detta. Det angår förstås vare sig allmänheten eller pressen varför man byter kontakt- eller talesperson, särskilt om det har att göra med något som hör till privatlivets område.
Citera
2013-05-14, 11:21
Medlem
Missing People Sweden

för 4 minuter sedan.

BODEN SKALLGÅNG: Fortsatt skallgång efter 21-åriga Vatchareeya

När: Onsdag 15/5

Tid: kl 08:00
samma dag är alltså efterlyst i stan intressant!
Citera
2013-05-14, 11:21
Medlem
En ung tjej, kanske den första i sin släkt att läsa på universitet och en tung utbildning
Studierna går sådär och hon är mammans hopp att kunna skicka pengar till familjen i Thailand och känna stolt över sin dotter.
Vännen TNs pojkvän dör i en olycka och J*nathan försvinner från skolan och hittas sen död
Hon letar kärlek hos någon äldre för att hamna i en juste ekonomisk sits och blir avvisad

Kanske önskade hon var 5 personer för att klara all denna press. Som sista inlägget
Citera
2013-05-14, 11:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Detta är inte pressmedellandet som gick ut tidigare utan det medellande som vänder sig till vanliga svensson kolla under pressmedellanden så blir allt rätt

Alldeles riktigt. Det var jag som slarvade! Har du kollat om du fått något PM?
Citera
2013-05-14, 11:25
Medlem
vitraevs avatar
Citat:
MPS facebook;

Jan*ike Nordb*erg Det en som har sett henne i en stuga vid luleå älven med 2 killar
Gilla · Svara · för 12 timmar sedan via mobil

Borde inte polisen kollat upp detta vid det här laget, således falskt rykte?

Frågan är hur pass trovärdig den informationen egentligen är. Enligt hennes vän i inslaget nedan (1:59 in i klippet) är det en sierska som ska yttrat sig på liknande sätt. Kan det vara så att det är ifrån sierskan ryktet kommer ifrån från början? Om det är någon som faktiskt har sett henne, vid liv, med två killar är det självklart goda nyheter.

http://www.24norrbotten.se/default.aspx#category=5054241&date=latest&clip=765 4214&startTime=0m0s
Citera
2013-05-14, 11:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Betyder i så fall att hon hämtats efter 15:22 och åkt direkt till Luleå och Smedjan. Vad skulle hon där att göra, hon skulle träna, kan hon iof ha gjort mellan 14:23 och 15:22, men hon skulle även plugga hos en kompis, så varför Luleå. Det borde hon rimligtvis också skrivit i sin facebookstatus.
Allt som står på facebook är väl inte alltid överensstämmande med sanningen? - Och ev. planer kan komma att ställas in. - Antag t ex att hon precis varit på väg ut och att någon som sett hennes planerade träningspass tog tillfället i akt att komma förbi? - Eller att hon varit på väg till busshållplatsen för att uträtta något ärende inne i Luleå men i stället fått skjuts. - Jag är inte beredd att frånse vittnesiakttagelsen så där lättvindigt. - Är vittnet osäker på sin sak, eller..? - Att polisen håller inne med uppgiften kan ju ha sina randiga skäl.
Citat:
EDIT;Hon skulle plugga hos en vän, och vem det är vet vi, han har bekräftat att hon varit hos honom och pluggat, och han bor inte i Luleå.
Hur har kontakt tagits inför detta läspass - och varför stack hon därifrån så tidigt?
Citera
2013-05-14, 11:30
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
När man kikar på bilderna ser jag inga tecken på aspergers, de jag hittills träffat på med handikappet har sett avvikande ut även på foto.

Du var mig en fördomsfull en. Så de ser utvecklingsstörda ut och det syns till och med på foton?! Det är nästan jag tror att du är ett troll. Någon borde sätta munkavle på dig i vilket fall :-)

Hoppas du inte får barn eller barnbarn med diagnosen.
Citera
2013-05-14, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
PJ har hand om personer som fått ex stroke, det är träning i rehabiliteringsform alltså, således inte en grupp VB skulle passa in i.

Om han inte ändrat inriktning nyligen så vill jag hävda att det där har du fått helt om bakfoten. PJ har främst handikappade av olika slag i sin klubb men även friska är välkomna hos honom och han har haft flera friska elever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in