2013-05-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
MB skriver: "Ämnen jag glänser i: Matematik, bild, data, teknik. " på sin sida. Kan han vara kompisen som hjälpte henne med studierna? Ingen ur hennes klass ska ju ha hjälpt henne med det, enligt någon här i tråden.

http://hem.passagen.se/mickebe*/ (r)

Är det någon som vet var han bor? Det finns en MB på Nygatan 1, men han är det väl inte för hans titel är Vårdare.
Citera
2013-05-12, 15:21
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja såg det klippet med hon har delat det av *icke *erg *nnikas man, Dom är ej vänner på FB nu alltså måste VB haft lite koll på hans konto eftersom hon länkade det från hans sida...

Då har de antagligen varit vänner på Facebook förr i tiden, men inte nu längre. Verkar ju ganska självklart att någon konflikt har pågått mellan dessa människor, annars skulle inte Annik* skriva en sådan kommentar och mamman skulle inte svara tillbaka genom att säga hon är elak och svartsjuk på VB. Om det sedan har något med fallet att göra få tiden visa.

Hennes styvpappa är inte alls med i bilden, vilket är lite konstigt.
Eftersom hennes mamma loggade in på VBs konto så antog jag att VB bodde tillsammans med sin mamma, de delar dator och det kanske var auto-inloggning på datorn. Samtidigt säger vissa att VB bodde själv och då är det konstigt att mamman loggar in på sin dotters konto och gillar kusinens inlägg, för då var det inte som att hon trodde hon var inne på sitt eget konto utan då var hon medveten om att hon var inne på VBs konto. Bara idiotiskt att gå och gilla någons status då.
Och om de bodde tillsammans, varför kom inte mamman på hennes student? Eller ja överhuvudtaget, varför kom varken mamman eller styvpappan på VBs student? Vad var så viktigt att man missar sin egen dotters student?
Citera
2013-05-12, 15:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Och om de bodde tillsammans, varför kom inte mamman på hennes student? Eller ja överhuvudtaget, varför kom varken mamman eller styvpappan på VBs student? Vad var så viktigt att man missar sin egen dotters student?

Alltså, det där med att ta studenten är inte så stort för många. Mina föräldrar kom inte på min student och det var inget konstigt med det. Idag tar ju i princip alla studenten så det är ju inget speciellt egentligen... inget att hänga upp sig på.
Citera
2013-05-12, 15:24
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Du har helt rätt i detta. Hon är förtvivlad hennes mamma och hon anar att det är brott som ligger bakom. Mer kan jag inte gå in på just nu.

Din trovärdighet ökar mycket mer om du postar något som bekräftar vissa saker. Du behöver inte posta privata saker som sägs, men visa oss iallafall en printscreen på att du pratar med henne (täck över dina egna uppgifter/foto såklart). Om det nu stämmer det du säger, så undrar jag även om mamman har pratat med polisen om sina misstankar?
Citera
2013-05-12, 15:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Är det någon som vet var han bor? Det finns en MB på Nygatan 1, men han är det väl inte för hans titel är Vårdare.

Jag vet inte vara han bor. Men gick inte söket nära hans bostad? Eller var det träningslokalen? Finns det någon i tråden som kan uppdatera oss?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Du har helt rätt i detta. Hon är förtvivlad hennes mamma och hon anar att det är brott som ligger bakom. Mer kan jag inte gå in på just nu.
Flera har bett dig visa konversationen där mamman säger att VB haft sex med karatetränaren, det känns som du undvikit att bemöta de förfrågningarna. Har du nu sådan kontakt med mamman som du får det att låta måste du ju kunna styrka det du säger, annars går det ju knappast att tro på. Så pass många missvisande uttalanden har det ju redan kommit att vi faktiskt behöver information som kan styrkas, annars verkar det ju minst sagt som felaktig/osann information du skriver.
Citera
Medlem
efter att jag grottat ner mig så har jag hittat en person på samma adress som VB med samma lägenhetsnr som heter S*mil* i efternamn. Ca**ali*a i förnamn.

slutsats - hon bodde antagligen inte själv. Om hon inte hyr i andrahand.

Detta kanske varit uppe innan dock.
Citera
2013-05-12, 15:26
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Då har de antagligen varit vänner på Facebook förr i tiden, men inte nu längre. Verkar ju ganska självklart att någon konflikt har pågått mellan dessa människor, annars skulle inte Annik* skriva en sådan kommentar och mamman skulle inte svara tillbaka genom att säga hon är elak och svartsjuk på VB. Om det sedan har något med fallet att göra få tiden visa.

Hennes styvpappa är inte alls med i bilden, vilket är lite konstigt.
Eftersom hennes mamma loggade in på VBs konto så antog jag att VB bodde tillsammans med sin mamma, de delar dator och det kanske var auto-inloggning på datorn. Samtidigt säger vissa att VB bodde själv och då är det konstigt att mamman loggar in på sin dotters konto och gillar kusinens inlägg, för då var det inte som att hon trodde hon var inne på sitt eget konto utan då var hon medveten om att hon var inne på VBs konto. Bara idiotiskt att gå och gilla någons status då.

Ja känner så med studenten är ganska viktig för dom flesta & hon ville uppenbarligen att nån skulle fota henne å föreviga det ögonblicket, Konstigt att det inte finns nån som ställde upp, Spec hennes familj
Citera
2013-05-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Instruktörsträning till kl. 21.00 på lördagar för MB http://www.bodenbushido.se/?page_id=17 då hade han precis tränat klart när VB försvann.

En intressant iakttagelse. Om han hade träning till 21 så innebär det att det inte kan ha varit hos honom hon läste läxor. Men det kan ha varit så att dom hade telefonkontakt under kvällen.
Man börjar ana att MBs fru var svartsjuk på Ploy. Det kan helt enkelt vara så att frun har känt till att de hade vänstrat och nu hotade frun att lämna honom. I desperation så ville han göra slut med Ploy men då urartade det hela i ett bråk som slutade med att hon avled.
Citera
2013-05-12, 15:27
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantomen
Om jag har förstått det hela rätt så är detta VB:s ex-pojkvän https://www.facebook.com/alexander.flygare.* (5)

Om det är hennes expojkvän så tycker jag hela bilden av henne förändras... Inte så tillbakadragen och dessutom haft kille!

Nu hoppas jag att jag fick upp rätt facebook, men har killen en ny asiatisk tjej? Sedan som några dessutom påpekat, skulle hon hem till en kille och plugga (och det inte var ett svepskäl) så borde rimligtvis killen antingen vara kurskamrat till henne eller väldigt insatt i de ämnen hon pluggade?

Ingen som har lyckats hitta någon kurskamrat till henne som verkar lämplig?
Senast redigerad av why123 2013-05-12 kl. 15:32. Anledning: .
Citera
2013-05-12, 15:28
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
efter att jag grottat ner mig så har jag hittat en person på samma adress som VB med samma lägenhetsnr som heter S*mil* i efternamn. Ca**ali*a i förnamn.

slutsats - hon bodde antagligen inte själv. Om hon inte hyr i andrahand.

Detta kanske varit uppe innan dock.

Mamman???
Citera
2013-05-12, 15:28
Medlem
sisterroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantomen
Om jag har förstått det hela rätt så är detta VB:s ex-pojkvän https://www.facebook.com/alexander.flygare.* (5)

Skulle snarare gissa på S*b*asti*n Flygare isf. Han heter Al*xand*r i mellannamn. Annars heter tränarens son Al*xand*r om det är just det förnamnet du är ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in