2013-05-11, 21:01
Medlem
Tattartermoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag får för mig en teori är VB och tränaren haft en relation? Tränaren är gift...

Verkar troligt, nåt är det annars har hon inte skrivit på det där viset.
Citera
2013-05-11, 21:02
Medlem
MrFolds avatar
Att en tjugoårig ingenjörsstudent som tränar kampsport skulle vara prostituterad i lönndom är om inte helt omöjligt så i vart fall väldigt osannolikt. Dessutom ser hon ju ut som en thailändsk familjeflicka mer på bilderna (första gången jag själv var i Thailand insåg jag att jag hade en lite snedvriden bild av hur thailändskor såg ut utifrån de kvinnor jag sett i Sverige och märkte snabbt att de som körde denna kläd/sminkstil var i minoritet).

Då är nog hennes umgänge och de lite udda existenser hon verkar vara bekant med betydligt mer intressant och jag gissar att polisen inte behöver "tips" från FB-detektiverna för att själva begripa detta.
Citera
2013-05-11, 21:03
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det styrkt att den här karatetränaren är VB:s tränare, eller har det blivit en trådsanning?

Det finns flera tränare i just den formen (Ashihara ), MB är den som startat klubben och tränar i alla åldersgrupper och nivåer som jag förstår, sen finns en annan tränare som har delat efterlysningen. Några som inte har FB alt inte varit inne på länge. Men vi kan nog förutsätta att ingen i Boden missat att hon är borta,och det minsta man kan göra är väl att dela då om en elev på ens klubb är väck kan jag tycka.

Det är inte så att jag tycker det är misstänkt på något vis, det var bara en parantes att det ser så annorlunda ut mot för de flesta andra fall med försvunna där anhöriga uttalar sig i media, vänner, lärare, kamrater, tränare osv blir synliga i kommentarer, artiklar och diskussionstrådar.
Citera
2013-05-11, 21:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiPunjabi
Är det 100% att det var hon som skrev att hon skulle ut och springa och sen plugga med en vän?

- Hadiraja

Jag tycker att Quarrels reflektion om användandet av dubbla ^^-tecken från en annan person var en aningens intressant. Men det kanske är nåt som används av många?
Citera
2013-05-11, 21:04
Medlem
jonkoping83s avatar
Haha, det blir mer och mer naiva och svamliga teorier. Så roligt att höra, tränare osv osv. Sex etc etc.
Citera
2013-05-11, 21:04
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag får för mig en teori är VB och tränaren haft en relation? Tränaren är gift...

Började ju nästan oxå tänka i dom banorna, antingen är tränarens fru

1- Förståndshandikappad

2- socialt handikappad/emotionellt störd

3- Inblandad
Citera
2013-05-11, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tattartermos
Verkar troligt, nåt är det annars har hon inte skrivit på det där viset.

Så det troliga är att karate-kid har doppat VB och att hans fru blivit sne på henne. Därav den lite ilskna kommentaren ?
Citera
2013-05-11, 21:07
Medlem
Karlslokarna med likmaskarna och det brinnande håret är ju urtypen för såna män som reser utan sällskap till Thailand. Och som kommer hem med ett. Det finns ett dussin av dom på varje flygresa.
Citera
2013-05-11, 21:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det finns flera tränare i just den formen (Ashihara ), MB är den som startat klubben och tränar i alla åldersgrupper och nivåer som jag förstår, sen finns en annan tränare som har delat efterlysningen. Några som inte har FB alt inte varit inne på länge. Men vi kan nog förutsätta att ingen i Boden missat att hon är borta,och det minsta man kan göra är väl att dela då om en elev på ens klubb är väck kan jag tycka.

Det är inte så att jag tycker det är misstänkt på något vis, det var bara en parantes att det ser så annorlunda ut mot för de flesta andra fall med försvunna där anhöriga uttalar sig i media, vänner, lärare, kamrater, tränare osv blir synliga i kommentarer, artiklar och diskussionstrådar.

Det håller jag med om, och att denne personens partner kommenterar på ett mer än burdust sätt är faktiskt mycket uppseendeväckande. För mig betyder det att de diskuterat saken sinsemellan, nog mer än i förbifarten.
Citera
2013-05-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att hon är mamma?

tar det förgivet då i kommentaren uppkommer det information osv om polis osv. mamman eller en anhörig iaf.
Citera
2013-05-11, 21:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
tar det förgivet då i kommentaren uppkommer det information osv om polis osv. mamman eller en anhörig iaf.
Hon kan ha uppgivit det vid invandringen.
Citera
2013-05-11, 21:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Att en tjugoårig ingenjörsstudent som tränar kampsport skulle vara prostituterad i lönndom är om inte helt omöjligt så i vart fall väldigt osannolikt. Dessutom ser hon ju ut som en thailändsk familjeflicka mer på bilderna (första gången jag själv var i Thailand insåg jag att jag hade en lite snedvriden bild av hur thailändskor såg ut utifrån de kvinnor jag sett i Sverige och märkte snabbt att de som körde denna kläd/sminkstil var i minoritet).

Då är nog hennes umgänge och de lite udda existenser hon verkar vara bekant med betydligt mer intressant och jag gissar att polisen inte behöver "tips" från FB-detektiverna för att själva begripa detta.

Jaha och varför väljer denna kampsportande elitstudent med familjeflicksutseende att kalla sin blogg för loveshopthailand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in