2013-05-10, 22:25
Medlem
Att polisen avslutat sitt eftersök innebär att dom ej tror att den försvunna tjejen finns i liv om hon är ute i skogen
Vi på MPS kommer att fortsätta söka tills vi fått klarhet i vad som hänt med tjejen allt för att dom anhöriga ska få klarhet och kunna gå vidare i sina liv
Citera
2013-05-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Avundsjuka inom MP? Vännen till T*mpy skrev att han hade hjälpt dom så då har han ju varit med där i alla fall. Och den här Bodengrabb verkar även han varit med i MP. En konflikt? Nån som ville jävlas med T*mpy? Med tanke på att endast Boden-bor känner till att ICA-påsar kan vara gula så kan man väl dra slutsatser utifrån det. Mycket märklig historia det där. Hmm.

100 % sannolikhet skulle jag vilja påstå.
ICA påsarnas färg trodde jag var klargjort. Jag handlar i Luleå på ICA kvantum, en av sveriges omsättningsmässigt största ICA butiker och dom har haft gula påsar åtminstone dom senaste 5 åren och har det fortfarande. Så just grejen med att en ICA påse skulle vara gul är inget märkligt. Sen pås-uppgiften i övrigt bedömer jag inte.
Citera
2013-05-10, 22:28
Medlem
P4iNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det finns bara två diffusa vittnen som sett henne denna em, inte en enda person har ännu sett henne mellan bostad och området.

Nu spekulerar jag fritt:
Om hon eventuellt fått skjuts från sin bostad med bil så kanske det inte finns några observationer som har sett henne längs vägen till kompisen. Det rör sig ganska mycket folk i området vid den tidpunkten. Någon borde väl i såna fall ha sett något eller kommit på någonting då försvinnandet fått stor medial uppmärksamhet!?

Om det nu inte är "kompisen" som hämtat henne i såna fall. Vem har då gjort det?
Varför har i sånt fall inte denna person kommit fram? Eller så vet polisen men de håller inne med uppgifter?
Citera
2013-05-10, 22:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Att polisen avslutat sitt eftersök innebär att dom ej tror att den försvunna tjejen finns i liv om hon är ute i skogen
Vi på MPS kommer att fortsätta söka tills vi fått klarhet i vad som hänt med tjejen allt för att dom anhöriga ska få klarhet och kunna gå vidare i sina liv
Polisen kommer att fortsätta söka om de tror att det har begåtts ett brott. Jämför M*rina J*hansson i Spekeröd.

Men där var det MPS som gjorde fyndet.
Citera
2013-05-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen kommer att fortsätta söka om de tror att det har begåtts ett brott. Jämför M*rina J*hansson i Spekeröd.

Men där var det MPS som gjorde fyndet.

www.nsd.se skriver
Eftersöket avslutades
BODEN.
Polisens räddningsledar Ulf Sköld har ikväll beslutat att avbryta eftersöket i terrängen utanför Boden.

- Vi har arbetat enligt en beprövad eftersöksmetod som heter MSO och arbetet har inriktat sig på att hitta kvinnan vid liv. Vi har också haft samråd med medicinsk expertis. Nu är hela området genomsökt, vissa segment till och med flera gånger och en samlad bedömning är att hon inte kan finnas vid liv i området. Därför har jag ikväll fattat beslutet att avbryta räddningstjänsten, säger Ulf Sköld, räddningsledare för insatsen.
Citera
2013-05-10, 22:33
Medlem
Eftersöket avbryts från Polisen:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6836006
Citera
2013-05-10, 22:37
Bannlyst
Får en bestämd känsla av att det inte rör sig om självmord och inte heller olycka.
"Människorovs-teorierna" är i regel alltid bara för att linda in det, det är mord man talar om men man vill inte lägga fram det så brutalt åt föräldrarna.

Dom flesta människorov i Sverige är av typen pundare som kniper en annan pundare på litet äventyr för att skrämmas.
Att röva bort någon och hålla dom bortförda länge utan att ha några krav eller på något vis kommunicera att man har offret är otroligt ovanligt.

Trots det tror man ofta på "människorov" tidigt. Det betyder bara att man tror på mord.
Citera
2013-05-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutrauk
"Min" affär, Kvantum i Luleå använder gula kassar och har gjort så i flera år. Pluggar man i Luleå kan det även hända att man handlar på kvantum i Luleå. Jag har flera gula kassar i mitt hem. Blev jag misstänkt nu? Jag är inte med i Missing people, har alibi för hela förra helgen, ja, för varenda dag det här året tror jag. Dessutom känner jag inte/har aldrig sett kvinnan i fråga. Jag kör inte i fyllan och har aldrig gjort det. Går inte heller på droger eller äter mediciner, inte ens Alvedon. Av någon anledning har jag alltid tyckt att hela Boden är motbjudande (till skillnad från t ex Piteå, dit åker jag gärna!) och undviker stan så långt jag bara kan. Jag har varit inne och vänt på Ltu, fast det var många år sedan nu.

Ha ha! Nu missuppfattade du mig. Jag menade att man kan dra slutsatser var personen kommer ifrån.
Citera
2013-05-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4iN
Nu spekulerar jag fritt:
Om hon eventuellt fått skjuts från sin bostad med bil så kanske det inte finns några observationer som har sett henne längs vägen till kompisen. Det rör sig ganska mycket folk i området vid den tidpunkten. Någon borde väl i såna fall ha sett något eller kommit på någonting då försvinnandet fått stor medial uppmärksamhet!?

Om det nu inte är "kompisen" som hämtat henne i såna fall. Vem har då gjort det?
Varför har i sånt fall inte denna person kommit fram? Eller så vet polisen men de håller inne med uppgifter?

Det är mycket troligt att hon fick skjuts av någon. Polisen antydde ju att hon hade haft ett flertal SMS och telefonkontakter under kvällen. Det skulle kunna vara så att någon, förmodligen gärningsmannen, har erbjudit henne skjuts hem. Detta borde i så fall polisen snart veta när man går igenom all telefontrafik. Men å andra sidan så borde väl gärningsmannen fatta detta också.
Kanske han bara visste var hon befann sig och stod och väntade med en bil. Kanske var det pappan.
Citera
2013-05-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
ICA påsarnas färg trodde jag var klargjort. Jag handlar i Luleå på ICA kvantum, en av sveriges omsättningsmässigt största ICA butiker och dom har haft gula påsar åtminstone dom senaste 5 åren och har det fortfarande. Så just grejen med att en ICA påse skulle vara gul är inget märkligt. Sen pås-uppgiften i övrigt bedömer jag inte.

Tackar för ännu en förklaring för mig som har svårt att fatta. Nu går vi vidare från påsarna
Citera
2013-05-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är mycket troligt att hon fick skjuts av någon. Polisen antydde ju att hon hade haft ett flertal SMS och telefonkontakter under kvällen. Det skulle kunna vara så att någon, förmodligen gärningsmannen, har erbjudit henne skjuts hem. Detta borde i så fall polisen snart veta när man går igenom all telefontrafik. Men å andra sidan så borde väl gärningsmannen fatta detta också.
Kanske han bara visste var hon befann sig och stod och väntade med en bil. Kanske var det pappan.
Att eftersöket avbryts nu tror jag tyder på att polisen har misstänkt person man tänker arbeta på. Varför annars avbryta ett sök nuförtiden när MPS ställer upp med stora resurser och ett sök i ett sådant här begränsat område skulle ge resultat tillslut?
Jag tror helt klart att polisen har en misstänk dom är övertygade om, och att dom tror att den personen har placerat kroppen på ett random område som inte hjälps att hitta genom eftersök eftersom dom inte vet vars det är.
Citera
2013-05-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb

Du som verkar så korrekt, är med i MPS och allt, och jag tycker mig ana bilden av en trovärdig person. Vad var grejen med T*mpy? Varför sa du allt det om honom, att det var han som hon var hemma hos och att hon hade fått en påse att lägga böckerna i osv? Stämde det eller? Varför skulle du hitta på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in