2013-05-22, 12:21
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Fetmarkerade, täcker den masten in fyndplatsen eller föräldrahemmet som ligger på Svartbyleden?

Vet ej, vart var masten placerad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tapa68
Dum kommentar!!! Orsaken till att jag undrar är just att om det visar sig att den gula ICA påsen har med VBs försvinnande att göra, så har du suttit inne med ganska viktig information, han kanske kan ha sagt annat som du inte ansåg som viktig information just då. OM påsen har med henne att göra och om du är säker på att det var KJ du pratade med vid första skalgången, så är det ju ganska uppenbart att KJ har med försvinnandet att göra!

Ja då jag träffat KJ en gång och pratat med honom så kan ju jag ha viss information sen kanske jag väljer att inte delge er allt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Om de legat ute i naturen så försvinner nog den lukten ganska så snabbt...

Ja såklart. Fick för mig att dom legat i en plastpåse.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Jag bedömer KJ som en väldigt udda person har träffat honom 1 gång i mitt liv och denna person skulle jag ej vilja ha i min bekantskapskrets ej heller möta ute på kvällstid

Vart träffades ni?
Citera
2013-05-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filur99
Undra hur man bedömer att "Det var tydliga tecken på att en kvinna haft dem på sig" ..

De som sett använda kalsonger resp damtrosor kan göra en god gissning.
Öppningarna sitter ju inte på samma ställe och mängden sekret skiljer sig också.
Citera
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Personen som framträder med båda namnen i inledningen till denna artikel http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16819434.ab har en FB med lite spännande bilder. Bl a har han en rätt fet BMW som verkar vara ny i fordonsparken den 28 april. Hur var det nu med vittnesuppgiften om en silverfärgad sån?

Edit: Fel av mig, den bilden var från aug. 2012
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Jag vet inte om jag tror på allt det här med att flytta och mellanlagra kroppsdelarna. I mitt huvud känns det som att man gör sig av med delarna på olika platser, men inte att man åker runt och flyttar på dem sedan. Hur skumt är det, att fara omkring i terrängen med säckar fyllda av ruttnande kroppsdelar! Jag skulle inte ta i dem med tång ens en gång, än mindre stoppa dem i bilen och fara runt och flytta på dem!

Nej, det är nog så att detta skulle nog ske ganska omgående, kanske samma natt, men att denne blev störd av något och lät resten ligga kvar. Kanske han försökte komma tillbaka igen och blev störd åter igen.

Kanske han dumpade allt där först och sedan ångrade sig och började flytta på delarna, det har ju varit viss aktivitet vid huset.

Kan även vara så att han körde ut sakerna i två omgångar, första omgången gick bra men den andra blev det knas och han dumpade delarna på första bästa ställe.

Vi har igen aning, men att en mördare styckar för att kunna göra sig av med kroppen och sedan dumpar kroppen för att den ska hittas är mycket ovanligt.
Citera
2013-05-22, 12:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Vet ej, vart var masten placerad?

Vet inte, har bara hört Sävstaklinten.
Citera
2013-05-22, 12:23
Medlem
lilltoes avatar
Det skulle vara intressant att veta om delarna legat i huset några längre tid. Det bör ju vara ganska lätt att se om delarna vätskat länge, om de låg direkt på golvet. Sedan är skicket på dessa avgörande. Om de legat oskyddade i temperaturer som varit sedan försvinnandet, bör de vara ganska fula att betrakta. Svällda och missfärgade. Vittnet/hittaren blev onekligen chockad och kanske kunde hen se direkt var det var, trots att huset måste haft begränsat ljus. Hen kan ju iofs haft använt ficklampa och i skenet av den sett delarna. Skicket kan dock i sin tur kan betyda att delarna legat i kyl eller frys i något förråd, garage, stuga, slaktbod med tillgång till el under en tid.
Citera
2013-05-22, 12:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Ja då jag träffat KJ en gång och pratat med honom så kan ju jag ha viss information sen kanske jag väljer att inte delge er allt
Pratade ni länge?
Jag tänkte på att han berättade om hemvärnet, det känns inte som att det är det första man nämner för en främmande person. Men ni kanske är bekanta sen tidigare.
Citera
2013-05-22, 12:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Varför skulle han lägga dom inomhus på ett uselt gömställe? Just dessa kroppsdelar som är relativt enkla att identifiera personen på. Det hade ju varit en baggis att gräva ner armar och ben eller köra dom 16 mil ut i ödemarken, men han lägger dom i ett öppet hus ett par kilometer från Boden centrum.

Det är inte en tillfällighet eller slarv. Det är 100% avsiktligt.
Alternativet är att gm kan ha agerat irrationellt. - Han kunde ju lika gärna ha slängt in kroppsdelarna under huset; då hade de förmodligen aldrig upptäckts:

1. En panikslagen gm har med nöd och näppe lyckats sönderdela sitt offer i syfte att få det lite mer hanterbart; trasiga och demolerade kroppsdelar vilka han sedan åker omkring och strör ut på ett mer eller mindre planlöst och oövertänkt sätt. Huvudet har han stoppat ned i en plastpåse och förpassat till en sopcontainer.

2. En stressad gm åker omkring och dumpar kroppsdelar lite här och var. Samtidigt med stressen och tidspressen kan denna gm inte låta bli att känna stolthet över vad han åstadkommit; han växer i sina egna ögon till någon som är oövervinnerlig, och kan inte låta bli att bevisa detta inför sig själv och för omgivningen.

3. En (eller två) gm väljer medvetet att dumpa identifierbara delar i ett ödehus som är beläget mitt i en vägkorsning. I stället för att kila in delarna under huset (där gott om utrymme finns och de förmodligen aldrig skulle komma att upptäckas, alt. tas för en död grävling eller skogsmus) väljer man undervåningen i ett hus till vilken vem som helst kan bereda sig tillträde genom en redan borttagen fönsterbräda samt en krossad fönsterruta. Fönsterbrädan ligger dessutom som en ramp upp mot ingången till likdelarna, som för att säga: Här finns något intressant; här ska ni leta. - Huset är beläget drygt 4 km från offrets bostad, och man har all anledning att utgå från att detta ensligt belägna hus förr eller senare skulle komma att genomsökas av antingen polis eller av nyfikna ortsbor. – En sista hälsning - men till vem?
Citera
2013-05-22, 12:27
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapa68
Dum kommentar!!! Orsaken till att jag undrar är just att om det visar sig att den gula ICA påsen har med VBs försvinnande att göra, så har du suttit inne med ganska viktig information, han kanske kan ha sagt annat som du inte ansåg som viktig information just då. OM påsen har med henne att göra och om du är säker på att det var KJ du pratade med vid första skalgången, så är det ju ganska uppenbart att KJ har med försvinnandet att göra!

Jag kan bara instämma, självklart borde Bodengrabb snacka med polisen, hoppas dock att detta redan är gjort.. (och du Bodengrabb du behöver inte försvara dig elr kommentera detta, du är fullt trovärdig i mina ögon och dina uppgifter är logiska enl mig!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in