2013-05-10, 21:33
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Börja i bostaden, om man lusläser polisen så fluktar de även på tiden hon tros ha lämnat bostaden, ca 15-tiden vid senaste presskonferensen, var skrevs hennes fb inlägg som var efter ca 15.40 om jag minnes rätt.

Jag tror inte en sekund på att hon tagit något motionspass utan hon har stämt träff med någon/några. Träffen har inte ett dugg med skolan att göra heller utan av annan karaktär.
Man motionerar inte sig varm och svettig för att sedan sätta sig hos en "kompis" och plugga, högst osannolikt och emot det täcka könet som knappast vill sitta timmar i svettiga/fuktiga i träningskläder utan vill vara fräsch.
Sen har förmodligen träffen gått fel på något sätt och hon försvinner, frivilligt en möjlighet men knappast sannolik, mer är att någon helt enkelt sett till att hon försvinner.
FB inlägget var bara en dimridå.

Lite fria tankar och jag tror de har ganska god bärighet.

Fast nu har ju vännen bekräftat att hon hade träningskläder på sig och vittne ska även sett henne vid hans bostad, rimligvis även då i träningskläder för att det blir trovärdiga uppgifter. Långpromenad kan ju räknats som motion. Blir ju inte mer svettig av att gå i träningskläder vs vanliga kläder.
Citera
Medlem
Varför har ingen sett henne i motionsspåret? När hon lämnade hemmet? Mellan hemmet och motionsspåret? Mellan motionsspåret och vännen? Det finns ju inte ett enda vittne sträckan: Hemmet - Motionspåert - Vännen. Den enda som har sett henne är vännen + ett vittne utanför vännens bostad sent på kvällen. Varför har ingen sett henne på den långa tiden mitt på dagen?
Citera
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyZamioc
Uah..

Vad vet vi egentligen?

-VB tycks utåt sett vara en skötsam "vanlig" tjej, pluggar vid Luleå tekniska Universitet, kampsportar och motionerar uppenbarligen regelbundet.

-Lördagen den 4/5 försvann hon från sitt hem någon gång efter kl 15, enligt Facebookstatus (som är gjord kl 15:40) för att "motionera och plugga hos kompis".

-VB:s föräldrar anmäler henne dock inte saknad förrän tisdag 7/5.

-Sista mobilpejlingen någon gång mellan kl 18-19 lör den 4/5, Åbergetmasten.

-Kompisen, som Polisen benämner som "han" bekräftar att hon varit hos honom den aktuella kvällen 4/5, och lämnat hans bostad ca kl 21:00. Eventuellt finns även vittnesuppgift på det (högst eventuellt) Därefter vet ingen var VB har tagit vägen eller vad som skett.

Ursäkta om jag rörde till något, hjälp mig gärna..
Ögena går i kors på mig och jag ser inte den norrländska skogen för alla förbannade troll.

Ja, det är vad vi vet. Varken mer eller mindre. Tack för ett fint initiativ och en fin sammanställning!
Citera
Medlem
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6836006
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Uah..

Vad vet vi egentligen?

-VB tycks utåt sett vara en skötsam "vanlig" tjej, pluggar vid Luleå tekniska Universitet, kampsportar och motionerar uppenbarligen regelbundet.

-Lördagen den 4/5 försvann hon från sitt hem någon gång efter kl 15, enligt Facebookstatus (som är gjord kl 15:40) för att "motionera och plugga hos kompis".

-Kompisen, som Polisen benämner som "han" bekräftar att hon varit hos honom den aktuella kvällen 4/5, och lämnat hans bostad ca kl 21:00. Eventuellt finns även vittnesuppgift på det (högst eventuellt) Därefter vet ingen var VB har tagit vägen eller vad som skett.

Ögena går i kors på mig och jag ser inte den norrländska skogen för alla förbannade troll.

Ungefär det jag också har förstått hitills, ja.
Citera
2013-05-10, 21:36
Medlem
Citat:
Uah..

Vad vet vi egentligen?

Hmm är inte en uppgift att mobilen pejlades kl 21 när hon lämna kompisen?
Citera
2013-05-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Varför har ingen sett henne i motionsspåret? När hon lämnade hemmet? Mellan hemmet och motionsspåret? Mellan motionsspåret och vännen? Det finns ju inte ett enda vittne sträckan: Hemmet - Motionspåert - Vännen. Den enda som har sett henne är vännen + ett vittne utanför vännens bostad sent på kvällen. Varför har ingen sett henne på den långa tiden mitt på dagen?
Polisen sa väl att hon tillbringat en antal timmar hos vännen? Hur många timmar? Att hon ska ha lämnat kl 21 anger dom men när kom hon dit?
Citera
2013-05-10, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Polisen sa väl att hon tillbringat en antal timmar hos vännen? Hur många timmar? Att hon ska ha lämnat kl 21 anger dom men när kom hon dit?
Nej, det sa inte polisen.
Citera
2013-05-10, 21:42
Medlem
Otems avatar
http://www.polisen.se/Aktuellt/Handelser/Norrbotten/2013-05-10-2118-Forsvunnen-person-Boden/

Citat:
Räddningsledaren U*f Sk*ld har ikväll beslutat att avbryta eftersöket i terrängen utanför Boden. Sedan i onsdags har ett 55 kvadratkilometer stort område, indelat i 82 segment genomsökts.

Citat:
Vi har arbetat enligt en beprövad eftersöksmetod som heter MSO och arbetet har inriktat sig på att hitta kvinnan vid liv. Vi har också haft samråd med medicinsk expertis. Nu är hela området genomsökt, vissa segment till och med flera gånger och en samlad bedömning är att hon inte kan finnas vid liv i området. Därför har jag ikväll fattat beslutet att avbryta räddningstjänsten, säger U*f Sk*ld, räddningsledare för insatsen.

Mer går att läsa på:

http://www.polisen.se/Aktuellt/Handelser/Norrbotten/2013-05-10-2118-Forsvunnen-person-Boden/
Citera
2013-05-10, 21:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Om hon lämnade kompisens bostad ca 21:00 och det finns mobilsignal strax innan 21:00, så måste ju nåt ha hänt direkt hon kom ut.
Nån som vet hur ofta mobilen och masten "kommunicerar"?
Citera
2013-05-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det sa inte polisen.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7649916

"Då lämnade hon en kompis som hon hade pluggat hos i flera timmar."
Citera
2013-05-10, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7649916

"Då lämnade hon en kompis som hon hade pluggat hos i flera timmar."
Ja, men den sa inte när VB kom dit. Det var det jag menade att svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in