2013-05-09, 21:54
Medlem
Astrologeens avatar
Ja det vore skönt om man fick ett lyckligt slut. Tycker det är fint att Försvaret hjälper till också, eftersom Boden är eller har länge varit en militärstad men som idag hotas av ekonomiska hot.

Edit; Kan tillägga att jag själv deltagit i skallgången, får se om/när jag fortsätter imorgon.
Citera
2013-05-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Nej, det är inte vanligt med flera sidor på facebook men däremot vanligt att lägga ut "märken" där man hoppat i vattnet..

Ja du har nog rätt i det, tyvärr
Kanske har min känsla än en gång lett mig fel då jag nyss skrev att jag inte tror på självmord?
Dock är det MYCKET lösa uppgifter ännu, och det är ingen bra grund för att dra definitiva slutsatser.

Vad jag förstår av de uppgifter som förekommer på facebook,
så ger en del översättningar från thai>svenska, att det hittats en svart t-shirt.
Vilken växlar man skall dra på det är upp till var och en.

Översättningsverktygen är ofta VÄLDIGT trubbiga och fångar inte alltid upp synonyma ord eller korrekt ordalydelse.

Exempelvis har ordet t-shirt/skjorta och ordet tiger ungefär det samma förstavelse på thai, vad jag vet.
En del av inläggen på thailändska översätts kryptiskt med ord som" hans knep" "svart katt", "katt" "svart sten" m.m. Beroende på vilken översättningstjänst man använder
Ytterligare något inlägg omnämner fynd av en svart t-shirt och det var nog just det hon bar vid försvinnandet om jag förstått det rätt. Vet inte vad jag skall tro.

Kanske någon här som kan bekräfta eller dementera uppgiften?

För övrigt blir man nästan rörd till tårar när man kollar in foton på fb från söken där man kan få en glimt av den stora uppslutningen som varit, vilka insatser som vanliga medmänniskor gör!
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-09 kl. 22:31.
Citera
2013-05-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjayz
Om hon finns på Badoo borde man kolla lite spår där. Den sidan används flitigt för att skaffa sexkontakter och engångsligg i Norrbotten. Kan ju ha stämt träff med någon där i skogen?
Värt att kolla.

Annorlunda stavning på efternamnet men annars kanske det stämmer?

http://badoo.com/sv/0182105633/

Någon med konto kanske kan se mer?
Citera
2013-05-09, 22:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Annorlunda stavning på efternamnet men annars kanske det stämmer?

http://badoo.com/sv/0182105633/

Någon med konto kanske kan se mer?
Jag har konto. Jag ser inget mer.
Senast redigerad av Quarrel 2013-05-09 kl. 22:56. Anledning: Korrigering
Citera
2013-05-09, 23:25
Medlem
113Laslos avatar
Citat:
Har hon begett sig upp mot fortet och gått upp på klipphällarna är det rejält brant, visserligen gummerat berg på sina ställen men ingen plats man vill halka på.

Gummerat berg? vafaan är det? militärt?
Citera
2013-05-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Ja du har nog rätt i det, tyvärr
Kanske har min känsla än en gång lett mig fel då jag nyss skrev att jag inte tror på självmord?
Dock är det MYCKET lösa uppgifter ännu, och det är ingen bra grund för att dra definitiva slutsatser.

Vad jag förstår av de uppgifter som förekommer på facebook,
så ger en del översättningar från thai>svenska, att det hittats en svart t-shirt.
Vilken växlar man skall dra på det är upp till var och en.

Översättningsverktygen är ofta VÄLDIGT trubbiga och fångar inte alltid upp synonyma ord eller korrekt ordalydelse.

Exempelvis har ordet t-shirt/skjorta och ordet tiger ungefär det samma förstavelse på thai, vad jag vet.
En del av inläggen på thailändska översätts kryptiskt med ord som" hans knep" "svart katt", "katt" "svart sten" m.m. Beroende på vilken översättningstjänst man använder
Ytterligare något inlägg omnämner fynd av en svart t-shirt och det var nog just det hon bar vid försvinnandet om jag förstått det rätt. Vet inte vad jag skall tro.

Kanske någon här som kan bekräfta eller dementera uppgiften?

För övrigt blir man nästan rörd till tårar när man kollar in foton på fb från söken där man kan få en glimt av den stora uppslutningen som varit, vilka insatser som vanliga medmänniskor gör!

Vad jag förstått så var det felaktiga uppgifter om hittad mobil/mobiltillbehör och även svart t-shirt. I alla fall har inte polisen gått ut med några sådana uppgifter. Det här försvinnandet är lite lurigt, vad jag förstått så finns det ännu inga vittnen som sett henne mellan bostaden och området där sista mobilsignalen uppfattats. Ett vittne sägs ha sett en mycket snarlik tjej åt andra hållet på Eyvind Jonssons väg den 8'e maj ca 14.00. Polisen söker detta vittne för att bekräfta eller lägga det åt sidan.
Bodensare jag varit i kontakt med anser att hon borde ha setts joggande/gående mellan bostad och Bodsvedjan, det finns flera olika vägar att ta men de framhävdar att sträckningan bör vara hermelinsgatan-travbaneleden (förbi Bodens Arena)-torpgärdsleden (förbi bodens räddningstjänst)-slipvägen-sävastvägen.

Det finns enligt uppgift en mast nära sävastvägen som kan vara masten som hade sista signalen. Sträckan är ca 4 km enkel väg och att ha som mål med en runda i terrängen (motions spår 5-8 km) ter sig osannolikt. Det skulle bli en runda på 13-15 km jogging/promenad.
En annan källa säger att det mest sannolika om hon vill göra sm så finns det en bro över luleå älv i detta område, bron är avstängd för biltrafik men används som gång/cyckelbro.

Har någon snappat upp om det finns vittnesuppgifter från bostad och mot detta område ??
Citera
2013-05-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 113Laslo
Gummerat berg? vafaan är det? militärt?

Vet inte riktigt vad det är, men på vissa ställen är det någon sorts ytbeläggning på berget, förmodligen som en sorts halkskydd eller tätning? Det finns alltså ett gammalt militärt fort på berget.

Bilder på systerfortet på Rödberget samt vy mot aktuella Åberget:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Rodberget38d.jpg/1280px-Rodberget38d.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/Rodbergsfortet_-_Top_1.jpg/1280px-Rodbergsfortet_-_Top_1.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/Rodbergsfortet_-_S_%C3%85berget.jpg

Man kan alltså spatsera omkring runt fortet, kanske är det också halt på berghällarna. Mobilmasten sitter väl dock på berget bredvid så egentligen kan hon ha passerat med bil/buss på väg 97 och då också kopplat upp sig mot masten?
Senast redigerad av Reckie 2013-05-09 kl. 23:49.
Citera
2013-05-09, 23:51
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad det är, men på vissa ställen är det någon sorts ytbeläggning på berget, förmodligen som en sorts halkskydd eller tätning? Det finns alltså ett gammalt militärt fort på berget.

Bilder på systerfortet på Rödberget samt vy mot aktuella Åberget:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Rodberget38d.jpg/1280px-Rodberget38d.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/Rodbergsfortet_-_Top_1.jpg/1280px-Rodbergsfortet_-_Top_1.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/Rodbergsfortet_-_S_%C3%85berget.jpg

Man kan alltså spatsera omkring runt fortet, kanske är det också halt på berghällarna. Mobilmasten sitter väl dock på berget bredvid så egentligen kan hon ha passerat med bil/buss på väg 97 och då också kopplat upp sig mot masten?

Ganska imponerande syn från fågelperspektiv.

Det är möjligt, vet inte riktigt.
Citera
2013-05-10, 00:08
Medlem
jo droger finns det gott om i boden men långt ifrån bara utlänningar som säljer/pundar. Men nog offtopic! aa får hoppas att hon hittas men det verkar mer och mer luddigt för varje dag som går det här :/ Men enligt mig så känns det som att det har nått med vattnet att göra. Läste att nån av hennes vänner hade fått ett sms dagen hon försvann. och då hade hon verkat ledsen eller upprörd. så man vet ju aldrig men som sagt detta är bara mina spekulationer!
Citera
2013-05-10, 00:24
Medlem
Svidmyras avatar
Hoppas naturligtvis att jag är helt ute och cyklar men någon av Vatchareeyas perifera eller nära Facebookvänner kan ha sett att hon skrivit om motionsrundan och då också sett sin chans att "ta hand om" henne. Det kan ju finnas någon . kloakhjärna som har haft ett gott öga till henne och hakat på någonstans efter vägen för att "tala ut", bedyra sin kärlek eller våldta henne. Och sen har något gått helt överstyr och Vatchareeya har slagits medvetslös eller slagits ihjäl och slängts i älven.

Just det att flera kan ha läst om hennes planer på Facebook gör ju att flera kan ha förföljt henne eller letat upp henne någonstans på vägen.
Citera
2013-05-10, 00:25
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappe79
jo droger finns det gott om i boden men långt ifrån bara utlänningar som säljer/pundar. Men nog offtopic! aa får hoppas att hon hittas men det verkar mer och mer luddigt för varje dag som går det här :/ Men enligt mig så känns det som att det har nått med vattnet att göra. Läste att nån av hennes vänner hade fått ett sms dagen hon försvann. och då hade hon verkat ledsen eller upprörd. så man vet ju aldrig men som sagt detta är bara mina spekulationer!

Ja det är helt klart oroväckande, att dagarna går..
Man känner sig maktlös.
Citera
2013-05-10, 00:29
Medlem
I MPS första inlägg angående försvinnandet kommenterade en kille att han sett henne i en galleria (Smedjan) i Luleå. Kan hon ha tagit luleåbussen från ex sävast med mobilen avstängd/trasig för att sedan befinna sig i gallerian vid fyratiden som han påstår. Tar ca en halvtimme med buss.
Finns det inga övervakningskameror man kan kolla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in