2013-05-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Vad är det jag har fel i?
Visa mig då ett inlägg där man konstaterar att de var vänner, jag har nämligen bara sett att folk skrivit att det är konstigt att de inte är det. Du kan ha rätt och jag kan ha missat det, men då kanske du kan visa mig det då.

Jag avfärdar ingen öht.Och nej jag har ingen koppling till vare sig honom eller någon annan i Boden.

VB bytte klubb ifjol (eller tidigare, kommer inte ihåg precis när) därav den andra tränarens kommentar...
Sedan har jag sett att MB's kommentarer på VB's sida genom en närståendes FB med gemensamma vänner.

Det märkliga är väl att INTE dela en efterlysning på en elev man haft i flera år, och även har en (bevisad) personlig relation till...

Tror också att hon skulle byta/hade bytt till en klubb i Luleå.
Citera
2013-05-21, 23:28
Medlem
MrFolds avatar
Har fått PM från en nyreggad användare som länkar till en tweet där en bekant till hen diskuterar dagens händelser. Denne bekant ska av en polis ha fått veta att

: Det som hittats i huset är armar och händer

: Den misstänkte KKJ är försvunnen men eftersöks av polisen.

Således tredjehandsuppgifter som bör tas med en stor nypa salt, men jag lägger ändå ut dem.
Citera
2013-05-21, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Tänk på att KJ har blivit polisanmäld tidigare medan VB har lämnat in polisanmälningar. Nu om det var mot honom eller någon annan vet jag inte.

Kan vara så att de har haft turbulent förhållande för ca 3 år sen och hon gjorde slut med honom. Och eftersom han verkar inte stabil gjorde han något dumt (våldutbrott?) och därför polisanmälde hon honom?
Jag har frågat detta flera gånger men inte fått ngt svar. Detta är nog bland den vanligaste anledningen till mord. Ett misshandels förhållande med svartsjuka.

Det enda som har nämnts genom tråden är att VB styvfar inte varit så snäll mot hennes mamma, men det är allt
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Av de uppgifter som framkommit har aktiviteten från polisens sida varit vid bostaden. Inte i den.
Hade de haft KJ som huvudmisstänkt hade de vid det här laget grävt upp hans avlopp, burit ut innehållet i hans tvättkorg i bruna påsar, köksknivar, bil mm.
Förmodligen motsäger hans uppgifter om kvällen inget av det polisen fått fram.
Tror de utgår från att något hänt strax utanför hans hem eller ett par minuters omkrets. Boden kommun sparar el och sedan den 1 maj (?) släckt ner Boden, vilket gör det lättare för en GM att spana nära på sitt offer t ex, pga mörkläggningen.

I övrigt har jag ikväll suttit och läst drygt 100 sidor crap. Kan konstatera att vissa läser 2 inlägg och ställer frågor om saker som avhandlats för flera hundra sidor sedan. Inte ens de få fakta som framgått har gått in.

Jag vet bara att de från första början varit säkra på att en man i hennes närhet har gjort detta, och att de därför troligen kollat upp ALLA från första början.

Inte mer än så vet jag.

Men det är intressant att de nu väljer att rikta in "the big guns" på KJ, med tanke på vad jag fått höra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Angående den svarta bilen som stannade och vände om vid brottsplatsen...

Finns det något annat sätt att agera om du kör på en väg med träd på bägge sidor och helt plötsligt ser att den är avspärrad och det står poliser i vägen? De flesta i Norrbotten kör ganska snabbt på den typen av vägar som syns på brottsplatsbilderna, och en kraftig inbromsning då man ser en polisbil lär sitta i generna på 19 av 20 bilförare.

Sure... det kan vara något skumt, men två indicier - en svart bil på brottsplatsen och en i närheten av den intressanta lägenheten - är inte ett mönster. Konstigare slumpartade händelser händer varje dag, och vid upphypade omständigheter som det här letar man gärna mönster där de inte finns. Det ligger i den mänskliga naturen att göra en höna av en fjäder, så att i nuläget till 100% snöa in på en svart pickup känns ganska förhastat.

Jag håller nog inte med dig. Polisens ledare hade mött svart pickup redan på måndag kväll vid fyndplatsen, sedan hade den dykt upp idag också och betett sig något märkligt. Och plus att personen i bilen har uppträtt märkligt vid en annan plats som kan kopplas till brottet.

Så jag vill påstå tvärt om, det är väldigt intressant för utredningen att ta reda på vem som kört runt och betett sig allmänt underligt. Igår kväll hade det väl inte kommit ut att fynd gjorts? Och polisen hade redan igår sett en svart pickup i området för fyndplatsen. Så någon nyfiken spejare var det nog inte heller.
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Men varför nekar polisen det SÅ mycket om det nu stämmer? Känns lite dumt. De kan väl bara säga "Det vill vi inte kommentera" ifall det nu är så. För lite bättre kontakt för man ju hoppas de har mellan varandra, speciellt när det gäller eventuella fynd?

Eller så har några killar bara ringt in till AB och bestämt sig för att trolla.

Jag tror att polisen mörkar väldigt mycket... Om just detta stämmer vet jag inte, men det är mycket de vet, som de dementerar i början verkar det som!
Citera
2013-05-21, 23:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Snälla skriv vad han säger...IPad tar inte detta format

Det mest intressanta; något vid anmälan fick polisen att snart upprätta en anmälan om människorov. Det vanliga är att en vuxen person blir efterlyst som försvunnen.

Det är en närstående som gjort detta, eller någon med relation till VB. Men inget kan ju uteslutas. Detta kommer att klaras upp. Mps fick beröm, de borde utbilda polisen i hur man letar... Allt enligt Leif GW.
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alander94
https://twitter.com/JWisten!! Den här personen har fått veta av en polis att det är armar som är funna, och att KJ är misstänkt av polisen och att han nu är försvunnen!!

"Läskigt att misstänkta killen till styckmordet är spårlöst försvunnen, dom har funnit armar och händer i en gammal stuga!! Dör vad läskigt"

"@**** skriv inget sådant. Han är på fri fot och så sjuk så man vet aldrig vad han gör !"

"De läskiga är att han typ snitta upp grodor och katter när han var lite och peta ut ögonen på dom o skratta på skolgården... Och elda upp de"
Citera
Bannlyst
Vad var det som hände med KJs hund?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Jag fick PM från en grabb som kallar sig för "kalasbajsarn" och han skrev:

Ta det som ni vill. Jag bara skickar vidare.

Ja skulle detta stämma och att polisen tappat bort honom. Då är det en stor polisiär skandal. Då skall alla polischefer i Boden avgå och börja sälja PLOPP på bensinstationer itället.
Citera
2013-05-21, 23:31
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
VB bytte klubb ifjol (eller tidigare, kommer inte ihåg precis när) därav den andra tränarens kommentar...
Sedan har jag sett att MB's kommentarer på VB's sida genom en närståendes FB med gemensamma vänner.

Det märkliga är väl att INTE dela en efterlysning på en elev man haft i flera år, och även har en (bevisad) personlig relation till...

Tror också att hon skulle byta/hade bytt till en klubb i Luleå.
Okej, ja men då har ju det fått en förklaring då till att den andre skrev "min elev".
Jo det är märkligt att inte varenda en i Boden delar faktiskt (så även MB), och det skrev jag redan tidigt i tråden. Lika märkligt som att kommentarsfälten i tidningarna är tomma i stort sett. Känns lite som att ingen bryr sig vilket är läskigt i sig.
Citera
2013-05-21, 23:32
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alander94
https://twitter.com/JWisten!! Den här personen har fått veta av en polis att det är armar som är funna, och att KJ är misstänkt av polisen och att han nu är försvunnen!!

"Det läskiga är att han typ snitta upp grodor och katter när han var lite och peta ut ögonen på dom o skratta på skolgården... och elda upp de"

Det är nog inte från polisen han fått reda på något ang kroppsdelarna.

Undrar var ifrån han fått att misstänkte GM är spårlöst försvunnen?

Inga källor........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in