Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Tja du om man nu vill vara svin dyrt klädd har man armani och dylikt, dock har jag sett en jäkla massa överklass killar på Östermalm med de märkena när man bodde där.
Men för i helvete. Det är klart att även överklass klär sig "vanligt", det är inte alla som vill gå runt och se ut som en engelsk adelsman. Däremot så handlar de antagligen inte på Dressman eller MQ. Ta t.ex. en väska en turkskurk som vill flasha med bidragspengar köper en Gucci eller LV, någon som är överklass kollar kanske på en Tumi istället som är diskret men väldigt fin.
http://intl.tumi.com/townhouse/montrose-slim-body-bag/
När det ändå diskuteras, mina föräldrar får också tidningen Connoisseur. Jag anser oss inte vara överklass eller förmer för det. Visst jag förstår att vi har det bra men vi skiter inte pengar. Det räcker till en fin villa, 2 nya bilar, en hyfsat stor segelbåt, en snabb motorbåt, ett sommarhus och snart ett andra sommarhus.
Hur klär jag mig? Inte jättesnobbigt men jag satsar på kvalité. Jag klär mig efter tillfälle, ska jag fiska eller greja med något så är det en reklamtröja och slitna jeans som gäller och Meindl-kängor som ifs kostar 3-4000kr.
Jag håller med Memnok, dessa jävla bryggseglare alltså. Kommer in och tror att de är lite coola i sina "seglarjackor" som inte duger till riktigt tuff segling. Så går de runt och blänger på våran och andras båtar med stora ögon för att sedan gå upp och "scteka" och veva

Vidriga jävlar, jag hatar de som ska vara fina, såväl riktig överklass som WT. WT är dock värst då de försöker vara någonting de inte är. Låtsasstekare är nog den töntigaste subkulturen i Sverige.