2015-11-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är inte brukligt att man gör det men om någon vill göra det då är det OK. Ingen normal person har 10 uppsättningar med glas för att täcka varje vin och alkohol typ. Fattar du hur mycket glas man skulle behöva ha då?

Kan du ge ett exempel?

Är det finare att dricka vin ur ett likösglas än ett dricksglas?

Jo alla i överklassen har specifika glas för dess specifika dryck.

Ja vilket av alla 18 833 inlägg ska jag välja bland. Vad sägs som att du påstår att du är överklass, vilket är totalt nonsens.
Senast redigerad av Brewingmob 2015-11-23 kl. 14:46.
Citera
2015-11-23, 14:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Är det finare att dricka vin ur ett likösglas än ett dricksglas?

Jo alla i överklassen har specifika glas för dess specifika dryck.

Ja vilket av alla 18 833 inlägg ska jag välja bland. Vad sägs som att du påstår att du är överklass, vilket är totalt nonsens.

1) Det är mer praktiskt men ingen bryr sig om det är fint eller inte.

2) Och du vet det för att?

3) Vad vill ni ha för bevis?
Citera
2015-11-23, 14:57
Medlem
Citat:
1) Det är mer praktiskt men ingen bryr sig om det är fint eller inte.

2) Och du vet det för att?

3) Vad vill ni ha för bevis?

På vilket sätt är det mer praktiskt?

Jag vet.

Ja lite starkare bevis än teckningar där någon rastar hunden och vin i likörglas.
Citera
2015-11-23, 15:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
På vilket sätt är det mer praktiskt?

Prova själv så får du se.

Citat:
Ja lite starkare bevis än teckningar där någon rastar hunden och vin i likörglas.

Du är den som vill ha bevis. Då är det upp till dig att säga vilken sorts bevis.
Citera
2015-11-23, 15:07
Medlem
csts avatar
Citat:
Det är inte brukligt att man gör det men om någon vill göra det då är det OK. Ingen normal person har 10 uppsättningar med glas för att täcka varje vin och alkohol typ. Fattar du hur mycket glas man skulle behöva ha då?
Haha va? Det är inte speciellt ovanligt att ha glas till olika drycker hemma. Själv har jag följande olika typer av glas stående i serveringsskåp hemma: champagneflöjtar, champagneskålar, rödvinsglas, vitvinsglas, vattenglas, dessertvinsglas, snapsglas, likörglas, cognacskupor, whiskeyglas, punschglas, martiniglas, hi-ballglas, rocksglas, selterglas, starkvinsglas. En del typer av glas har jag dessutom i flera olika serviser. Sluta applicera dina egna föreställningar som någon form av sanning när du uppenbarligen inte har någon som helst koll på vad du pratar om.
Citera
2015-11-23, 15:09
Medlem
csts avatar
Citat:
Du är den som vill ha bevis. Då är det upp till dig att säga vilken sorts bevis.
Stamtavla och en bild på klassmarkören nummer ett, ditt fruktfat.
Citera
2015-11-23, 15:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Haha va? Det är inte speciellt ovanligt att ha glas till olika drycker hemma. Själv har jag följande olika typer av glas stående i serveringsskåp hemma: champagneflöjtar, champagneskålar, rödvinsglas, vitvinsglas, vattenglas, dessertvinsglas, snapsglas, likörglas, cognacskupor, whiskeyglas, punschglas, martiniglas, hi-ballglas, rocksglas, selterglas, starkvinsglas. En del typer av glas har jag dessutom i flera olika serviser. Sluta applicera dina egna föreställningar som någon form av sanning när du uppenbarligen inte har någon som helst koll på vad du pratar om.

1) Jag skev ju att ingen normal person har det.

2) Här kan ni se en del överklass människor, https://www.youtube.com/watch?v=yP5y5s4OGg4
Citera
2015-11-23, 15:11
Medlem
Citat:
Prova själv så får du se.

Jag tolkar det som att du letade upp det finaste du hade till den där middagen, ett ihopplock med andra ord. Men enligt dig så hade man inte det bästa en vanlig helg, betyder det att du har ett extra fint likörglas som dammar i vitrinet?

Visa en bild på ditt hem, en central del som du anser ha betydligt värde.
Citera
2015-11-23, 15:16
Medlem
csts avatar
Citat:
1) Jag skev ju att ingen normal person har det.

2) Här kan ni se en del överklass människor, https://www.youtube.com/watch?v=yP5y5s4OGg4
Även om man kanske inte behöver alla typer av glas tror jag inte det finns någon som vill dricka rött vin ur ett snapsglas eller konjak ur ett selterglas. Det finns olika typer av glas utav en anledning.

Länken handlar ju uttryckligen om brittisk medelklass. Läser eller tittar du ens själv på vad du postar?
Citera
2015-11-23, 15:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag tolkar det som att du letade upp det finaste du hade till den där middagen, ett ihopplock med andra ord. Men enligt dig så hade man inte det bästa en vanlig helg, betyder det att du har ett extra fint likörglas som dammar i vitrinet?

1) Det är bara lite random grejer som jag har hemma.

2) Ja jag har faktiskt extra fina grejer som står och dammar i ett förråd men jag tar inte ut det för jag hatar att hålla på med det där.

Citat:
Visa en bild på ditt hem, en central del som du anser ha betydligt värde.

Jag har inget hem av särskilt värde. Jag bor väldigt enkelt.
Citera
2015-11-23, 15:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Även om man kanske inte behöver alla typer av glas tror jag inte det finns någon som vill dricka rött vin ur ett snapsglas eller konjak ur ett selterglas. Det finns olika typer av glas utav en anledning.

Länken handlar ju uttryckligen om brittisk medelklass. Läser eller tittar du ens själv på vad du postar?

1) Men jag dricker inte alkohol, min man dricker alkohol väldigt sällan, ingen av mina vänner dricker heller, så varför skulle jag ha en massa glas?

2) Har du tittat på videon?
Senast redigerad av Babianen 2015-11-23 kl. 15:22.
Citera
2015-11-23, 15:24
Medlem
Citat:
1) Det är bara lite random grejer som jag har hemma.

2) Ja jag har faktiskt extra fina grejer som står och dammar i ett förråd men jag tar inte ut det för jag hatar att hålla på med det där.

Jag har inget hem av särskilt värde. Jag bor väldigt enkelt.

Det riktigt skriker överklass om dig just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in