2013-04-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Jag är förvisso inte Alister, men jag har ett svar. Du köpa det antingen på eBay eller här.

Tack för svar!
Citera
2013-04-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Strunt! Jag upplever absolut bäst resultat om jag dricker en bra vodka. Whiskey kommer inte ens i närheten.

beror väl på VAD du putsar. Vodka kanske är att föredra om det är ett par Jan Kielmans du putsar. Till Septieme Largeur föredrar jag konjak. blir väl sangria till carmina och Tokajer till Vass-pjuxen...
Citera
2013-04-02, 17:25
Medlem
Vart köper ni normalt Saphir-produkter? finns det något ställe att fynda på där det blir billigt? Är i behov av:
- Pate de Luxe wax shoe polish, neutral
- Dubbin Graisse
Citera
2013-04-02, 17:28
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Vart köper ni normalt Saphir-produkter? finns det något ställe att fynda på där det blir billigt? Är i behov av:
- Pate de Luxe wax shoe polish, neutral
- Dubbin Graisse

Här kommer ett till svar. Billigast om du köper mycket: http://www.quality-shop.nl/ . Annars är nog www.herrstil.se bäst om du vill köpa från en svensk försäljare.
Citera
2013-04-02, 17:42
Medlem
Citat:
Här kommer ett till svar. Billigast om du köper mycket: http://www.quality-shop.nl/ . Annars är nog www.herrstil.se bäst om du vill köpa från en svensk försäljare.

Herrstil har dock inte dubbin graisse.. som du kanske förstår av inläggen tänkte jag följa din guide till pricka

Finns det någon kod till det holländska?
Senast redigerad av qazwsxedc 2013-04-02 kl. 17:46.
Citera
2013-04-02, 17:45
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Herrstil har dock inte dubbin graisse.. som du kanske förstår av inläggen tänkte jag följa din guide till pricka

Okej. Men jag tror nog det är AlisterG:s guide du kommer följa.
Jag sitter bara inne med svaren.
Citera
2013-04-02, 17:48
Medlem
Citat:
Okej. Men jag tror nog det är AlisterG:s guide du kommer följa.
Jag sitter bara inne med svaren.

Ja precis, hehe tittade lite snabbt och blanda ihop era avatars Skrev här och inte PM just p.g.a. fler kanske hade bra svar. Tack iaf.
Citera
2013-04-02, 17:57
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Skorna är fett najs. Jag ser verkligen fram emot att få spatsera på gator och torg i mina loafers när de kommer i maj. Till dess får det väl bli saddleshoes.

Åh vad jag längtar efter att se bilder på dessa mytomspunna saddle shoes "in action"! Kan det rentav vara så att saddle shoe:n blir den nya split toe:n?
Citera
2013-04-02, 18:03
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Åh vad jag längtar efter att se bilder på dessa mytomspunna saddle shoes "in action"! Kan det rentav vara så att saddle shoe:n blir den nya split toe:n?
Något hype:at som aldrig riktigt lyfte?
Citera
2013-04-02, 18:10
Medlem
doughies avatar
Tycker att det är mycket hypear inom skofascist-världen. Dubbelmunkar (även om det kanske minskat), "aggressiva" läster, tasselloafers, stringloafers, oxford - och derbykängor i två toner och nu eventuellt saddle? Och split toe såklart.
Citera
2013-04-02, 18:20
Medlem
Citat:

Finns det någon kod till det holländska?

Annars har ju Grafford och Skolyx Dubbin Graisse:
http://www.grafford.se/varumrken/saphir-medaille-dor/grease
http://www.skolyx.se/skokram/17-saphir-grease.html
Citera
2013-04-02, 18:25
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
De är tyvärr inte särskilt spexiga (se själv) men jag planerar ju att införskaffa fler som inte är av fullt så ledig typ.

Saddle shoes och split toes delar tyvärr inte samma produkt- och hygienfaktorer och jag har svårt att se saddle shoes till en grövre outfit. Den gubben gick inte!
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Tycker att det är mycket hypear inom skofascist-världen. Dubbelmunkar (även om det kanske minskat), "aggressiva" läster, tasselloafers, stringloafers, oxford - och derbykängor i två toner och nu eventuellt saddle? Och split toe såklart.
Jag skulle vilja säga att det egentligen inte finns någon direkt hype utan snarare ett ökat intresse. Jag hajpar dock saddle shoes. Ironiskt. Men ja, det kanske är ett mer påtryckande och glorifierande snack om pjucken än det vanligtvis är.
Senast redigerad av Fixiebike 2013-04-02 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in