2013-05-05, 11:21
Medlem
Funderar starkt på ett par bruna c&j lowndes. Det som bör mig lite emot är att de är otroligt populära och double monks känns nästan lite uttjatade på sista tiden.

Alla skor i denna prisklass vill jag kunna ha i många år givetvis. Tror ni double monks är en klok investering eller finns det risk att man tröttnar på de tro efter några år...?
Citera
2013-05-05, 11:31
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halebaluba
Funderar starkt på ett par bruna c&j lowndes. Det som bör mig lite emot är att de är otroligt populära och double monks känns nästan lite uttjatade på sista tiden.

Alla skor i denna prisklass vill jag kunna ha i många år givetvis. Tror ni double monks är en klok investering eller finns det risk att man tröttnar på de tro efter några år...?

Lowndes är en trevlig sko. Men du får tänka på att det är rätt "inne" med DMS just nu (eller snarare; det har varit väldigt inne) vilket gör att din smak kanske är lite påverkad av detta för tillfället och att den kanske inte kommer se likadan ut inom en snar framtid. Dessutom är Lowndes gjorda på en väldigt modern och mejslad läst (348) vilket kanske inte heller håller så bra mot tidens tand. Men sådana här saker är ju självklart svårt att sia om med någon säkerhet.

Mitt tips är att du försöker fundera igenom ditt val ur ett objektivt perspektiv så mycket det bara går. Om du därefter fortfarande är sugen på Lowndes - köp. Om du tvekar - vänta ett tag till och se hur dina preferenser utvecklas. Modellen kommer ju trots allt troligtvis finnas kvar under en överskådlig framtid.
Citera
2013-05-05, 11:39
Medlem
bleus avatar
Citat:

Tycker absolut att du ska köpa ett par dms, att de är populära just nu förstår jag inte varför det skulle vara ett argument för att avstå köp...

Jag har haft mina dms ett år nu, dock inte Lowndes utan ett par fr SL och har tankar på att försöka sälja av dem men kan bli svårt, är nog få som har storlek 5. Istället tänkte jag köpa ett par dms fr Vass på F-lästen detta pga mitt för höga insteg för SL-monksen vilket gör att det översta spännet bara går att knäppa i det sista hålet vilket inte ser särskilt snyggt ut och ibland går jag "tvingandes" sprezz med uppknäppt.

Till sist är det givetvis personliga önskemål osv som vet själv vad du bäst vill ha men jag skulle inte vilja ha 348:an på ett par dms men det finns givetvis andra som förespråkar det.
Citera
2013-05-05, 11:43
Medlem
Är ju egentligen sugen på ett par bruna Chelsea men dessa i svart känns dock vettigt prissatta, några åsikter om kvalitén?

http://www.ctshirts.co.uk/men's-shoes/men's-business-shoes/Black-Chelsea-boots?q=gbpdefault%7C%7CMB081BLK%7C%7C%7C%7C%7C%7C %7C%7C%7C%7C%7C%7C%7C&ppp=41#x-product-details
Citera
2013-05-05, 11:49
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetnacken
Är ju egentligen sugen på ett par bruna Chelsea men dessa i svart känns dock vettigt prissatta, några åsikter om kvalitén?

http://www.ctshirts.co.uk/men's-shoes/men's-business-shoes/Black-Chelsea-boots?q=gbpdefault%7C%7CMB081BLK%7C%7C%7C%7C%7C%7C %7C%7C%7C%7C%7C%7C%7C&ppp=41#x-product-details

Köp ett par bruna, antingen i kalvskinn eller mocka. Kvalitén på de länkade skorna är med största sannolikhet inget vidare, kika efter C&J Chelsea om du vill ha lädersula el 5 med gummisula.
Citera
2013-05-05, 12:53
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:

Double monks är ju en klassisk sko så jag förstår inte hur man kan avstå köp pga att den är populär just nu. Jag bär mina med inställningen att det är en klassisk skotyp, inte att det är en modefluga som alla #menswear-töntar nötar sönder.
Citera
2013-05-05, 13:41
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Double monks är ju en klassisk sko så jag förstår inte hur man kan avstå köp pga att den är populär just nu. Jag bär mina med inställningen att det är en klassisk skotyp, inte att det är en modefluga som alla #menswear-töntar nötar sönder.

Monks eller dubbla monks är säkert en fluga just nu, men det innebär ju inte att den blir värdelös efter att den nya trenden tar över? Även om jag förstår din problematik.
Citera
2013-05-05, 14:28
Medlem
hoodogs avatar
Självklart är ju inte faktumet att något är "inne" i sig ett argument varken för eller emot att köpa en sko. Däremot får man inte glömma bort att man - eftersom man trots allt är en del av samhället och därmed påverkas av trender vare sig man vill eller inte - nu kanske besitter en smak som, om några år, kommer att te sig helt annorlunda. Jag är tex rätt övertygad om att jag inom några år kommer att tycka att korta och supermala byxor ser förj-vligt ut, men det hindrar inte mig från att tycka att det just nu är rätt snyggt på vissa människor.

Därför tycker jag att man gör klokt i att ha det ovan sagda i åtanke, när man funderar på vilken typ av sko man ska köpa och ha med sig under kanske 10 år eller så framöver.
Citera
2013-05-05, 15:10
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Självklart är ju inte faktumet att något är "inne" i sig ett argument varken för eller emot att köpa en sko. Däremot får man inte glömma bort att man - eftersom man trots allt är en del av samhället och därmed påverkas av trender vare sig man vill eller inte - nu kanske besitter en smak som, om några år, kommer att te sig helt annorlunda. Jag är tex rätt övertygad om att jag inom några år kommer att tycka att korta och supermala byxor ser förj-vligt ut, men det hindrar inte mig från att tycka att det just nu är rätt snyggt på vissa människor.

Därför tycker jag att man gör klokt i att ha det ovan sagda i åtanke, när man funderar på vilken typ av sko man ska köpa och ha med sig under kanske 10 år eller så framöver.

Det är ju lite så mode fungerar så på så sätt så är du ju rationell
Citera
2013-05-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleu

Till sist är det givetvis personliga önskemål osv som vet själv vad du bäst vill ha men jag skulle inte vilja ha 348:an på ett par dms men det finns givetvis andra som förespråkar det.

Ok intressant. Jag själv tycker lowndes är de snyggaste dms. Tycker du lästen är för spetsig eller vad är som ej faller dig i smaken.
Citera
2013-05-05, 16:53
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ok intressant. Jag själv tycker lowndes är de snyggaste dms. Tycker du lästen är för spetsig eller vad är som ej faller dig i smaken.

Ja, just 348 är ju en långsmal läst men du ska ju givetvis köpa det du tycker är snyggt!
Citera
2013-05-05, 18:39
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
I och med att jag, av diverse omständigheter, inte hade särskilt mycket tid för att just knäppa bilder blev det tyvärr inte fler än dessa:
http://imgur.com/a/UqBcq

Jag passade på att ta en liten pratstund med Philip på Saint Crispin kring deras produktion. Kul att höra hur de har sin lilla egenhet att pegga sina midjor, det visste jag faktiskt inte sedan tidigare. Det är det som är så kul med trunkshows av den här typen eftersom jag förmodligen inte hade lärt mig det alls annars. Trevlig prick också. Tråkigt dock för alla inblandade att showen inte hamnade på en bättre (eller snarare mer tillgänglig) geografisk plats.

Kul! Har du eller någon annan koll på vilken läst adelaidesen (stavning?) på 7:e bilden är? http://i.imgur.com/kEAqR4Jh.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in