2013-06-14, 14:48
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Alla är inte i exakt samma färg kanske, men några alternativ:

Billigare, finare sulor, ungefär samma kvalitet på ovanlädret. Kostar 180 euro, går att mailbeställa: http://berwickshoes.com/en/shoes/mod-3639-anicalf/

Lite billigare, samma kvalitetsnivå:
http://www.shoepassion.de/kollektion-klassiker/no-587.html

Kostar lika mycket men finare kvalitet på material, och framför allt på hantverket. Ritsnedlagd sula med träpeggad midja:
http://www.septiemelargeur.fr/gedeon--last-199-in-brown-vocalou-p21325-en.html

Eller så gör du ovanstående modell med en egen patina, för 75 euro extra. Då kan du få en riktigt läcker sko av bra kvalitet för en ändå förhållandevis billig peng:
http://www.septiemelargeur.fr/gedeon---last-199-in-raw-boxcalf-for-patina-p6700-en.html

Går det verkligen att beställa över mail?
Jag har försökt eftersom jag vid en förfrågan fick till svar att det skulle gå bra, så jag
har provat att beställa vid 2 tillfällen, men jag har inte ens fått svar då.
Sen kan man ju undra om de har gått och dött, eftersom det inte händer ett skit
på deras hemsida.
Citera
2013-06-14, 15:28
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Går det verkligen att beställa över mail?
Jag har försökt eftersom jag vid en förfrågan fick till svar att det skulle gå bra, så jag
har provat att beställa vid 2 tillfällen, men jag har inte ens fått svar då.
Sen kan man ju undra om de har gått och dött, eftersom det inte händer ett skit
på deras hemsida.

Det går att beställa via mail, men det är lite blandat med svarshastighet då de är rätt överbelastade. Och ibland verkar det som att svar uteblir helt tyvärr, vilket är jävligt synd.

Vad gäller hemsidan så uppdateras den ju hela tiden med nya modeller, och några gamla tas bort, händer betydligt mer på den än på de flesta andra skotillverkares. Och sen läggs det ständigt ut bilder på deras tumblr, Facebook och Instagram.
Senast redigerad av AlisterG 2013-06-14 kl. 15:32.
Citera
2013-06-14, 16:00
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
AE tror jag inte att det är, av medaljongen att döma. Florsheim känns inte heller helt rätt. Vi får väl invänta svar.

Jag tycker den verkar vara lågpris. Jag får väl be om ursäkt annars sedan, och skylla på att kontrasten var alldeles för hög.
Citera
2013-06-14, 17:15
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Det går att beställa via mail, men det är lite blandat med svarshastighet då de är rätt överbelastade. Och ibland verkar det som att svar uteblir helt tyvärr, vilket är jävligt synd.

Vad gäller hemsidan så uppdateras den ju hela tiden med nya modeller, och några gamla tas bort, händer betydligt mer på den än på de flesta andra skotillverkares. Och sen läggs det ständigt ut bilder på deras tumblr, Facebook och Instagram.

Då får du gärna länka till den hemsidan, för på den jag har så uppdateras det ingenting.
Senast redigerad av watson6669 2013-06-14 kl. 17:19.
Citera
2013-06-14, 17:22
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Då får du gärna länka till den hemsidan, för på den jag har så uppdateras det ingenting.

Det finns väl bara en hemsida: http://meermin.es/home.php?idioma=eng
Citera
2013-06-14, 17:28
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Det finns väl bara en hemsida: http://meermin.es/home.php?idioma=eng

Fast nu var det ju Berwick det handlade om.
Meermin har jag redan köpt ifrån, så det vet jag att det funkar.
Citera
2013-06-14, 19:14
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Fast nu var det ju Berwick det handlade om.
Meermin har jag redan köpt ifrån, så det vet jag att det funkar.

Aha sorry, jag kopplade ihop ditt inlägg med föregående diskussion om mailbeställningar från Meermin och missade din citering. Så glöm allt jag skrivit. Har aldrig själv beställt från Berwick, men de har sagt att det ska gå att mailbeställa, och har hört om andra som gjort det. Men minns att de var sega som fan med att svara, så de verkar inte sköta mailen särskilt bra.
Senast redigerad av AlisterG 2013-06-14 kl. 19:18.
Citera
2013-06-14, 22:11
Medlem
Har precis köpt ett par tasselloafers i mocka och upptäcker nu när jag bär skorna att snörena är för långa vid sidorna. Någon som har haft liknande problem eller har något förslag på hur man kan korta ner dom?
Citera
2013-06-14, 22:14
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molgar
Har precis köpt ett par tasselloafers i mocka och upptäcker nu när jag bär skorna att snörena är för långa vid sidorna. Någon som har haft liknande problem eller har något förslag på hur man kan korta ner dom?

Snören?

Har du en bild?
Citera
2013-06-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag tycker den verkar vara lågpris. Jag får väl be om ursäkt annars sedan, och skylla på att kontrasten var alldeles för hög.

Stämmer att jag fick ett bra pris på dem (blake/rapid, full grain), de har agerat fyllebrogues under 6 års tid. Jag bestämde mig för att halvsula dem för att ge dem ett par år till innan de ska ersättas eftersom de har fått en härlig patina, och glansen är oerhört lätt att jobba upp. Speciellt efter den senaste omgången med kemisk ren bensin.

Och ja, mobilkamera.
Citera
2013-06-14, 22:21
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hhheee
Stämmer att jag fick ett bra pris på dem (blake/rapid, full grain), de har agerat fyllebrogues under 6 års tid. Jag bestämde mig för att halvsula dem för att ge dem ett par år till innan de ska ersättas eftersom de har fått en härlig patina, och glansen är oerhört lätt att jobba upp. Speciellt efter den senaste omgången med kemisk ren bensin.

Och ja, mobilkamera.

Du glömde nämna vilken tillverkare de är gjorda av.
Citera
2013-06-14, 22:45
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molgar
Hör av dig till en kompetent skomakare och hör vad han har att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in