2013-04-02, 19:05
Medlem
Letar efter ett par bruna DMS till min sambo. Verkar vara lite lurigt att hitta något vettigt. Hittar bara burberrys lady DMS som inte känns helt 100. Nån som har nåt tips?
Citera
2013-04-02, 20:07
Medlem
Första inlägget!

Är det någon som är bra på begagnat? Ska sälja mina C&J Sydney till förmån för ett par String Loafers från Carmina. Skorna är använda cirka tio gånger och i det skick man kan förvänta sig från en skofascist, det vill säga nästan nyskick. Tror ni det är lagom med ungefär 2 500 kronor om man säljer med originalbox, skopåsar samt Hammargruppens skoblock? Tack på förhand!
Citera
2013-04-02, 20:16
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amorterarn
Letar efter ett par bruna DMS till min sambo. Verkar vara lite lurigt att hitta något vettigt. Hittar bara burberrys lady DMS som inte känns helt 100. Nån som har nåt tips?

Carmina har damskor. Prova med dem. Jag har dessutom sett en dubbelmonk från Church's på damsidan.
Citera
2013-04-02, 20:41
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amorterarn

Meermin har, dock inte på hemsidan just nu. Men mailar du de och frågar brukar de kunna fixa ändå. Här har du dem på bild i två mockavarianter, tror dock jag sett de i vanligt brunt läder också:
http://thisandthatstyle.tumblr.com/post/15118633198/thingsthatpleaseme-meermin-goodyear-cosido
Citera
2013-04-02, 22:40
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Något hype:at som aldrig riktigt lyfte?

Men vad är det för galenskaper du säger? Spl1t t03s är ju da b0mbZ!

Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Tycker att det är mycket hypear inom skofascist-världen. Dubbelmunkar (även om det kanske minskat), "aggressiva" läster, tasselloafers, stringloafers, oxford - och derbykängor i två toner och nu eventuellt saddle? Och split toe såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Jag skulle vilja säga att det egentligen inte finns någon direkt hype utan snarare ett ökat intresse.

Nåja, den gångna hetsen kring DMS måste väl ändå sägas vara en hype. Faktumet att det sällan pratas om dem härinne numera tycker jag bland annat talar starkt för det. Och aggressiva, mejslade läster är ju verkligen "the shit" just nu. Varenda kotte som aldrig tänkt på kvalitetsskor tidigare ska nu minsann ha alla skor på U-lästen/348/888/G&G/etc. Annars är man "så j-a nittiotal". Så nog finns det hyper i skofascistvärlden alltid!
Senast redigerad av hoodog 2013-04-02 kl. 22:55.
Citera
2013-04-02, 23:05
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Men vad är det för galenskaper du säger? Spl1t t03s är ju da b0mbZ!

Nåja, den gångna hetsen kring DMS måste väl ändå sägas vara en hype. Faktumet att det sällan pratas om dem härinne numera tycker jag bland annat talar starkt för det. Och aggressiva, mejslade läster är ju verkligen "the shit" just nu. Varenda kotte som aldrig tänkt på kvalitetsskor tidigare ska nu minsann ha alla skor på U-lästen/348/888/G&G/etc. Annars är man "så j-a nittiotal". Så nog finns det hyper i skofascistvärlden alltid!
Fast mejslade läster har det pratats om litet för länge (och litet för sansat) för att jag skulle kalla den diskussionen för en "hype". Visst har intresset ökat markant men inte alls på samma sätt som DMS-hypen boomade. Det närmsta vi kommit i paritet är ju den korta men hetsiga diskussionen om tassels.
Citera
2013-04-02, 23:12
Medlem
AlisterGs avatar
Jag hade mina double monks igår för första gången för säsongen, fan vad jag älskar dem. Fantastisk sko, hype eller inte.
Citera
2013-04-02, 23:15
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Fast mejslade läster har det pratats om litet för länge (och litet för sansat) för att jag skulle kalla den diskussionen för en "hype". Visst har intresset ökat markant men inte alls på samma sätt som DMS-hypen boomade. Det närmsta vi kommit i paritet är ju den korta men hetsiga diskussionen om tassels.

Är den redan över?
Det måste vara pga de där förbannade saddle shoes:en!

Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Jag hade mina double monks igår för första gången för säsongen, fan vad jag älskar dem. Fantastisk sko, hype eller inte.

Det gör du ju självklart helt rätt i! Och om jag inte minns helt fel var väl de på U-lästen? Så slänger du bara på ett par härliga tassels på skon, slår du tre hyper i en enda smäll! Kan det bli bättre än så?
Citera
2013-04-02, 23:33
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Det gör du ju självklart helt rätt i! Och om jag inte minns helt fel var väl de på U-lästen? Så slänger du bara på ett par härliga tassels på skon, slår du tre hyper i en enda smäll! Kan det bli bättre än så?

Du minns rätt. Tassels kommer jag med största sannolikhet aldrig bära ett par skor med (och då pratar vi inte bara "DM-tassels"), tycker det är rätt fult faktiskt.
Citera
2013-04-03, 00:26
Medlem
Det är väl bara en tidsfråga innan pendeln svänger över och Trickers och Vass gamla clownläster (typ 4444 och budapester) blir poppis. Personligen skulle jag inte ha något emot lite mer Trickers-snack i tråden. Har tyvärr ingen större kunskap eller erfarenhet på området att bidra med själv men det känns väldigt genuint och charmigt på nåt sätt även om jag skulle ha svårt för att öppna plånboken för ett par cirkus-skor. Kanske ett par rejäla country brogues på nån maffig skogshuggarläst med trippel lädersula och stormrand, men annars vette fasiken...

(EG 888 är väl förresten egentligen en GG-läst om jag inte missförstått saken helt?)
Citera
2013-04-03, 01:22
Medlem
WhiteCollarCrimes avatar
Citat:

Visserligen är jag en "kotte som aldrig har tänkt på kvalitetsskor förut" (träffsäkert av dig), men kvalitetsskor är någonting personligt. Det finns vissa läster som jag avskyr, oberoende av deras aktuella eller svunna popularitet. Jag skulle aldrig få för mig att förpassa folks preferenser till ett visst decennium för att försöka vara någonting förmer. Visserligen attraheras jag också av C&J 348 men det finns helt klart mer eller mindre attraktiva mejslade läster.
Citera
2013-04-03, 09:29
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Tjena eliten!

Har kollat lite på Meermin och ska fixa ett par därifrån. Är det någon som vet hur storlekarna är? Jag har kikat på deras size guide och har mätt lite. Jag kör vanligtvis klassisk 8,5UK, är det någon som beställt från Meermin och har några tips eller så?

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in