2013-04-10, 23:05
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ml9
Hejsan, tänkte höra med er experter. Ska över till London i helgen och funderar på ett par RM Williams, känns dock som de blivit väldigt vanliga, åtminstone i södra delen av landet. Är RM Williams de bästa Chelsea bootsen för de pengarna?

Tack på förhand.

Köp ett par från Crockett & Jones istället. Ungefär samma pris men mer sko för pengarna.
Citera
2013-04-11, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Köp ett par från Crockett & Jones istället. Ungefär samma pris men mer sko för pengarna.

Tack.
Citera
2013-04-11, 15:16
Medlem
Gazebos avatar
Följer Herr Gurkas och Hoodogs exempel med ett enbent framträdande: http://i.imgur.com/X3MTipH.jpg
Tassels från New & Lingwood inne på tredje säsongen.
Citera
2013-04-11, 19:47
Medlem
lundagrens avatar
Om man ska lägga på slitsula/tåjärn på ett par C&J i gbg, vart går man?
Citera
2013-04-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren

Skulle tippa på att skomakaren bakom Hagabion kan fixa det. Ingen egen erfarenhet dock.
Citera
2013-04-11, 20:53
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av gillar-klader
Skulle tippa på att skomakaren bakom Hagabion kan fixa det. Ingen egen erfarenhet dock.

Nu har jag inte bott i Göteborg de senaste femton åren men av tråden har jag förstått att det är lite tunnsått med duktiga skomakare i stan.

Ni som bor där kan säkert svara på bättre om det stämmer, men det är i alla fall uppfattningen jag har fått.
Citera
2013-04-11, 21:49
Medlem
Citat:

Det finns väl två skomakare i Göteborg som brukar nämnas i positiva ordalag. Dels skomakaren som ligger precis bakom Hagabion som någon sa. Har själv varit där några gånger och lagt på både slitsula och tåjärn och han gör alltid ett bra jobb och är dessutom ganska billig. Den andre är Larssons skomakeri precis vid heden även han gjorde ett bra jobb senast jag var där, några tior dyrare har jag för mig. Båda är även auktoriserade återförsäljare av C&J så det borgar ju för en bra kvalitet.
Citera
2013-04-11, 22:33
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gazebo
Följer Herr Gurkas och Hoodogs exempel med ett enbent framträdande: http://i.imgur.com/X3MTipH.jpg
Tassels från New & Lingwood inne på tredje säsongen.

För att anknyta till den diskussion jag förde några sidor bak i tråden: det där var en riktigt välavvägd skoframdel till den sortens byxor. Eleganta och lagom slanka linjer - precis som i Gurkans fall för några dagar sedan. Tänk bara hur det hade sett ut med en G&G/TG73 till den fotvidden! Jag gillar också de lite mer återhållsamma toffsarna - ibland blir det lite för mycket av det goda när de har för mycket "spread".

För övrigt tycker jag att det är på tok för lite bilder på skor "in action" i den här tråden. Jag tycker vi borde ta intryck av SF i den delen och bjuda varandra lite mer på de läckerheter många av oss trots allt har i skogarderoben. Det är ju trots allt så pass mycket mer intressant - och utgör oftare ett vackrare motiv - att se bilder på skor när de används, istället för att se hur de ser ut när de precis har packats upp ur skolådan för första gången. Bjud till nu, boys!
Citera
2013-04-11, 22:57
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
För att anknyta till den diskussion jag förde några sidor bak i tråden: det där var en riktigt välavvägd skoframdel till den sortens byxor. Eleganta och lagom slanka linjer - precis som i Gurkans fall för några dagar sedan. Tänk bara hur det hade sett ut med en G&G/TG73 till den fotvidden! Jag gillar också de lite mer återhållsamma toffsarna - ibland blir det lite för mycket av det goda när de har för mycket "spread".

För övrigt tycker jag att det är på tok för lite bilder på skor "in action" i den här tråden. Jag tycker vi borde ta intryck av SF i den delen och bjuda varandra lite mer på de läckerheter många av oss trots allt har i skogarderoben. Det är ju trots allt så pass mycket mer intressant - och utgör oftare ett vackrare motiv - att se bilder på skor när de används, istället för att se hur de ser ut när de precis har packats upp ur skolådan för första gången. Bjud till nu, boys!

Okej då. Denna bild togs häromdagen när jag var inne i en av Göteborgs skräpskobutiker med sambon: http://i.imgur.com/HS2Eud5.jpg

Vass double monks på U-lästen i antique cognac.
Citera
2013-04-11, 23:00
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Okej då. Denna bild togs häromdagen när jag var inne i en av Göteborgs skräpskobutiker med sambon: http://i.imgur.com/HS2Eud5.jpg

Vass double monks på U-lästen i antique cognac.

Så där ja! Jag förstår verkligen varför du är så förtjust i dem.
Och den där antique cognac...

Edit: tycker du att just antique cognac åldras på ett "bra sätt"? Hur upplever du patineringen (dvs om du tänker bort eventuell verkan av skovårdsprodukter etc)?
Senast redigerad av hoodog 2013-04-11 kl. 23:03.
Citera
2013-04-11, 23:03
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Så där ja! Jag förstår verkligen varför du är så förtjust i dem.
Och den där antique cognac...

Jag vet, jag har sagt det förr och säger det igen, det är fanimej den perfekta bruna nyansen. Så varm och rik.
Citera
2013-04-11, 23:15
Medlem
Herr gurkas avatar
Då ska jag minsann också bidra. En något oklar bild på min telefon som togs någon gång i höstas. Det är en helkroppsbild men det är ganska uppenbart vem som spelar huvudrollen..

Herring Wilson by Cheaney

http://imageshack.us/a/img19/7782/imagekedb.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in